رئیس اتاق اصناف استان کرمان بیان کرد

خزان نمایشگاه بهاره در فصل گرانی

عصر نمایشگاه- در فاصله کمتر از دو ماه مانده تا پایان سال جاری تکلیف برگزاری نمایشگاه عرضه کالا مشخص نیست برگزاری نمایشگاه بهاره کرمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

خزان نمایشگاه بهاره در فصل گرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از دانا ، در فاصله کمتر از دو ماه مانده تا پایان سال جاری تکلیف برگزاری نمایشگاه عرضه کالا مشخص نیست برگزاری نمایشگاه بهاره کرمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

    مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت در اجلاس سراسری اتاق اصناف تهران گفت: نمایشگاه‌های فروش شب عید و بهاره را در سال جاری برگزار نخواهیم کرد و فروش فوق‌العاده و حراج با نظارت اتحادیه برگزار خواهد شد.

    همچنین اگرچه برپایی نمایشگاه های بهاره در ماه پایانی هر سال با استقبال اغلب مردم روبرو می شود اما به نظر می رسد به تدریج خزان این نمایشگاه ها فرا رسیده است با اعلام شدن برگزار نشدن نمایشگاه بهاره خبری که با واکنش منفی برخی از مردم روبرو شد. چرا که برپایی چنین نمایشگاه‌هایی قدرت خرید مردم را بالا می‌برد و مردم می‌توانستند مایحتاج خود را تهیه کنند. شاید محصولات این مراکز کم کیفیت باشند اما می‌توانند به طبقاتی که دارای درآمد پایین هستند کمک کرده تا روز‌های نوروزی خود را سپری کنند. این نمایشگاه‌ها  می تواند به عنوان عامل کنترل گران فروشی بازار و کمک به خانواده‌های کم درآمد برگزار شود.

    گفتنی است ؛این نکته را هم باید در نظر بگیریم که هر ساله با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، شاهد افزایش قیمت در بسیاری از اقلام هستیم؛ اقلامی مانند مواد غذایی، خشکبار آجیل، پوشاک و… که در سبد خرید شهروندان ایرانی جدید در سال  نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند.

    یوسف جعفری در رابطه با برگزاری نمایشگاه های بهاره در استان کرمان گفت:هرساله در برگزاری نمایشگاه بهاره یک سری اقلام به فروش می رسید که با قیمت دولتی ارائه می شدند.

    رئیس اتاق اصناف استان کرمان افزود: اقلام ارائه شده در نمایشگاه بهاره باید نیازهای ضروری مردم را رفع کند و احتیاجات مربوط به سال جدید را نیز در دستور کار خود قرار دهد و چندین سال است که شاهد آن هستیم که برگزاری نمایشکاه های بهاره با استقبال چندانی از طرف مردم و کسبه روبه رو نمی شود.

    وی اذعان کرد:اگر امسال نمایشگاه بهاره در استان برگزار شود در وهله باید از نیازهای اولیه مردم در نمایشگاه ارائه شود ودر وهله دوم یک فروش فوق العاده هم می گذاریم تا مورد استقبال مردم وکسبه قرار گیرد.

    جعفری در پایان افزود :هنوز جلسه ای برای برگزاری نمایشگاه بهاره در استان کرمان گذاشته نشده است و این نمایشگاه با نظر مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

    در ابتدا نظر اصناف این بود که به دلیل انباشت تولید و مشکلات رکودی نظام توزیع، این نمایشگاه‌ها برگزار نشود و واحدهای صنفی، فروش‌های فوق‌العاده برگزار کنند.هنوز برای تصمیم گیری در رابطه با برپایی و یا عدم برپایی نمایشگاه بهاره زود است اما باید بگونه ای تصمیم گرفته شود که هم به نفع مردم  و هم به نفع کسبه باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت