در مرکز شهر کپنهاگ؛

مشارکت ایران در نمایشگاه بین المللی میراث فرهنگی کپنهاگ

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین المللی میراث فرهنگی توسط کنفدراسیون فرهنگی جوامع خارجی دانمارک و با همکاری سازمان بین المللی یونسکو و سفارت خانه های مقیم شهر کپنهاگ افتتاح شد .

مشارکت ایران در نمایشگاه بین المللی میراث فرهنگی کپنهاگ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا،در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور سفرای کشورهای مختلف از جمله مرتضی مرادیان سفیر کشورمان برگزار شد، نماینده عالی سازمان بین المللی یونسکو با اشاره به ضرورت حفظ میراث فرهنگی در سراسر جهان تاکید کرد وظیفه این سازمان معرفی و حفاظت از مکان های فوق به عنوان میراث مهم بشریت است.
    وی ادامه داد: این میراث شامل بناهای تاریخی ، کوهها و دشت ها ، جزایر و صحراها و بسیار از کانون های فرهنگی است که می توان در سازمان بین المللی یونسکو به ثبت رسانید و این اقدام به استناد قطعنامه مصوب سال 1972 که با رای اجماع به تصویب کلیه اعضاء سازمان رسیده است وظیفه ثبت و حفاظت از میراث جهانی را به عهده این سازمان گذاشته است .

    در ادامه این برنامه رئیس کنفدراسیون فرهنگی جوامع خارجی در سخنانی با اشاره هدف سازمان مبتنی بر حمایت از میراث بین المللی فرهنگی در سراسر جهان از همه کشورها خواست در ثبت میراث فرهنگی خود در سازمان یونسکو اهتمام جدی داشته باشند .

    در نمایشگاه بین المللی میراث فرهنگی 27 کشور از جمله ایران ، ایتالیا ،آلبانی ، الجزایر ، آرژانتین ، رومانی ، بنین ، بوسنی و هرزگووین ، بلغارستان ، بورکینا فاسو ، کوبا ، قبرس ، جمهوری چک ، دانمارک ، همچنین مصر ، استونی ، فنلاند ، گرجستان ، چین ، هند ، اندونزی ، لیتوانی ، لیتونی ، مکزیک ، مراکش ، نپال ، نیجر ، پاکستان ، رومانی ، اسلواکی ، اسلوونی ، ترکیه و اوگاندا شرکت داشتند .

    جمهوری اسلامی ایران هم با ثبت بیش از 21 آثار میراث فرهنگی در سازمان بین المللی یونسکو مشارکت موثری در این نمایشگاه داشت که تصویر بخشی از آثار مذکور را در نمایشگاه بین المللی میراث فرهنگی به نمایش گذاشت .

    -این نمایشگاه به مدت یک هفته جهت بازدید عموم مردم در مرکز شهر کپنهاگ دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت