مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان:

نمایشگاه کتاب جایگاه واقعی خود را در گلستان نیافته است

عصر نمایشگاه- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: نمایشگاه کتاب جایگاه واقعی خود را در گلستان باز نکرده است.

نمایشگاه کتاب جایگاه واقعی خود را در گلستان نیافته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، عبدالرضا چراغعلی در حاشیه نمایشگاه کتاب گلستان، اظهار کرد: نیاز بود که اداره فرهنگ ارشاد و سایر دستگاه های مسئول یک ماه قبل از شروع نمایشگاه اطلاع رسانی و جلسات و نشست های مرتبط برگزار می کردند تا برنامه ریزی های قبلی انجام می شد.

    وی تاکید کرد: باید در کارگروه های فرهنگی و اجتماعی، وظایف دستگاه های مرتبط اعلام می شد و یک نفر نقش محوری در این مورد ایفا می کرد تا  نقش های تکلیفی یا تعاملی تعریف می شد.

    مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان ضمن تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه تصریح کرد: جایگاه واقعی نمایشگاه در بین اقشار مردم جا باز نکرده و یک از دلایلش، اطلاع رسانی نامناسب از سوی سایر دستگاه ها مثل ارشاد اسلامی و .. که موازی نمایشگاه هستند، انجام شد.

    وی گفت: برای برگزاری نمایشگاه، باید ستاد یا اتاق فکری برپا می شد و از قبل تقسیم کار می شد.همچنین  باید از همه افراد و سازمانها برای مشارکت در این زمینه استفاده کرد.

    چراغعلی افزود: با حضور افراد خانواده بجز تقویت ارتباطات و فضای عاطفی به رواج مطالعه و کتابخوانی کمک می شود.

    وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه از نظر تعداد غرفه و عناوین قابل توجه است، کتابها و منابع و افراد متوسط جامعه را در این نمایشگاه پیدا می شود اما واقعیتی که هست این نمایشگاه ها و کتاب جایگاه مطلوبی در جامعه و سبد اقتصاد خانواده دیده نمی شود.

    مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: فروش و مطالعه کشور ما به نسبت سرانه بین المللی پایین و قابل توجه است.

    چراغعلی  به مسئولیت سنگین افراد و سازمانها اشاره کرد و افزود: بحران های اجتماعی زنگشان به صدا در آمده است و اگر اقدامی تدبیر شده و به موقع نداشته باشیم نسل دهه 70 و 80 به بعد از کتاب و کتابخوانی فاصله بیشتری خواهد گرفت.

    وی تصریح کرد: باید پای مردم به نمایشگاه کتاب باز شود، در این زمینه باید هر دستگاهی به پرسنل خود اطلاع دهد تا با افراد خانواده در این نمایشگاه شرکت کنند.

    چراغعلی گفت: هر سال عناوین تاثیرگذاری منتشر می شود و باید دید که آیا این عناوین آیا در نمایشگاه حضور پیدا کرده اند یا نه.

    مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان به نقش رسانه در زمینه کتاب و نمایشگاه اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه از شهروندان و صاحبنظران برای حضور در نمایشگاه دعوت کنند و رسانه باید بانی نقد عملکرد نمایشگاه و مسئولان باشد.

    وی تاکید کرد: تمام مسئولان باید پاسخگوی این نمایشگاه کتاب باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت