سرپرست فرمانداری شهرستان نیشابور خبر داد:

استقبال بیش از ۴۰۰ ناشر کشور از نمایشگاه کتاب نیشابور

عصر نمایشگاه ـ سرپرست فرمانداری شهرستان نیشابور گفت: هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه با حضور ۴۰۰ ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه بین المللی خیام نیشابور برگزار می‌شود.

استقبال بیش از ۴۰۰ ناشر کشور از نمایشگاه کتاب نیشابور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پابگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، سعید شیبانی اظهار کرد: هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران از 16 تا 21 آبان ماه جاری با استقبال و حضور بیش از 400 ناشر از سراسر کشور در محل نمایشگاه دائمی بین المللی خیام واقع در جاده باغرود نیشابور برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه شهرستان نیشابور به عنوان خواستگاه فرهنگی و تمدنی ایران و نخستین پایتخت ایران اسلامی از جایگاه ویژه‌ای درجهان برخوردار است، افزود: کسب عنوان پایتختی کتاب ایران، وجود زیرساخت‌های فرهنگی از قبیل فاصله نزدیک به مشهد، قرارگرفتن در مسیر تردد زائران و مسافران، دومین شهرستان مهم خراسان رضوی پس از مشهد، داشتن نمایشگاه بین المللی با فضای قابل توسعه، داشتن فرهیختگان، هنرمندان، صاحبان اندیشه، نویسندگان، داشتن دو روزملی از  پنج روز ملی تقویم رسمی و... از جمله ویژگی‌های خاص این شهرستان است.

    نماینده عالی دولت در نیشابور با بیان اینکه جلسات و کارگروه‌های متعددی با همکاری دستگاه‌های اجرایی در شهرستان برگزار شده است، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم در خصوص برگزاری هرچه مطلوب و شایسته‌تر این نمایشگاه که با حضور ناشرانی از سراسر کشور برگزار می‌شود، صورت گرفته  است.

    وی استقبال ناشران از برگزاری این نمایشگاه را بیش از انتظار توصیف و عنوان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی این شهرستان این امکان را در اختیار  مردم می‌گذارد تا با آثار نویسندگان حوزه‌های مختلف آشنا و از تازه‌های کتاب اطلاع پیدا کنند و اهالی قلم و دوستداران کتاب نیز می‌توانند به آثار مورد علاقۀ خود دست پیدا کنند.

    سرپرست فرمانداری ویژه نیشابور ادامه داد: تقویت کتابخانه‌هاو مجتمع‌های فرهنگی، ایجاد تحولات سازنده اجتماعی فرهنگی در مناطق مختلف کشور، عرضه مستقیم کتاب با تخفیف قابل توجه، ایجاد جریان‌های مناسب ادبی و فرهنگی، ایجاد فضای جذاب و مفرح فرهنگی می‌تواند از برکات برگزاری نمایشگاه کتاب باشد.

    وی با تأکید بر تدوین برنامه‌های مناسب و هدفمند در جهت ظهور نوآوری، خلاقیت و استعدادهای بالقوۀ جوانان، کشف استعدادهای درخشان برای نویسندگی، تشویق مردم در جهت مطالعه کتاب واستفاده از این فرصت بزرگ فرهنگی گفت: دراین ایام یک شور و نشاط فرهنگی دراین شهر ایجاد و تقویت فضای فرهنگی و معنوی صورت می‌گیرد.

    شیبانی بادعوت از عموم دوستداران کتاب و کتابخوانی برای بازدید از این نمایشگاه تأکید کرد: جامعه‌ای که بیش از دیدن و شنیدن، می‌خواند، جامعه پیشرفته‌تری است و می‌تواند اهداف توسعه کشور را بهتر محقق کند و اهل خردورزی، تدبیر و اندیشیدن بیشتری باشد.

    سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه نیشابور تصریح کرد: این نمایشگاه در دو سالن اهل قلم و شب‌های فرهنگی نیشابور و در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت 9 تا 12:30 و 15 تا 21 با ویژه برنامه‌هایی چون جشن امضای کتاب و رونمایی کتاب برپا می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت