در محل نمایشگاه بین المللی تبریز؛

نرم‌افزار "اشراق" در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز رونمایی شد

عصر نمایشگاه- مراسم رونمایی از نرم‌افزار اشراق با ترجمه به ۳۷ زبان زنده دنیا در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

نرم‌افزار "اشراق" در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی در مراسم رونمایی از نرم‌افزار اشراق، رونمایی ترجمه آثار عملی جهان برای رشد علمی کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: این نرم افزار موبایلی که تلاش به ثمر نشسته تعدادی از جوانان منطقه است، اقدامی ارزشمند برای استفاده از آثار عملی 37 زبان و فرهنگ جهانی است.

    وی با بیان اینکه موسسه اشراق با این اقدام آثار علمی ایران را نیز می‌تواند به 37 زبان زنده دنیا ترجمه و نشر دهد، افزود: باید در زمینه‌های علمی و فرهنگی ایران را به تمام دنیا معرفی کرد که این نیز ابزار مناسبی برای این اقدام است.

    میرتاج الدینی با تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش در توسعه کشورها گفت: بودجه علمی کشور برای رشد و توسعه ایران اهمیت فراوانی دارد ولی متاسفانه هنوز بودجه علمی ایران با وجود افزایش‌های سالانه کمتر از 3 درصد است.

    نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته به تحقیق و پژوهش بیش از سایر موضوعات اهمیت می‌دهند، ابراز داشت: مقام معظم رهبری پرچم‌دار حمایت از پژوهش و ایده نو است که در دیدار اخیر خود با نخبگان جوان این مسئله را به وضوح مشاهده کردیم.

    محمد پیری، مدیر این پروژه هم با تشریح ویژگی های این نرم‌افزار رایگان موبایلی گفت: این نرم‌افزار موبایلی با پایه اینترنتی برای نخستین بار در کشور است که به صورت شبکه مترجم قدرتمندی تولید و ارائه شده است.

    وی با تاکید بر اینکه این برنامه کمک فراوانی برای ترجمه متون علمی از 37 زبان زنده دنیا ارائه می دهد، تصریح کرد:  می‌خواهیم در حوزه علم مقاومتی و در راستای اقتصاد مقاومتی به کمک علاقه‌مندان و پژوهشگران برویم.

    پیری خاطرنشان کرد: نسخه‌ برنامه اندرویدی "شبکه مترجمین اشراق"، با عنوان "شبکه ترجمه" در مارکت‌های معروف قرار گرفت که توانایی ترجمه کلمات و جملات را از هر منبع زبانی به زبان مقصد را داراست و با اضافه شدن توانایی ترجمه به چندین موتور ترجمه، حتی از نمونه‌های دیگر مثل برنامه ترجمه گوگل سریع‌تر و بهتر عمل می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت