رئیس اتاق اصناف بیان کرد

تمایل و رضایت نداشتن اصناف به برگزاری نمایشگاه بهاره

عصر نمایشگاه- درحالی که اصناف، با توجه به رکود حاکم بر بازار، تمایل و رضایتی به برگزاری نمایشگاه بهاره در سال جاری ندارند ولی دولت تاکید و اجبار برای برگزاری این نمایشگاه بدون جلب رضایت صنوف دارد.

تمایل و رضایت نداشتن اصناف به برگزاری نمایشگاه بهاره
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم ، با توجه به رکود سنگینی که در سال جاری بر بازار کالاهای مختلف حاکم است، اصناف طرح‌های مختلفی مانند "فروش ویژه 5 تا بخر 6 تا ببر"، "فروش بالای 50 هزار تومان با 20 درصد تخفیف"، "تخیف های 5 تا 20 درصدی" در میان خرده فروشان مواد غذایی و طرح های تسهیلات داری مانند "فروش اقساطی کالا با سود 12 درصد توسط صنف لوازم خانگی" و موارد مشابهی توسط سایر صنوف برای فروش کالاهای باقی مانده در انبارها در دست اجرا دارند.

    در چنین شرایطی برگزاری نمایشگاه‌های فصلی به دلیل رکود حاکم بر صنوف باب میل اصناف نبوده و خواهان عدم برگزاری نمایشگاه، در فروش بهاره امسال شدند. اما  به نظر می رسد این نمایشگاه با نظر مثبت جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  و تاکید هاشمی استاندار تهران بر تحقق آن، بدون رضایت اصناف به مرحله اجرایی برسد.

    قاسمعلی حسنی عضوهیئت مدیره اتحادیه بنکدارن مواد غذایی در این ارتباط اظهار کرد: نمایشگاه‌های بهاره محلی برای نقد کردن جنس های مانده است. با وجود اینکه در این نمایشگاه‌ها تخفیف هایی بین 5 تا 20 درصد داده می شود اما محلی برای عرضه برند‌های معتبر نیست.

    وی افزود: اکنون در میان اصناف برای عرضه محصولات خود رقابت ایجاد شده است و عملا نیازی به برقرار نمایشگاه بهاره نیست.

    عضوهیئت مدیره اتحادیه بنکدارن مواد غذایی ادامه داد: مردم محصولاتی که از مغاره‌ها و اصناف خریداری می‌کنند، می‌توانند بعد از 10 روز درصورت وجود اشکال به واحد صنفی عرضه کننده، مرجوع کنند، اما عملا در نمایشگاه‌های فصلی این امکان وجود ندارد.

    وی با اشاره به امکان فروش سراسری و هماهنگ توسط خود اصناف برای تامین نیاز مصرف کنندگان در ایام پایانی سال، خاطر نشان کرد: آن طور که مشخص است، دولت راضی به حذف این نمایشگاه، از فروش بهاره امسال نیست.

    علی فاضلی رئیس اتاق اصناف چندی پیش با بیان اینکه"علاوه بر رکود تولید و انباشت کالا با رکود نظام توزیع هم روبه‌رو هستیم" اظهار کرد: تمایلی برای برگزاری نمایشگاه فصلی نداشتیم،اما نظر آقای جهانگیری این است که در مناطق محروم باید برگزار و در سایرمناطق با نظر استانداران اقدام شود.

    هاشمی استاندار تهران نیز در خصوص برگزاری نمایشگاه فصلی و نمایشگاه‌های غیرمجاز در استان تهران گفت: استان تهران پیگیری می‌کند تا جلوی نمایشگاه‌های غیرمجاز گرفته شود و در این خصوص متقاضیان برگزاری نمایشگاه‌ها باید مجوزهای خود را ازسازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اصناف بگیرند.

    وی افزود: در سالهای گذشته نمایشگاه‌های بهاره به شکل مناسبی برگزار شد و مردم از برگزاری آن رضایت کافی داشتند که این امر باعث غرور بنده است، در سال جاری نیز نمایشگاه بهاره برگزار می‌شود که برای آن 4 منطقه در نظر گرفته شده است و با توجه به افزایش تقاضا امکان توسعه تعداد مراکز نمایشگاهی وجود دارد.

    هاشمی گفت: نمایشگاه‌های فصلی باید برگزار شود و جزو سیاست‌های دولت است، اما ما می‌توانیم درباره تعداد این نمایشگاه‌ها( با اصناف) گفت‌وگو و صحبت داشته باشیم.

    بنا بر این گزارش، لازم به ذکر است که این اظهارات استاندار تهران در خصوص سیاست‌های دولت درباره برگزاری نمایشگاه فصلی با انتقادات شدید روسای اتحادیه‌‌ها، در اجلاس سراسری اصناف تهران روبرو شد.

    هر چند که هنوز با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه بهاره،  پاسخ قطعی به برگزاری یا عدم برگزرای نماشگاه  بهاره امسال، داده نشده است، اما به نظر می‌رسد که با توجه به تمایل  و نظر مساعد دولت این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

    گفتنی است این موضوع، حتی با وجود عدم تمایل به صورت تلویحی توسط خود اصناف پذیرفته شده است اما باز هم برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه به صورت قطعی اعلام نشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت