اتحادیه مدیران و سرمایه گذاران گردشگری و هتلداران ترکیه اعلام کرد

مشارکت فعال ترکیه در نمایشگاه گردشگری ایران برای جذب بیشتر گردشگران ایرانی

عصر نمایشگاه- اتحادیه مدیران و سرمایه گذاران گردشگری و هتلداران ترکیه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، این اتحادیه می خواهد با مشارکت فعال در نمایشگاه گردشگری ایران که در آینده نزدیک برگزار می شود، جاذبه های گردشگری ترکیه را بیش از پیش به مخاطبان ایرانی خود معرفی کند.

مشارکت فعال ترکیه در نمایشگاه گردشگری ایران برای جذب بیشتر گردشگران ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، در اطلاعیه ای با یادآوری اینکه در دوره ای شمار گردشگران ایرانی در ترکیه به 2 میلیون نفر در سال رسید، بر اهمیت حفظ و توسعه ایران در بازار گردشگری ترکیه تاکید شده است.

    «تیمور باییندیر» رئیس اتحادیه مدیران و سرمایه گذاران گردشگری و هتلداران ترکیه (TUROB) گفت: دست اندرکاران صنعت گردشگری ترکیه که علاوه بر کشف بازارهای جدید می خواهند دوران دشوار فعلی را پشت سر بگذارند، به حفظ و توسعه بازارهای مهم خود نیز سرعت داده اند.
    در این اطلاعیه با ابراز امیدواری از تاثیرگذاری مثبت رفع تحریم های بین المللی علیه ایران بر روابط گردشگری دو کشور، آمده است: ترکیه بزودی میزبان فعالان بخش گردشگری ایران در استانبول خواهد بود.
    بر این اساس ، حدود 50 آژانس سیاحتی و برنامه ریزان سفرهای گردشگری خارجی از 7 شهر ایران از جمله شهرهای تهران، تبریز و اصفهان به نشست استانبول دعوت شده اند.

    دست اندرکاران صنعت گردشگری ترکیه در نظر دارند از حالا برای جذب گردشگران نوروزی برنامه ریزی گسترده ای داشته باشند و در این جهت خواهان همکاری بیشتر شرکت هواپیمایی ترکیه ( ترکیش ایر) و سایر شرکت های هواپیمایی شده اند.
    گردشگران ایرانی در ردیف هفتمین بازار بزرگ گردشگری ترکیه است و با جذب گردشگران بیشتر از ایران، حداقل بخشی از ضررهای ناشی از نیامدن گردشگران روسی به ترکیه تلافی خواهد شد.

    بایندیر ضمن تاکید بر بازار ایران، در همین حال مدعی شده است در برنامه ریزی ها باید این موضوع که ایران و روسیه در برخی از سیاست های منطقه ای همسویی و همراهی دارند، نیز مد نظر باشد.
    در سال 2010 میلادی یک میلیون و 885 هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده بود که این رقم در سال 2012 به یک میلیون و 185 هزار نفر و در سال 2013 به یک میلیون 196 هزار و در سال 2014 به یک میلیون و 590 هزار نفر رسید.

    براساس آخرین داده های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در دوره ژانویه – نوامبر سال 2015 میلادی نیز یک میلیون و 591 هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند.
    گردشگران ایرانی در سفر به ترکیه به جاذبه های فرهنگی تاریخی ترکیه نیز اهمیت می دهند. گردشگران ایرانی همچنین نسبت به سایر گردشگران خارجی خرید از این کشور انجام می دهند و به نوعی تجارت چمدانی نیز در این راستا حائز اهمیت است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت