مدیرملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران بیان کرد

برگزاری نمایشگاه کشاورزی پایداربه منظور احیا دریاچه ارومیه

عصر نمایشگاه- مدیرملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه تکنولوژی‌های استقرار کشاورزی پایدار در شهر ایلخچی استان آذربایجان غربی، الگوسازی مشارکت جامعه محلی را از اقدامات ضروری و الویت‌دار در فرآیند احیای دریاچه ارومیه برشمرد.

برگزاری نمایشگاه کشاورزی پایداربه منظور احیا دریاچه ارومیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا ، محسن سلیمانی روزبهانی افزود: دفتر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران طی سالهای 94-93 در قالب پروژه "همکاری در احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی" تلاش کرده است تا استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های جوامع محلی در راستای احیای دریاچه ارومیه را الگوسازی کند.

    به گفته مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، این پروژه با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در حال اجرا است و با استفاده از تکنیک‌های کشاورزی پایدار، که بر پایه آموزش و مشارکت کشاورز است، کوشش کرده تا مصرف منابع آب و نهاده‌های شیمیایی کشاورزی در سطح مزرعه را کاهش داده و از این طریق علاوه بر پایدارسازی فعالیت‌های کشاورزی، بخشی از آب دریاچه ارومیه را نیز تأمین کند.

    سلیمانی افزود: نمایشگاه تکنولوژی‌های استقرار کشاورزی پایدار به منظور فراهم آوردن بستری برای تبادل تجارب و اطلاعات مابین کشاورزان تحت پوشش پروژه، آشنایی بیشتر کشاورزان با تکنیک‌های مرتبط با کاهش مصرف آب و نهاده های شیمیایی در سطح مزارع و همچنین انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی به کشاورزان از طریق کارشناسان و محققین حاضر در نمایشگاه، در مرکز ایلخچی شهرستان اسکو به مدت چهار روز کاری برگزار شد.

    بنا بر این گزارش، در این مدت مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، معاونت بهبود تولیدات گیاهی، مدیر باغبانی استان آذربایجان شرقی، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان آذربایجان شرقی، مشاور مدیر عامل شرکت آب منظقه ای، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای آذرشهر و اسکو، مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کمیته اجتماعی فرهنگی ستاد احیای دریاچه ارومیه به همراه کارشناسان پژوهشکده سیاستگذاری علم و فن آوری شریف و همچنین بیش از 350 نفر از کشاورزان حاشیه دریاچه ارومیه از نمایشگاه بازدید کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت