مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

پیش‌فروش بن‌کارت‌های الکترونیکی نمایشگاه کتاب کرمان

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شهروندان کرمانی می‌توانند بن‌کارت‌های الکترونیکی نمایشگاه کتاب امسال را از ۱۰ تا ۲۰ آبان‌ماه پیش خرید کنند.

پیش‌فروش بن‌کارت‌های الکترونیکی نمایشگاه کتاب کرمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، محمدرضا علیزاده صبح امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کرمان از 24 تا 29 آبان ماه اظهار داشت: نمایشگاه کتاب کرمان از حیث استقبال و فروش در سطح کشور از جایگاه خاصی برخوردار است و امسال همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود.

    وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب کرمان در محل نمایشگاه‌های دائمی جنوب شرق افزود: فضا و امکانات زیرساختی لازم برای برگزاری نمایشگاه کتاب در داخل شهر فراهم نیست، علاوه بر اینکه ترافیک شهری را با توجه به فعالیت‌های عمرانی در شهر داریم.

    علیزاده تصریح کرد: نمایشگاه دائمی جنوب شرق در برپایی نمایشگاه کتاب امسال همکاری زیادی را با اداره کل ارشاد استان کرمان داشته است.

    وی با اشاره به برپایی 250 غرفه در نمایشگاه کتاب امسال کرمان گفت: در مجموع 282 ناشر در نمایشگاه کتاب امسال حضور دارند که 192 مورد به صورت انفرادی شرکت کردند و 50 ناشر نمایندگی و 40 ناشر از استان کرمان هستند.

    ‌مدیرکل ارشاد کرمان تعداد عنوان‌های کتاب پانزدهمین نمایشگاه کتاب کرمان را 43 هزار و 740 عنوان اعلام کرد و ابراز داشت: برای حمایت از شهروندان، ناشران و توزیع کتاب، 600 میلیون تومان بن‌کارت برنامه‌ریزی شده که بانک شهر با 20 درصد تخفیف در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

    علیزاده با بیان اینکه وزارت ارشاد 120 میلیون تومان یارانه کتاب به ناشران پرداخت می‌کند، گفت: ناشران حاضر در نمایشگاه نیز 10 درصد تخفیف برای هر کتاب در نظر گرفته‌اند که در مجموع شهروندان با تهیه بن‌کارت از تخفیف 30 درصدی بهره می‌برند.

    وی ادامه داد: امسال امکان پیش فروش بن‌کارت‌های الکترونیکی نمایشگاه کتاب را در استان فراهم کرده‌ایم که شهروندان می‌توانند از 10 تا 20 آبان ماه با مراجعه به سامانه bon.tibf.ir با پرداخت 80 درصد وجه بن، نسبت به خرید اقدام کنند.

    علیزاده ابراز داشت: همچنین امسال این امکان فراهم شده که باقیمانده وجه بن‌کارت‌های الکترونیکی خرید کتاب بعد از پایان نمایشگاه به کارت هدیه تبدیل شده و شهروندان از کتابفروشی‌ها خرید انجام دهند.

    وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از کتابفروشی‌ها‌ و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، امسال خرید از پنج کتاب‌فروشی شهر کرمان همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، با استفاده از بن‌کارت‌ها فراهم شده است.

    مدیرکل ارشاد کرمان برنامه‌های جنبی نمایشگاه امسال را شامل مسابقات کتابخوانی، کارگاه‌های ترویج مطالعه، نشست‌های تخصصی نقد کتاب همراه با رونمایی، نشست‌های شبانه با حضور نویسندگان استانی و کشوری عنوان کرد.

    ‌علیزاده گفت: غرفه‌های ویژه اقتصاد مقاومتی، دفاع مقدس، نماز، ایثار و شهادت، تازه‌های کتاب، اسناد ملی، کودک و نوجوان در پانزدهمین نمایشگاه کتاب کرمان برپا است.

    وی بیان داشت: با سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی رایزنی شده تا برای حضور شهروندان در نمایشگاه، سرویس‌هایی را در نظر بگیرند که محل سرویس‌دهی عمومی از میدان آزادی خواهد بود.

    علیزاده بیان داشت: جایگاه نمایشگاه کتاب کرمان همانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و در شان مردم کرمان و ناشران نیست که چنین رویداد بزرگ فرهنگی در محلی نامناسب و با زدن چادر برپا شود.

    وی افزود: تجربه سال گذشته نمایشگاه کتاب کرمان در محل نمایشگاه‌های جنوب شرق به ما نشان داد که مسافت نمی‌تواند مانع حضور علاقمندان به کتاب شود.

    علیزاده ابراز داشت: نمایشگاه کتاب رویداد فرهنگی برای همه اقشار جامعه است و نهادهای متعدد از جمله دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و یا ... باید برای حضور جامعه هدف خود در این امر احساس مسئولیت و دغدغه داشته باشند.

    وی تصریح کرد: این فرهنگ باید در همه آحاد جامعه ما وجود داشته باشد تا برای کتاب و کتابخوانی اهمیت قائل شده و زمینه حضور بیشتر در نمایشگاه را فراهم آورند.

    گفتنی است ،پانزدهمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان 24 تا 29 آبان ماه از ساعت 9 صبح تا 20 در محل نمایشگاه‌های دائمی جنوب شرق دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت