مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی :

پوستر هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد رونمایی شد

عصر نمایشگاه- مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی گفت: پوستر هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد رونمایی شد.

پوستر هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، سید سعید سرابی در نشست شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب ناشران ایران اظهار داشت: هجدهمین نمایشگاه کتاب مشهد در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در پایتخت کتاب ایران نیشابور برگزار می‌شود.

    وی ادامه داد: نیشابور از دیرباز مهد علم و فرهنگ و گردشگری استان بوده ضروری است با تعریف تورهای گردشگری شرایط لازم را برای بازدید عموم فراهم کنند.

    سرابی با تاکید بر ایجاد سرویس حمل و نقل برای بازدیدکنندگان گفت: تلاش خواهیم کرد جامعه فرهنگی و هنری به عنوان اقشار تاثیرگذار از این  ظرفیت فرهنگی بهره ببرند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  بر حضور دستگاه‌ها و نیز بخش خصوصی در نمایشگاه کتاب تاکید کرد.

    سید جواد حسینی معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: نمایشگاه کتاب رویداد فرهنگی بزرگی در استان است که با همکاری و میزبانی شهر نیشابور برگزار خواهد شد.

    وی ضمن قدردانی از مسئولان شهرستان نیشابور اظهار داشت: سایت نمایشگاه نیشابور، بزرگترین سالن مسقف بعد از مشهد در استان است که دارای امکانات رفاهی و اقامتی مناسب است.

    معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر آن که ضروری است برنامه‌های پیش بینی شده هجدهمین دوره نمایشگاه کتاب از تنوع برخوردار باشد افزود: باید در کنار بازدید این نمایشگاه برای علاقه مندان، برنامه های جنبی از جمله قصه خوانی، نقد کتاب و دیگر برنامه‌های فرهنگی را تعریف کنید تا پاسخگوی نیاز همه اقشار مختلف فرهنگی باشد.

    وی تصریح کرد: با توجه به این که ما در آستانه رویداد بزرگ مشهد 2017 هستیم ضروری است با برنامه ریزی مناسب و تولید محتوای فرهنگی با نگاه بین المللی بتوانیم نمایشگاه کتاب را به بهترین شکل برگزار کنیم.

    حسینی با تاکید بر حضور و همکاری تمامی دستگاه‌های استان در برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب افزود: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان ضمن همکاری در برگزاری موظف هستند شرایط لازم را برای کارکنان جهت بازدید از این رویداد فرهنگی مهیا نمایند.

    وی ادامه داد: در مکاتبه‌ای با مدیران روابط‌عمومی ادارات کل استان، فرمانداران و بخش‌های خصوصی و مردم نهاد و دهیاری‌های استان اعلام شود نسبت به اطلاع‌رسانی به کارکنان اقدام و از هجدهمین دوره نمایشگاه کتاب بازدید کنند.

    معاون استاندار خراسان رضوی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیشابور به عنوان نهضت خدمات رسانی بسیج شوند و از همه توان برای برگزار هرچه باشکوهتر این دوره از نمایشگاه تلاش کنند.

    وی با بیان اینکه بالغ بر90 هزار معلم و یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در خانواده بزرگ آموزش و پرورش استان فعالیت دارد افزود: آموزش و پرورش با توجه به امکانات خود متعهد خواهد شد در قالب تورهای یک روزه نسبت به بازدید اقدام کند همچنین ضروری است دانشگاه‌های استان نیز در قالب تورهای دانشجویی نسبت به فراهم کردن امکانات بازدید را فراهم کنند.

    حسینی با انتقاد از عدم حضور برخی از دستگاه‌ها و نهادها در این جلسه افزود: صدا و سیما و رسانه‌های استان با بهره گیری از امکانات خود از جمله تابلوهای تبلیغاتی، پخش تیزرهای تبلیغاتی وغیره نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند.

    معاون امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در قالب تکریم خادمان کتاب،از یک نویسنده برتر در حوزه کار خوددستگاه،ناشر برتر، کتابدار برتر، تجلیل نمایند و همچنین در هفته کتاب مدیران دستگاه های اجرایی استان مکلف هستند با حضور در یک کتابفروشی نهضت کتاب و کتابخوانی را گسترش دهند.

    وی  در زمینه تعهد بانک ملت نسبت به احداث کتابخانه در شهرستان نیشابور گفت: با توجه به اینکه در رویداد پایتخت کتاب نیشابور مصوب شد بانک ملت نسبت به احداث کتابخانه اقدام کند و تاکنون هیچ گامی برداشته نشده، این مهم از سوی استانداری خراسان رضوی به طور جدی پیگیری خواهد شد امیدواریم بتوانیم در هفته کتاب شاهد احداث این کتابخانه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت