دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه بیرجند :

استقبال بیش از شش هزار دانشجو از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای

عصر نمایشگاه- دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه بیرجند، گفت: بیش از شش هزار دانشجو از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در د‌انشگاه بیرجند استقبال کردند.

استقبال بیش از شش هزار دانشجو از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، احمد بخشی اظهارکرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه به نمایش گذاشتن دستاوردهای هسته‌ای و اطلاع‌رسانی و آگاه سازی مردم و دانشجویان است.

    وی با بیان اینکه در این نمایشگاه غرور ملی به نمایش گذاشته می‌شود، ادامه‌داد: مسئله صنعت هسته‌ای یک مسئله علمی است.

    دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه برخی اوقات صنعت هسته‌ای به بحث سیاسی کشیده می‌شود، تصریح کرد: از صنعت هسته‌ای می‌توان در بخش‌های مختلفی مانند؛ کشاورزی، پزشکی، علمی، صنعت و فناوری استفاده کرد.

    بخشی بیان‌کرد: این نمایشگاه با حضور دستیار ارشد رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و هیئت همراهشان افتتاح شد.

    وی با بیان اینکه این نمایشگاه توضیح محور است و فضای خوبی برای آشنایی با صنعت هسته‌ای را دارد، گفت: یکی از مشکلات محصولات استراتژیک استان آفت‌زدگی است که در این نمایشگاه صنعت پرتودهی به نمایش گذاشته می‌شود که می‌تواند از آفت‌زدگی گیاهان به ویژه محصولات استراتژیک جلوگیری کند.

    دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه بیرجند، با بیان اینکه در هر روز این نمایشگاه 1500 بازدید کننده داشته است، یادآور شد: این نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور باحضور اصغر زارعان دستیار ارشد رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، خلیل خلیلی رئیس دانشگاه بیرجند و دیگر مسئولین استان در دانشگاه بیرجند افتتاح شده است.

    بخشی در رابطه با لزوم برپایی این نمایشگاه، ادامه داد: بالابردن اطلاعات عمومی مردم نسبت به این دانش و صنعت نوپا، آشنایی با متخصصین با این صنعت هسته‌ای است.

    وی گفت: سی و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه بیرجند دارای 23 غرفه به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود در صنعت هسته‌ای پرداخت.

    دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه بیرجند بیان‌کرد: این نمایشگاه شامل سه بخش چرخه سوخت، نیروگاه تولید انرژی و کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای بود.

    بخشی افزود: تعداد 225 قلم در بخش چرخه سوخت و نیروگاه و 275 قلم نیز در بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای به نمایش گذاشته شده است.

    وی بومی بودن دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور به ویژه در بخش چرخه سوخت و آب سنگین  را از دیگر ضرورت‌های برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای دانست و عنوان کرد: همچنین شش ماکت بزرگ شامل مرور چرخه سوخت هسته‌ای، غنی سازی اورانیوم، نیروگاه اتمی بوشهر، نیروگاه اتمی دارخوین پسمانداری و آبشار سانتریفیوژ در این نمایشگاه وجود داشته است.

    دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه بیرجند یادآور شد: در بحث کمبود آب استان "سازمان انرژی اتمی کشور" با دستاوردهایی که داشته قول سوپر جاذبه‌هایی را به استان در بحث کشاورزی داده است یا با همکاری استان یک مرکز دانش بنیان برای استان ایجاد شود که سوپر جاذبه‌هایی در بخش کشاورزی ایجاد کنیم تا بتوانیم مدیریت بحران آب را در استان داشته باشیم.

    بخشی خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند از بخش‌‌های مختلف نمایشگاه صنعت هسته‌ای در غالب پایان‌نامه استفاده کنند و سازمان انرژی اتمی کشور نیز از این پایان‌نامه‌ها حمایت خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت