معاون شهردار مشهد خبر داد

برپایی جشنواره "مشهد فجرآفرین" در نمایشگاه بین‌المللی مشهد

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی شهردار مشهد مقدس گفت: جشنواره "مشهد فجرآفرین" در نمایشگاه بین المللی مشهد برپا می‌شود.

برپایی جشنواره "مشهد فجرآفرین" در نمایشگاه بین‌المللی مشهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم ،وحید جلیلی اظهار داشت: نمایشگاه "مشهد فجرآفرین" در دهه مبارک فجر از شانزدهم لغایت بیست و سوم بهمن‌ماه جاری با حضور شوراهای اجتماعی محلات در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی برپا خواهد شد.

    وی بر ضرورت فراهم آوردن زمینه برای مشارکت مردمی در جشن‌های انقلاب تاکید کرد و افزود: مردم برای پیروزی انقلاب شهید دادند، ایستادگی کردند و تاکنون انقلابشان را حفظ کردند. پس بهتر است در جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده شود.

    معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در نمایشگاه "مشهد فجرآفرین" هر محله به ارایه ظرفیت‌های خود می‌پردازد و در بعد فرهنگی و اجتماعی به ارایه اهم فعالیت‌های خود همت می‌گمارد.

    جلیلی با هشدار در زمینه فراموش شدن برخی اعلام، تاریخ و پیشینه شهر عنوان کرد: با برگزاری این دست نمایشگاه‌ها امید است هویت مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور زنده شود.

    وی یادآور شد: شهرداری تنها زمینه و زیرساخت‌های لازم برای حضور محلات را فراهم کرده و مابقی کار با محلات است.

    معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه به همکاری خوب آموزش و پرورش و شهرداری در برگزاری جشن‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: جشنواره سرودهای انقلاب تدارک دیده شده و علاوه بر دانش‌آموزان مدارس از تشکل‌های فرهنگی، بسیج، جمعیت‌های مردمی وغیره دعوت برای حضور شده است.

    جلیلی بیان کرد: بدین ترتیب تلاش می‌شود مفاهیم و آرمان‌های انقلابی در قالب هنر-البته نه از نوع هنر نخبگانی- بلکه از طریق هنر عمومی نشر داده شود و گروه‌های منتخب در راهپیمایی 22 بهمن به اجرا می‌پردازند.

    وی در زمینه نگهداری یا انتقال المان‌ها عنوان کرد: بخشی از المان‌ها به پارک‌های شهر منتقل می‌شوند، بخشی در انبار نگهداری و دوباره سال بعد آراسته می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند و بخشی نیز بنا به درخواست سایر شهرها مورد استفاده در خارج از شهر مشهد قرار می‌گیرد.

    معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در زمینه پیام المان‌ها نیز گفت: باید نیاز فرهنگی شهر را احصا کرد و متناسب آن، با رعایت استانداردهای بصری ومتناسب با هویت شهر و نیازهای به روز شهروندان به فعالیت پرداخت.

    جلیلی، المان‌ها را یکی از تجلی‌گاه‌های هنر هنرمندان دانست و اظهار کرد: در قالب‌های متفاوت هنری برای نوروز امسال از سفالگری و معرق و سنگ تراشی گرفته تا نگارگری و تذهیب، آثارهنری عرضه خواهد شد.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر زنده کردن تاریخ و هویت مشهد، تصریح کرد: موزه دفاع مقدس در پارک کوهسنگی احداث خواهد شد و هویت مشهد نیز بخشی از عناصر تشکیل دهنده این موزه خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت