در مرکز نمایشگاه‌های کیش ؛

حرکات آکروباتیک جتL-۳۹ در نمایشگاه هوایی کیش

عصر نمایشگاه- جت آموزشی L-۳۹ در نمایشگاه هوایی کیش به نمایش حرکات آکروباتیک می‌پردازند.

حرکات آکروباتیک جتL-۳۹ در نمایشگاه هوایی کیش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بی‌شک یکی از تاثیرگذار‌ترین طرح‌های به جا مانده از دوران شوروی جنگنده سوخو 27 است؛ جنگنده‌ای که ناتو "فلانکر" صدایش می‌کند و در حقیقت مانورپذیر‌ترین جنگنده دنیا است و فلانکر را می‌توان معروف‌ترین جنگنده به‌جا مانده از جنگ سرد بدون هیچ تجربه جنگی دانست.  جنگنده‌ای که پس از فروپاشی شوروی، مهم‌ترین سهم صادرات جنگنده‌های روسی را تشکیل می‌دهد و شاید هر نیروی هوایی در دنیا در این آرزو باشد تا چند فروند از این جنگنده‌های بزرگ را در کلکسیونش داشته باشد.

    هدف اصلی از طراحی سوخو27 ساخت رهگیری دوربرد به‌منظور اسکورت بمب‌افکن‌های استراتژیک شوروی به عمق اروپای غربی بود؛ جنگنده برتری هوایی که توان درگیری بدون دردسر با رهگیرهای سنگین بلوک غرب همچون اف15 را داشته باشد. سوخو27 همچون بیشتر رهگیرهای روسی در آن زمان در قالب جنگنده‌ای بزرگ با بال‌هایی کشیده طراحی شده بود؛ در‌حالی‌که از دو موتور قدرتمند آ ال 31 نیرو می‌گرفت. استفاده گسترده از تیتانیوم (تا 30‌درصد از کل بدنه) در کاهش وزن هواپیما تاثیر بسزایی داشت. خصوصیات آیرودینامیکی هواپیما به جنگنده‌ این امکان را می‌داد تا از عهده پیچیده‌ترین مانورهای هوایی برآید.

    برخی کارشناسان بر این عقیده هستند که جنگنده سوخوی27، حاصل یک مناقصه انجام شده جهت تولید جنگنده بین شرکتهای میگویان – گیرویچ و سوخوی بوده است و ماحصل این مناقصه، منجر به تولید سوخوی27 و میگ29 شده است که ظاهری شبیه به هم دارند؛ اما اینطور هم نیست، زیرا سوخوی27 به عنوان یک جنگنده شکاری - رهگیر و برتری هوایی دوربرد شناخته می‌شود.

    سوخو-27 یک جنگنده برتری هوایی می‌باشد که تقریبا هیچ هواپیمایی توانایی مقابله با آن‌را ندارد و در صورت استفاده از خلبانان مجرب و کارآزموده،می‌تواند به سرعت آسمان را از وجود هواپیماهای دشمن پاکسازی کند. این جنگنده تواناییهای بسیار زیادی در حملات هوا به زمین دارد و می‌توان از آن بعنوان یک بمب افکن ضربتی استفاده کرد. در واقع سوخو-27 با برد پروازی بیش از 4000 کیلومتر و توانایی حمل 10 موشک هوا به هوا یا 6 موشک هوا به سطح یا 32 بمب 250 کیلوگرمی و تجهیزات دیگر، یک زرادخانه مرگبار هوایی است. برد رادار این هواپیما 240 کیلومتر(در مدلهای پیشرفته تر 400 کیلومتر) است و می‌تواند از فاصله 185 کیلومتری همزمان به 10 هدف حمله کند.

     مشخصات سوخو 27 :

    خدمه: یک یا دو
    طول: 21/19* متر
    پهنای بال: 14/7 متر
    ارتفاع: 5/92 متر
    بال: مساحت 62 متر مربع
    وزن خالی: 16380 کیلو
    وزن بارگیری: 23430 کیلو
    بیشینه وزن برخاست: 30450 کیلو
    سرعت بیشینه: 2/35 ماخ برد: 3530 کیومتر
    سقف پروازی: 18500 متر
    نرخ اوج‌گیری: 325 متر بر ثانیه
    بارگیری بال: 371 کیلو بر متر مربع
    نسبت نیرو به وزن: 1/09

    **سوخو 27 روسی برای انجام نمایش هوایی در نمایشگاه هوایی کیش

    در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران که از تاریخ 26 لغایت 29 آبان ماه امسال در مرکز نمایشگاه‌های کیش، 6 فروند جنگنده سوخو 27 روسی برای اجرای نمایش هوایی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

    این جنگنده‌ها، از گروه آکروباتیک Russkiye Vityazi و Stvizhy کشور روسیه در بخش نمایش‌های پروازی کشورهای خارجی طی 4 روز برگزاری نمایشگاه، عملیات پروازی نمایشی به اجرا خواهند گذاشت. این اولین بار در تاریخ هوانوردی ایران است که تیم آکروباتیک جنگنده‌های سوخو 27 روسی برای نمایش هوایی به ایران می‌آیند.

    ** زنبورهای بالتیک به نمایشگاه هوایی کیش می‌آیند

    تیم آکروباتیک هوایی زنبورهای بالتیک (Baltic Bees) همزمان با برگزاری نمایشگاه هوایی کیش - 2016 در طول برگزاری این نمایشگاه در آسمان جزیره کیش، نمایش هوایی برگزار می‌کنند.تیم هوایی زنبورهای بالتیک، شامل 6 فروند هواپیمای جت L-39 است که قرار است که چندین دوره نمایش هوایی با انجام پروازهای شگفت‌انگیز و جذاب، برای بازدید کنندگان از نمایشگاه هوایی کیش برگزار کنند.تیم آکروباتیک زنبورهای بالتیک یک تیم هوایی مشهور در سطح جهان است که دفتر مرکزی این تیم، شهر ریگا پایتخت کشور لتونی واقع است. این تیم پیش از این نیز در برخی نمایشگاه‌های هوایی مشهور جهان به اجرای برنامه پرداخته است.


     جت L-39  زنبوری که نیش می‌زند

    هواپیمای آموزشی نسل دوم تولید شرکت Aero Vodochody است که در 4 نوامبر سال 1968 میلادی اولین پرواز خود را انجام داد که یک هواپیمای چند منظوره است. این هواپیما در سال 1971 وارد به خدمت شد و تا سال 1997، 2800 فروند از این هواپیمای آموزشی در تمام مدل‌ها ساخته شده‌اند. مدل‌های ال – 29 سی، ال – 39 زیت او و ال – 39 زیت ای، می‌توانند به عنوان هواپیماهای جنگی هم استفاده شوند. این هواپیما به دلیل خلبانی ساده، برای عملیات آکروباتیک هم مناسب است.

    مشخصات زنبور نیش دار

    ورود به خدمت: سال 1974 میلادی
    خدمه: دو خلبان
    طول: 12٫2 متر
    طول بالها: 9٫54 متر
    ارتفاع: 4٫77 متر
    وزن خالی: 4150 کیلوگرم
    نهایت تحمل وزن در هنگام تیک-آف: 5700 کیلوگرم
    موتور: یکلی موتور توربوفن از نوع ZMBD Progress DV-2
    رانش: 21٫57 Kn
    نهایت سرعت: 876 کیلومتر بر ساعت
    شعاع عماتی : 1800 کیلومتر (با سوخت اضافی)
    توپ : یک توپ دو لول 23 میلیمتری با قابلیت شلیک 180 تیر در ثانیه.
    بمب: توانایی حمل بمب 500 کیلوگرمی را دارد.
    موارد دیگر: لازم به ذکر است این هواپیما توانایی حمل راکت های 57 میلیمتری یا 130 میلیمتری را داراست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت