با حضور ۱۱۰ شرکت خارجی؛

حضور پرتعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه صنایع دریایی حاصل برجام است

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت تولید کننده شناورهای فایبرگلاس گردشگری دریایی، غواصی و امداد ونجات گفت: حضور پرتعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی حاصل برجام است که باید از فرصت های بدست آمده برای انتقال تکنولوژی روز به کشور و توسعه تولید استفاده کرد.

حضور پرتعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه صنایع دریایی حاصل برجام است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، حسین جهانگیری درمورد قرارداد منعقده با 2 شرکت ایتالیایی فعال در حوزه ساخت شناورهای سبک و همچنین تامین تجهیزات داخلی و ایمنی شناورهای مسافری که به منظور شرکت در هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریا نوردی به کیش سفر کرده بودند اظهار کرد : در راستای سیاست های مدیریتی و برای حرکت به سمت توسعه تولید بر اساس تکنولوژی و سیاست روز بازار تلاش می کنیم تا کشور از فناوری های روز دنیا عقب نماند .

    وی با بیان اینکه با برخی شرکت های خارجی در این حوزه در ارتباط بودیم و مذاکراتی را در مورد همکاری های مشترک داشتیم گفت : برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی نیز فرصتی مناسبی برای نهایی شدن مذاکرات با این 2 شرکت بود که این همکاری در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید در داخل کشور صورت خواهد گرفت .

    مدیر عامل شرکت سازنده شناورهای گردشگری ، غواصی و قایق های تندرو ' فایبر صنعت دریا کیش ' گفت : تلاش ما بر این بود تا تکنولوژی روز در این حوزه را از شرکت ایتالیایی بگیریم ، شرکت ایتالیایی نیز جزیره کیش را موقعیت مناسبی برای بازارهای تولید خود در شناورسبک دیدند که با عقد این قرار داد دو طرف در این زمینه به اهداف مورد نظر خواهند رسید .

    جهانگیری اظهار کرد : با توجه به اینکه شرکت های ایتالیایی در آسیا نمایندگی برای تولید و ارائه محصولات خود ندارند با عقد این قرارداد به این تفاهم رسیدیم که با آغاز تولید مشترک در ایران و کیش نیاز مشتریان را در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز پوشش دهیم .

    وی با تاکید بر اینکه هر دو شرکت ایتالیایی از شرکت های به نام در حوزه تولید شناورهای کامپوزیت و همچنین تامین کننده تجهیزات دریایی در جهان هستند اظهار کرد : در این قرار داد در زمینه ساخت شناورهای زیر 24 متر به توافق رسیده ایم که اگرحمایت دولت و دلتمردان را داشته باشیم می توانیم در این حوزه به خوبی ورود کرده و نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز تامین کنیم .

    جهانگیری با بیان اینکه مکاتبات فنی مهندسی در این زمینه را آغاز کرده ایم و کار در مراحل اداری است افزود : حضور پر تعداد شرکت های خارجی فعال در حوزه دریا در هشتمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریا نوردی حاصل برداشته شدن تحریم ها و برجام است که استقبال شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران و همکاری با شرکت های فعال در این حوزه می تواند به پر بار شدن این صنعت و پویایی آن کمک کند.

    وی در مورد تعهدات 2 طرف به ایرنا گفت : آنچه که ما تعهد کردیم این بوده تولیدات تحت برند مشترکی که تلفیقی از نام شرکت کیشی و شرکت آنهاست به بازار عرضه شود و همچنین ما به غیر از طرف ایتالیایی از شرکتی دیگر محصولات ، مواد و تکنولوژی دریافت نکنیم ، آنها نیز متعهد شدند که در آسیا به غیر از طرف ایرانی حتی اگر مشتری هم داشته باشند نیاز مشتریان آنها از طریق کیش تامین شود.

    مدیرعامل شرکت تولید کننده شناورهای کف شیشه ایی انعقاد این قرار دارد را مانع از خروج ارز از کشور دانست و گفت : قیمت تمام شده شناور در اروپا به دلیل دستمزد بالایی نیروی کار بالاست و ساخت هر شناور چندین میلیارد هزینه در بردارد و وارد کردن آن به صرفه نیست .
    وی با بیان اینکه ما فقط در زمینه تولید بدنه فعال هستیم اظهار کرد :با دریافت تکنولوزی روز در حوزه تجهیزات و آموزش نیروی انسانی در داخل کشور می توان شناورهایی مشابه تولید کرد و مانع خروج ارز از کشور شد .

    جهانگیری تصریح کرد : با توجه به اهمیت گردشگری دریایی در کشور و اینکه کیش به عنوان قطب گردشگری دریایی و ورزشهای آبی و تفریحی است با فرصت بدست آمده می توان نیاز داخل را در تولید شناورهای شبک ، غواصی ، شناورهای کف شیشه ایی ، ماهیگیری و رستوران های دریایی برطرف ساخت .
    وی صنعت ساخت شناور در کشور به عنوان صنعت مادر حوزه دریا را نیازمند حمایت دانست و افزود : در دولت تدبیر و امید و برای نخستین بار سازمان بنادر و دریا نوردی از منابع خود تسهیلات بدون بهره به سازندگان شناورهای تفریحی پرداخت کرده است که اقدام ارزشمندی است ، در صورت حمایت دولت ، حذف بروکراسی می توان به رشد قابل توجه این صنعت امیدوار بود .

    جهانگیری سیاست دولت در حمایت از صنایع دریایی و گردشگری را خوب عنوان کرد و گفت : برخی طرح های بلا تکلیف مورد حمایت سازمان بنادر قرار می گیرد و اگر در مراحل بانکی هم شفاف سازی صورت گیرد کارها زودتر به نتیجه خواهد رسید .
    آندره رازتو طرف قرار داد از شرکت ایتالیایی در مورد سرمایه گذاری در ایران اظهار کرد : بازار ایران برای ما تازگی دارد و به این بازار که جای توسعه دارد امیدوار هستیم .

    وی جزیره کیش را جزیره ای زیبا با ظرفیت های طبیعی و گردشگری بسیار دانست و به ایرنا گفت : ایرانی ها مردمان خوبی هستند و از حضور در ایران خوشحال هستیم .
    رازتو برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی را در توسعه همکاری بین فعالان حوزه دریا و اشنایی با ظرفیت ها و توانمندی کشورها خوب عنوان کرد.
    شرکت ساخت شناورهای تفریحی ایتالیا از سال 1973 در شهر سارمو ایتالیا در این حوزه فعالیت می کند این شرکت معروف به دریافت ساخت شناورهای سفارشی از آمریکا ،آمریکای جنوبی ، آفریقا و اروپا و سفارش های خاص از کشورهای خاورمیانه است و بهترین سازنده قایق از نظر استاندارد و طراحی در ایتالیا است .

    شرکت ساخت و تامین تجهیزات داخلی و ایمنی شناورهای مسافری ایتالیا نیز از سال 1906 فعالیت می کند و سابقه همکاری با ایران را در پرونده خود در این زمینه دارد و کشتی های رافائل و میکلانچ از ساخته های این شرکت بوده است .
    فایبر صنعت کیش نیز از بزرگترین صنایع دریایی تولید کننده شناورهای فایبر گلاس در جنوب کشور است و از توانمندی طراحی ، تولید شناورهای کامپوزیتی بومی و شناورهای گردشگری ، غواصی ، امداد و نجات ، کف شیشه ای ، قایق های ماهگیری و رستوران دریایی در کیش برخورداراست .

    هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی از 27 تا 30 مهر ماه با حضور 110 شرکت خارجی در جزیره کیش برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت