استقبال پرشور مردم گلستان از دومین روز نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- مردم استان گلستان در دومین روز از نمایشگاه کتاب، استقبال پرشوری را از دهمین دوره این نمایشگاه داشتند.

استقبال پرشور مردم گلستان از دومین روز نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پابگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، دهمین نمایشگاه کتاب گلستان از تاریخ چهارم آبان‌ماه جاری کار خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان آغاز کرد.

    در این نمایشگاه که صبح‌های از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 15 و 30 تا 21 برقرار است، 500 ناشر در 260 غرفه جدیدترین آثار دو سال گذشته خود را به نمایش می‌گذارند.
    برای نخستین‌بار و در راستای اجرای دولت الکترونیک، پیش‌‌فروش الکترونیکی بن‌های 20 درصد تخفیف خرید کتاب از روزهای قبل از آغاز نمایشگاه آغاز شد و تا ابتدای آبان‌ماه این پیش فروش ادامه داشت اما به لحاظ تبلیغات کم و اطلاع‌رسانی نامناسب، استقبال خوبی از پیش‌فروش بن کتاب این نمایشگاه انجام نشد.

    محمدعارف رشنوادی معاون اداری و مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص مجموع بن‌های فروش رفته طی دو روز گذشته که نمایشگاه کتاب فعالیت خود را آغاز کرد به خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان گفت: در مجموع 100 میلیون تومان بن کتاب به فروش رفته که نشان از استقبال نسبتا خوب مخاطبان طی دو روز گذشته از نمایشگاه بوده است.

    این درحالی است که شهرام عالی‌پور سرپرست منطقه 5 بانک شهر که عامل اجرای فروش بن دهمین نمایشگاه کتاب گلستان است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در روز نخست این نمایشگاه 760 بن‌کارت به میزان 304 میلیون ریال به فروش رفته است.

    وی اضافه کرد: میزان فروش بن در این نمایشگاه به اندازه‌ای بالا بوده که پیش‌بینی می‌کنیم یک روز مدت نمایشگاه تمدید شود.
    عالی‌پور بیان کرد: میزان استقبال مردم از نمایشگاه کتاب گلستان پربارتر از دیگر نمایشگاه‌هایی بوده که بانک شهر پشتیبان فروش بن در آن نمایشگاه‌ها بوده است.

    وی با اشاره به تمایل این بانک برای مشارکت در پروژه‌های عمرانی شهر گرگان تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای با استاندار گلستان منعقد شده که بتوانیم پروژه‌های وسیع و بزرگی را در شهر گرگان اجرا کنیم.
    خرابی کارت‌خوان تا تخفیف خودجوش غرفه‌داران در دهمین نمایشگاه کتاب گلستان

    مشاهدات خبرنگار خبرگزاری فارس در دومین روز از نمایشگاه کتاب گلستان نیز حاکی از حضور مناسب مخاطبان و مردم استان گلستان در دهمین نمایشگاه کتاب گلستان دارد که این امر رضایت نسبی غرفه‌داران را نیز در پی داشت.
    یکی از مشکلات دهمین نمایشگاه کتاب گلستان، دستگاه‌های کارت‌خوان غرفه‌های نمایشگاه است که تا شامگاه گذشته قریب به 20 غرفه که با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت‌وگو کرده است، مشکل دستگاه کارت‌خوان حل نشده است.

    این در حالی است که غرفه ویژه نصب و پیگیری دستگاه‌های کارت‌خوان در نمایشگاه مستقر است و بانک عامل(بانک شهر) با تمام توان در نمایشگاه حاضر شده و در محل مستقر هستند.

    بر اساس گفته کارشناسان بانک و مسئولان برگزاری نمایشگاه، سیستم شاپرک در این فرآیند دچار مشکل شده که عامل اصلی بروز این مسائل و اتفاقات است.

    در این راستا بسیاری از غرفه‌داران که با این مشکل مواجه هستند، برای آنکه از غافله فروش کتاب عقب نمانند خود به صورت خودجوش اقدام به ارائه تخفیف در فروش کتاب می‌کنند.
    بر اساس پیش‌بینی انجام شده، خریداران از طریق بن کتاب می‌توانند کتاب‌ها را با 20 درصد تخفیف تهیه کنند که از سوی دیگر، غرفه‌داران نیز 10 درصد از قیمت کتاب را تخفیف می‌دهند که با بروز این مشکل غرفه‌داران به صورت خودجوش تا 30 درصد تخفیف را برای خریداران لحاظ می‌کنند.

    خرید کتاب از کتابفروشی داخل شهر با بن کتاب نمایشگاه
    نکته دیگر در وجود این مشکل این است که حاضران در نمایشگاه به امید خرید کتاب در غرفه مورد نظر خود بن را خریداری می‌کنند و زمانی که با مشکل کارتخوان در غرفه مواجه می‌شوند با اعتراض به غرفه مدیریت نمایشگاه موضوع را مطرح می‌کنند.

    اما بر اساس هماهنگی‌های انجام شده و در جدیدترین اقدام انجام شده، 9 فروشگاه کتاب در شهر گرگان تا یک هفته پس از اتمام نمایشگاه پذیرای علاقمندانی هستند که دارای بن دهمین نمایشگاه کتاب گلستان هستند و خریداران می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از آن کتابفروشی‌های تهیه کنند.
    کتابفروشی‌های جنگل، فرهنگ2، جلالی، دانشوران، علم و صنعت، قبادی، نشر شاهد، بانک کتاب جلالی و شهید حقانی کتابفروشی‌های طرف قرارداد با دهمین نمایشگاه کتاب گلستان هستند.

    بخش جنبی نمایشگاه کتاب گلستان به عنوان یکی از بخش‌های پرمخاطب و جذاب نمایشگاه کتاب محسوب می‌شود که روز گذشته همایش شعرخوانی 30 نفر از شاعران جوان استان گلستان برگزار شد که با استقبال قابل توجه مخاطبان نیز همراه بود.
    عصر امروز پس از رونمایی از سه کتاب نویسندگان گلستانی، کارگاه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی با حضور رئیس پلیس گلستان برگزار می‌شود.

    بر اساس این گزارش، این نمایشگاه تا نهم آبان‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان برپا است.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت