مدیر کل دفتر برنامه ریزی و مطالعات فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

نشست باشگاههای کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب تبریز

عصر نمایشگاه- نشست باشگاه های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در بخش جنبی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار شد.

نشست باشگاههای کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب تبریز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسکانیوز ، علی اصغر سید آبادی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و مطالعات فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست باشگاه های کتاب خوانی کودک ونوجوان، اظهار داشت: باشگاه های کتابخوانی بر محور کتاب خوانی فعال شکل گرفته است و در کتابخوانی فعال مطالعه کننده بیش از متن داشته هایی را کسب می کند.

    وی ادامه داد: باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان گروه‌های کتاب‌خوانی هستند که با حضور دست‌کم 12 کودک یا نوجوان برای مبادله کتاب و خواندن کتاب‌های مبادله شده و دیگر کتاب‌ها و زیر نظر یک مربی بزرگ‌سال تشکیل و پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

    وی ابراز داشت: زمانی که از کتاب سخن به میان می آید، در حقیقت سخن از اخلاق، علم، صنعت، کشاورزی و تولید است، کتاب در حقیقت تنها چیزی است که تمام میراث بشری را در خود جای داده است.

    مدیر کل دفتر برنامه ریزی و مطالعات فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع زمانی که سخن از کتاب به میان می آید سخن از تمام خوبی ها و تمام آن چیزی که سبب زیست و زندگی مترقی می‌شود.

    وی با بیان اینکه باشگاه های کتابخوانی یک حرکت مردمی است، افزود: در حقیقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیل گر و هدایت گر این حرکت است و‌ در بسیاری از استانها این فعالیتها آغاز شده است اما شهر تبریز برنامه باشگاه های کتاب را شروع نکرده است و انتظار می ورد استقبال چشم گیری در تبریز از این طرح شکل بگیرد.

    وی درپایان سخنان خود افزود: یکی از حمایت‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، ارائه تخفیف ویژه از طریق کتاب‌فروشی‌ها برای خرید کتاب است که به اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی به ازای خرید تا سقف 50 درصد تخفیف تعلق می‌گیرد.

    چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریزامروزبه کارخود پایان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت