معاون ارشاد گلستان:

۵۰۰ میلیون تومان بن خرید در نمایشگاه کتاب گلستان توزیع می‌شود

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی ارشاد گلستان گفت: امسال ۵۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب از سوی بانک شهر بین مردم توزیع می‌شود.

۵۰۰ میلیون تومان بن خرید در نمایشگاه کتاب گلستان توزیع می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، قدرت دائمی، عصر سه‌شنبه، در حاشیه نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال 500 میلیون تومان بن خرید کتاب برای مردم در نظر گرفته‌شده که این میزان در سال گذشته 450 میلیون تومان بود.

    وی افزود: از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگاه پیش‌فروش بن خرید کتاب از 26 مهر تا اول آبان بود که استقبال زیادی از آن نشد.

    معاون فرهنگی ارشاد گلستان تصریح کرد: یکی از اعتراضات کتاب‌فروشی‌ها این بود که نمایشگاه باعث کسادی بازار آن‌ها می‌شود و به همین دلیل طرحی پیاده شد که در قالب آن کتاب‌فروشان متقاضی در سامانه‌ای ثبت‌نام کرده و با اعلام شماره‌حسابی، دستگاه POS به آن‌ها داده شد که در ایام نمایشگاه و یک هفته بعدازآن کسانی‌که بن خرید دارند یا کتاب موردنظر را در نمایشگاه پیدا نکردند می‌توانند به این کتاب‌فروشی‌ها مراجعه کنند.

    دائمی گفت: امسال در بخش تبلیغات هم تغییراتی ایجاد شد و تبلیغات از 6 روز پیش آغازشده و از فضای مجازی هم استفاده شد که امکانات ویژه‌ای به ما داد.

    به گفته وی، ثبت‌نام ناشرین برای حضور در نمایشگاه آزاد بوده و اهرم خاصی نداریم که بستر برای حضور ناشران قوی‌تر شود، شرایط مساوی است و ناشران ضعیف هم با حضور در این نمایشگاه‌ها خود را نشان می‌دهند که از حالت انحصاری دربیاید.

    دائمی اظهار کرد: فلسفه نمایشگاه‌های استانی این است برخورد رودررو با مردم شکل گیرد و همه ناشران بتوانند خود را نشان بدهند.

    وی با تأکید بر اینکه توسعه در رقابت روی می‌دهد گفت: نمایشگاه عرصه رقابت است و همه نوع کتاب هم در آن هست.

    دائمی خاطرنشان کرد: به این دلیل که کودکان، نوجوانان و دانشجویان جامعه هدف هستند و به همین دلیل ناشرین این حوزه بیشتر حضور دارند.

    وی افزود: ناشران موظف‌اند کتاب‌های چاپ n, سال گذشته خود را به نمایشگاه بیاورند و همه نوع کتاب با همه موضوعات در نمایشگاه موجود است، حضور کتاب و ناشران به عرضه و تقاضا مربوط است و ناشران بر اساس تجربیات خود در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

    دائمی گفت: هر کتابی مشتری داشته باشد به نمایشگاه می‌آید و این حضور معیار سنجش مطالعه مردم است، میزان مطالعه مردم کم است و می‌شود گفت مردم با کتاب قهر کرده‌اند.

       

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت