با حضور مسئولان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

آغاز به کار طرح ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه

عصر نمایشگاه- طرح ملی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه با حضور مسئولان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

آغاز به کار طرح ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، طرح ملی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه با حضور حمیدرضا کفاش، معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و همایون امیرزاد، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران آموزش و پرورش در هنرستان شهید یارجانی منطقه 19 تهران آغاز به کار کرد.

    در این مراسم همایون امیرزاده با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت آموزش و پرورش گفت: افتتاح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه اولین رخداد بزرگ هفته کتاب است که در آستانه برگزاری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب انجام می‌شود.

    مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دغدغه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بالا بردن سطح کتابخوانی در میان دانش‌آموزان عنوان کرد: رساندن کتاب و تعمیق کتابخوانی در میان دانش‌آموزان نسل جدید یکی از وظایف راهبردی در حوزه فرهنگ است که در حال حاضر با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زوارت آموزش و پرورش در حال انجام است.

    امیرزاده ادامه داد: در سه سال گذشته با افزایش مشارکت‌ها میزان سرانه کتاب دانش‌آموزان در مدارس از سه جلد کتاب به 10 جلد افزایش پیدا کرده است. رسیدن به این رقم در یک بازه زمانی سه و نیم ساله کار بسیار بزرگی است و امیدوارم که تداوم پیدا کند.

    وی با اشاره به اقدامات مشترک انجام شده در سال‌های اخیر گفت: مشارکت در برگزاری طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه، تجهیز کتابخانه‌های مدارس در سه مرحله، شناسایی دانش‌آموزان مولف و ارتقای سطح آن‌ها، اختصاص بن کارت خرید کتاب برای دانش‌آموزان که برای اولین بار در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران اجرا شد و... از جمله مواردی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

    امیرزاده افزود: به طور کلی در سه سال گذشته به طور میانگین 6 درصد از اعتبارات مستقیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدارس اختصاص یافته است. در طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه در سال 1395 نزدیک به چهار میلیارد ریال اعتبار از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است. در سال 1393 تعداد عناوین کتاب‌ها برای مدارس 1000 عنوان بود که در سال جاری به 4700 عنوان افزایش پیدا کرده است که رشد قابل توجهی داشته است.

    همچنین در این مراسم حمیدرضا کفاش؛ معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت کتابخوانی در مدارس گفت: موضوع کتابخوانی یکی از مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و تلاش شده تا با برگزاری نمایشگاه‌ها، تجهیز کتابخانه‌ها و مسابقات کتابخوانی در مدارس، دانش‌آموزان را هر چه بیشتر به سوی کتابخوانی سوق دهیم.

    وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره طرح 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدسه عنوان کرد: امسال 680 هزار جلد کتاب از 280 ناشر خریداری شده است. تنوع کتاب‌ها یکی از مواردی بود که بسیار مورد تاکید بود و توانستیم نسبت به سال گذشته نزدیک به 30 درصد از عنوان‌ها را تنوع دهیم. در این طرح تمامی استان‌های کشور مشارکت دارند و از آغاز 24 آبان ماه نمایشگاه‌های کتاب در تمامی مدارس کشور برپا خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت