مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان :

پانزدهمین نمایشگاه کتاب در کرمان با بیش از ۷۰۰ ناشر از سراسر کشور برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برپایی نمایشگاه کتاب همزمان با هفته کتاب خبر داد و اظهار داشت: علیرغم تقاضای بالا از سوی ناشران اما امکانات و شرایط ما برنامه ریزی برای حضور ۲۸۲ ناشر را فراهم کرد.

پانزدهمین نمایشگاه کتاب در کرمان با بیش از ۷۰۰ ناشر از سراسر کشور برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز(11 آبان)در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان، از برپایی این نمایشگاه همزمان با هفته کتاب در 24 تا 30 آبان خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب کرمان، جایگاهی خاص در کشور دارد؛ هم از حیث استقبال مردم و هم از جهت فروش کتاب؛ امیدواریم با برگزاری چنین برنامه هایی، شاهد افزایش سرانه مطالعه باشیم که در استان مطلوب نیست.

    وی با اشاره به اینگه پیگیر هستیم تا از معاون فرهنگی وزارت ارشاد برای مراسم افتتاحیه دعوت کنیم؛ افزود: امسال نیز مکان برگزاری نمایشگاه محل نمایشگاه های دائمی جنوب شرق است که گرچه در سال گذشته از این حیث که نمایشگاه خارج ا شهر است انتقاداتی به ما وارد شد اما به جهت کاهش ترافیک شهری و همچنین نبود مکانی مناسب در شهر، چاره ای جزء این نداریم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی صحبت شده تا در روزهای برگزاری نمایشگاه هر ساعت وسیله نقلیه از میدان آزادی به سمت نمایشگاه فراهم باشد و با دانشگاه ها و آموزش و پرورش هم برای حضور دانش آموزان و دانشجویان صحبت کردیم.

    وی با بیان اینکه برای آن قشری که امکان حضور آنان در نمایشگاه نیست در 5 کتابفروشی امکان توزیع بن کارت های خرید کتاب فراهم می شود؛ افزود: کرمان فاقد مجموعه نمایشگاهی وسیع است که همه ناشران را دعوت کنیم و علیرغم همه مشکلات و ثبت نام بیش از 700 ناشر، برای 282 ناشر برنامه ریزی شده است و عناوین کتاب ها هم  43 هزار و 740 عنوان است.

    علیزاده با اشاره به اینکه حدود 600 میلیون تومان بن کارت خرید کتاب با 20 درصد تخفیف که یارانه وزارت ارشاد است؛ برای نمایشگاه درنظر گرفتیم؛ اظهار داشت: 10درصد هم خود ناشر تخفیف می دهد و پیش فروش بن کارت ها از 10تا20 ابان با مراجعه به سامانه مربوطه بن ها bon.tibf.ir انجام می شود.

    وی با اعلام اینکه بانک عامل خرید بن کارت ها از صادرات به بانک شهر تغییر داده شده است؛ گفت: نمایشگاه کتاب امسال، 250 غرفه دارد و برنامه های جانبی از جمله برگزاری برنامه های مرتبط با کتاب و محرم و اربعین، کارگاه های ترویج مطالعه، رونمائی کتاب های مختلف، گفتگوهای علمی، فعالیت های اطلاع رسانی، غرفه اقتصادمقاومتی، دفاع مقدس، نماز، تازه های کتاب، اسناد ملی، کودک و نوجوان نیز پیش بینی شده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب مستلزم حمایت همه نهادهای دولتی و غیردولتی است.

    وحید محمدی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم از برنامه ریزی در قالب 15 کمیته برای نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: بیش از 25 نهاد و تشکل و دستگاه اجرایی با ما همکاری دارند و 760 ناشر متقاضی حضور در نمایشگاه هستند اما ظرفیت ما محدود است.

    بر اساس گزارش شبستان، نمایشگاه کتاب کرمان همه روزه از ساعت 9 تا 20 پذیرای علاقمندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت