برگزاری نمایشگاه پخت نان سنتی در شوشتر

عصر نمایشگاه- به مناسبت بسیج ملی آموزش تغذیه با شعار اصلاح الگوی مصرف قند ، نمک و چربی نمایشگاه پخت نان سنتی با هدف اشاعه مصرف نان سنتی بدون جوش شیرین و کم نمک و آموزش پخت ومصرف این نوع نان در میان نسل جوان در روستای ظهیریه شوشتر برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه پخت نان سنتی در شوشتر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از شوشترروز ، مهندس فرهادی معاون بهداشت دانشکده در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از بهورزان کوشای منطقه جهت برگزاری این نمایشگاه اظهارکرد: برگزاری این دست از مراسمات با مشارکت سایر بخش ها و نهادها باعث یادآوری آحاد مردم از سنت های دیرین و گرایش مجدد آنها به مصرف مواد غذایی سالم می شود و قطعا توجه به بحث نان به علت اینکه قوت غالب مردم کشورمان می باشد از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است .

    وی افزود: از آنجا که در عصر حاضر سیمای بیماری ها به سمت بیماریهای غیر واگیر پیش رفته است این برنامه ها باید با رویکرد ارتقاء فرهنگ و سواد تغذیه ای عموم مردم جهت پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر برگزار شود.

    فاطمه خادم کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت نیز در این رابطه گفت : پخت نان به شیوه سنتی جزء یکی از بهترین روش های پخت نان محسوب می شود که با وجود زمان بر بودن ورآمدن خمیر از تداخل جذب املاح پیشیگیری می کند و شرایط را برای جذب حداکثری املاح فراهم می کند .

    وی افزود: این نان ، نانی است که از آرد سبوسدار تهیه شده است ؛ به همین جهت رنگ آن تیره بوده و خوش عطر و بدون سوختگی است و مدت ماندگاری طولانی تری دارد و دیرتر بیات می شود .

    خادم ادامه داد : متاسفانه برخی افراد با افزودن جوش شیرین به خمیر نان به منظور سرعت بخشیدن به فرآیند ور آمدن خمیر و یا افزودن بیش از حد نمک به منظور انسجام بخشیدن به خمیر نه تنها ارزش غذایی این ماده ارزشمند را به شدت کاهش می دهند بلکه آن را به ماده ای مضر که تهدید کننده سلامت مصرف کننده است تبدیل میکنند .

    مسئول واحد بهبود تغذیه دانشکده در پایان خاطرنشان کرد: جذب املاح در نانی که با این روش تهیه  می شود به شدت کاهش می یابد و به علت اینکه این نان سرشار از سدیم خواهد بود فرد را در معرض خطرابتلا به پرفشاری خون و پوکی استخوان قرار می دهد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت