در بافت تاریخی و مجموعه زندیه ؛

موزه گالری آب میزبان هنرمندان نقاش در شیراز شد

عصر نمایشگاه- نشست تخصصی و نقد و بررسی آثار هنرمندان در موزه گالری آب شیراز برگزار شد.

موزه گالری آب میزبان هنرمندان نقاش در شیراز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، رئیس انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس با اعلام این مطلب، گفت: در پی برگزاری آیین گشایش نمایشگاه آثار استاد شهرام کریمی ، با حضور جمعی از هنرمندان و فرهیختگان، نشست تخصصی و نقد و بررسی آثار هنرمندان توسط استاد شهرام کریمی هم در این موزه گالری برگزار شد.

    هادی ستایش با بیان اینکه در این نمایشگاه نقاشی اینستالیشن های شهرام کریمی به مخاطب ارایه شده، گفت: همزمان کتابی نیز از آثار متاخر شهرام کریمی با مقدمه ی دن کمرون و شیرین نشاط منتشر شده است.

    وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیربرخی گالری های اروپایی فعالیت خود را بر نمایش و شناسایی هنر خاورمیانه ای متمرکز کرده اند ، که از آن جمله می شود به روپک گالری در پاریس ، کاشیا هیلدبرند در زوریخ و شنک گالری در کلن اشاره کرد، افزود: آثار استاد کریمی پیشتر و در سال 1389 در گالری «شنک» شهر کلن آلمان به نمایش در آمد که در ادامه این رویداد میز گردی با عنوان «هنر جهانی و هویت فرهنگی» در «Stadtmuseum» برگزار شد، از این رو در موزه گالری آب شیراز نیز فرصتی فراهم شد که هنرمندان همراه با گوش سپردن به ایده های شهرام کریمی نقطه نظرات خود را در اختیار این هنرمند قرار دهند.

    مدیر موزه گالری آب شیراز ادامه داد: در میان مدعوین این نمایشگاه و نشست تخصصی از جمله حسن مشکین فام، استاد قصردشتی، سیروس رومی، مهدی هنرجویان، به چشم می خورد.

    وی از ادامه نمایشگاه نقاشی های استاد شهرام کریمی تا 19 آبان جاری در موزه گالری آب شیراز خبر داد و عنوان کرد: کارگاه آموزشی و اجرای زنده اثر توسط استاد شهرام کریمی نیز روز یک‌شنبه 9 آبان ساعت 17 در این نگارخانه برگزار می شود.

    شهرام کریمی متولد 1336 شیراز، نقاشی را از سال 1350 تا 1367 در ایران آغاز و در پی مهاجرت به آلمان در سال  1988 میلادی به برپایی نمایشگاه های متعدد انفرادی و گروهی در شیراز ، تهران ، کلن  اقدام کرد. او تاکنون موفق به دریافت جایزه راینزیک در سال 1997 شده و شرکت در بینال استانبول 2003، نمایش آثار در موزه هنرهای معاصر پانسووا 2003 ، نمایش آثار در آرت بازل 2007 و آرت کلن 2008 ، نمایش نقاشیهایش در کنار آثار سام فرانسیس ، فرناندو بوترو ، روی لیختن اشتاین و روبرت روزنبرگ ، گالری گابیانو ، رم 2007 ، نمایش آثار در گالری کاستلی نیویورک 2008 ،همکاری مشترک با شیرین نشاط، حضور به عنوان طراح صحنه در فستیوال های ونیز، لوکارنو و فستیوال فیلم مسکو و نمایشگاه انفرادی گالری هما در سال 1387 در تهران از جمله فعالیت های هنری این نقاش است.

    موزه گالری آب شیراز در بافت تاریخی و مجموعه زندیه قرار دارد که پیشتر به عنوان آب انبار وکیل شناخته می شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت