در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیشابور مطرح شد

تخصیص قطار مسافری برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب نیشابور

عصر نمایشگاه- جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور صبح سه شنبه با حضور امام جمعه این شهرستان و سایر مسئولان برگزار شد.

تخصیص قطار مسافری برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب نیشابور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی صبح سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیشابور در که در دفتر امام جمعه نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش فضاهای آموزشی خود را در روزهای پنج‌شنبه و شیفت بعد ازظهر در اختیار نهادهای خدمتگذار چون شهرداری قرار دهد تا آنها با استفاده از منابع مالی خود به مردم خدمات فرهنگی و اجتماعی بدهند.

    وی با تقدیر از ادارات کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در برگزاری شب شعر  فاطمیون مدافع حرم، افزود: این افراد مرز نشناخته و در یک جنگ عقیدتی حضور پیدا کرده و از آرمان‌های خود دفاع می‌کنند.

    امام جمعه نیشابور با اشاره به پیشینه مذهبی مردم نیشابور خطاب به مسئولان این شهرستان، تاکید کرد: مسئولان، سخنان دادستان را در خصوص رعایت مسائل شرعی جدی بگیرند و نباید این سبقه خدشه‌دار شود.

    وی گفت: نمایشگاه ملی کتاب در نیشابور  بزرگترین رویداد فرهنگی خراسان رضوی می‌باشد که نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب ایران میزبان آن است.

    تخصیص قطار مسافری برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب نیشابور

    سرپرست فرمانداری ویژه نیشابور نیز در این نشست اظهار کرد: تخصیص قطار مسافری برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب و استفاده آنها از امکانات ترددی،تمامی قطارهای مسیر با الزام به توقف وخدمات رسانی، از برنامه های نمایشگاه کتاب نیشابور است.

    سعید شیبانی از گرفتن سهمیه قیر ویژه جاده گردشگری باغرود خبر داد و افزود: علاوه بر تیم آتش‌نشانی نمایشگاه، تیم‌هایی از آتش‌نشانی و اورژانس نیشابور در محل حضور یافته و در صورت نیاز در خدمت مردم هستند.  

    سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور نیز در این نشست گفت: مجوز برگزاری نمایشگاه ملی کتاب ایران در نیشابور با فرم ملی مسئولان محلی و استانی و برخی شخصیت‌های کشوری گرفته شد که البته  تلاش‌های عده‌ای برای لغو مجوز ناکام ماند.

    عباس کرخی با اظهار امیدواری نسبت به افتتاح کامل تقاطع غیر همسطح امام رضا(ع) باغرود از برگزاری این نمایشگاه از 16 آبان‌ماه تا 21 آبان‌ماه به مدت  یک هفته خبر داد و ادامه داد: در این مدت هر شب برنامه ویژه فرهنگی مانند پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی، تئاترهای میدانی، خوشنویسی، نقاشی و مسابقات فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

    دبیر شورای فرهنگ عمومی نیشابور با اشاره به دایرشدن 10 غرفه برای هدایت فرهنگی و پاسخگویی به شبهات شرعی از سوی حوزه علمیه خراسان از برگزاری شب شعر فاطمیون مدافع حرم در فرهنگسرای سیمر غ نیشابور از 11 آبان ماه جاری خبر داد.

    ممنوعیت اجرای گروه‌های موسیقی در نمایشگاه کتاب نیشابور

    دادستان عمومی و انقلاب نیشابور هم ضمن ضرورت پیش‌بینی و تجهیز نمازخانه نمایشگاه  بر ممنوعیت اجرای  گروه‌های موسیقی در نمایشگاه کتاب ملی ایران در نیشابور، تاکید کرد.

    حجت‌الاسلام محمدرضا اکبری مقدم افزود: در انجام تبلیغات و اطلاع رسانی در مناطق روستایی و شهرستان‌های استان و پذیرش اردوهای دانشجویان شهرستان‌های مختلف به نامه‌نگاری اکتفا نشود و پیگیری مستمر به عمل آید.

    معاون مدیر کل استان و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با بیان اینکه وقتی آسیبی پیش‌بینی می‌شود به دنبال پیشگیری و مقابله با آن آسیب می‌رویم، گفت: طی سال تحصیلی گذشته  بیش از هفت هزار جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان، اولیا و معلمان برگزار کرده‌ایم ولی این تعداد نیز کافی نیست.

    سیدجواد قوامی‌نژاد با تاکید بر اینکه غنی کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان نباید محدود به تابستان  باشد از دایر شدن دائمی ستاد غنی کردن اوقات فراغت در شهرستان با حضور ادارات مختلف خبر داد و تصریح کرد: همه باید به میدان بیایند و الا به تنهایی نمی‌شود کار کرد.

    وی ابراز کرد: با توجه به اینکه در نیشابور 36 باب مدرسه دو شیفت و 70 باب مدرسه فرسوده وجود دارد امکان در اختیار دادن فضای خالی به نهادهایی چون شهرداری با ارائه خدمات فرهنگی به مردم  وجود ندارد و البته هر جا امکان داشته چون دبیرستان برادران، آن را در اختیار شهرداری قرار می‌دهیم.

    جعفر سعیدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور نیز در این نشست از اختصاص  یک هزار و 500  بن خرید  کتاب و سرویس رفت و برگشت اتوبوس برای بازدید از نمایشگاه برای دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت