مدیرکل ارشاد گلستان:

نمایشگاه کتاب سالم‌ترین تفریح علمی و فرهنگی است

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: نمایشگاه کتاب یک فضای سالم فرهنگی و علمی است که می‌تواند به عنوان تفریح سالم علمی و فرهنگی در نظر گرفته شود .

نمایشگاه کتاب سالم‌ترین تفریح علمی و فرهنگی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب گلستان اظهار کرد: شاید برای اذهان عمومی قالب نمایشگاه کتاب برای خرید کتاب شکل گرفته باشد اما باید گفت که نمایشگاه کتاب محلی برای توسعه سطح فرهنگی آشنایی مردم با فرهنگ کتابخوانی است.

    وی ادامه داد: توصیه ما به تمامی خانواده‌ها این است که با حضور در نمایشگاه به همراه فرزندان خود، آنها را بیشتر با کتاب و کتابخوانی آشنا کنند و هرگاه خانواده بر موضوعی حساسیت به خرج داد، به طور قطع فرزند نیز به همان سمت گرایش خواهد یافت.

    حضور 500 ناشر با بیش از 55 هزار عنوان کتاب را در 260 غرفه در نمایشگاه کتاب گلستان

    مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 500 ناشر بیش از 55 هزار عنوان کتاب را در 260 غرفه و زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع به نمایش گذاشتند.

    فضیلت تاکید کرد: در این نمایشگاه 20 کتاب در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رونمایی می‌شود و در حاشیه برگزاری نمایشگاه، کارگاه نقد کتاب، جشن امضا و اهدای کتاب توسط نویسندگان استانی نیز اجرا می‌شود.

    وی اضافه کرد: یکی از غرفه‌هایی که با برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده، غرفه ویژه کودکان و نوجوانان است که با همت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برپا شده که می‌تواند در افزایش آشنایی کودکان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر باشد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: نمایشگاه کتاب یک فضای سالم، فرهنگی و علمی است که می‌تواند به عنوان تفریح سالم، علمی و فرهنگی در نظر گرفته شود که تاکید ما بر حضور خانواده‌ها برای افزایش سطح آشنایی با قلم و آثار نشر است.

    فضیلت تاکید کرد: ما با داشتن 2500 سال تمدن فرهنگی و ملی و 14 قرن تمدن دینی باید میزان استقبال مردم از فعالیت فرهنگی همانند کتابخوانی بیشتر باشد.

    برای ارتقای فرهنگی کتابخوانی یک اراده ملی نیاز است

    وی اضافه کرد: آنچه امروز در جامعه با آن مواجه هستیم در شان و تراز جامعه فرهنگی نیست و در راستای بهبود این شرایط، اینکه همه چیز را تنها از ارشاد انتظار داشته باشیم امر پسندیده‌ای نیست.

    مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان گلستان در پایان ابراز کرد: برای ارتقا فرهنگی کتابخوانی یک اراده ملی نیاز است و هرچه تعداد کارهای فرهنگی با کیفیت مناسب بیشتر باشد شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش ورود پرونده به دستگاه انتظامی و قضایی کشور خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت