مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

برپایی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه

عصر نمایشگاه- مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برپایی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه در سراسر کشور همزمان با هفته کتاب خبر داد.

برپایی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، مهدی علی‌اکبرزاده در حاشیه نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری هفته کتاب، گفت: یکی از وظایف مهم ما،  توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان دانش آموزان و معلمان است. وزارت آموزش و پرورش در این راستا برنامه‌هایی از قبیل برگزاری مسابقات کتاب و کتاب‌خوانی، تجلیل از نویسندگان و مولفان دانش آموز و معلم صورت می‌دهد، البته برخی از برنامه‌های این وزارتخانه برهفته کتاب متمرکز است.

    مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش همچنین یکی از این برنامه‌ها را برپایی 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه خواند و افزود: این نمایشگاه در سراسر کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. طی فراخوان این نمایشگاه، ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان، از شهریور ماه برای شرکت در آن ثبت نام می‌کنند. سپس کتاب‌های تازه منتشر شده به موسسه «مجری منادی تربیت» ارسال، و ارزیابی شده و به معرض دید گذاشته می‌شود و پس از آن توسط نمایندگان هر استان کتاب‌های نمونه انتخاب می‌شود.

    او گفت: از اول آبان ماه فرآیند بسته بندی و ارسال کتاب به مدارس را آغاز کردیم. حدودا کتاب‌ها پس از 10 روز به مدارس می‌رسند. این مدارس نمایشگاهی را در هفته کتاب برگزار و کتاب‌ها را به صورت تخفیف‌دار در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد. البته هیچکدام از کتاب‌ها بعد از برگزاری نمایشگاه مرجوع نشده و در کتابخانه مدارس باقی می‌ماند. امسال 400 ناشر در فراخوان 50 هزار نمایشگاه شرکت کرده‌اند و کتاب‌هایی که از استان‌ها خریداری شده بیش از 4 میلیارد تومان ارزش دارد.

    او مسابقات نمایشگاهی «یاد یار مهربان» را از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: این مسابقات با همکاری شهرداری برگزار می‌شود.

    مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ‌اکنون آموزش و پرورش در 4 زمینه، با همکاری انتشارات منادی تربیت، انتشارات برهان، انتشارات پیوند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسئولیت تالیف چاپ و انتشار کتاب‌های مناسب کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد.

    علی‌اکبرزاده اعتقاد وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر ترویج مطالعه کتاب دانست و اظهار داشت: در تمام جلسات کاری با این وزارتخانه به اتفاق نظر در برنامه‌ریزی‌ها می‌رسیم و به موقع طرح‌ها را اجرایی می‌کنیم. در سال‌های اخیر این فرآیند رو به فزونی بوده است. از طرفی 2 سال پیش  تفاهم‌نامه‌ای با  معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام اقدامات مشترک امضا شد. همچنین سال تحصیلی گذشته با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بن دانش‌آموزی در میان دانش‌آموزان تهران توزیع شد.

    او یادآور شد:‌ در سال تحصیلی جاری بنابر استفاده از تجربه سال قبل، در نظر داریم اعطای بن دانش‌آموزی به دانش‌آموزان سایر شهرستان‌ها و روستاها صورت ‌گیرد. سال تحصیلی گذشته در نمایشگاه تهران 130 هزار دانش‌آموز از طرف مدارس به صورت گروهی شرکت کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت