برنامه ریزی صادراتی تولیدکنندگان مبلمان ایران در نمایشگاه بین المللی صنایع چوب

عصر نمایشگاه- رییس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان کشور گفت: بسیاری از تولیدکنندگان مبلمان با ماشین‌آلات روز دنیا کار می‌کنند در حالی که ضعف ما در مواد اولیه، خدمات پس از فروش ماشین‌آلات وارداتی و همچنین یراق‌آلات و ام.دی.اف است که در نمایشگاه WOODEXPO ۲۰۱۷ برای مذاکره با طرف‌های خارجی و برطرف کردن مشکلات تولید و صادراتی‌مان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

برنامه ریزی صادراتی تولیدکنندگان مبلمان ایران در نمایشگاه بین المللی صنایع چوب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، حسن احمدیان با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه صنعت چوب، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته (WoodExpo 2017) گفت: یکی از حلقه‌های مهم صنعت مبلمان کشور توجه به موضوع صادرات است، این در حالی است که با وجود ظرفیت 400 میلیون نفری کشورهای منطقه، هنوز 50 درصد ظرفیت صنعت مبلمان کشور راکد مانده است، به طوری که مثلا 65 درصد ام.دی.اف کشور هنوز وابسته به واردات است و ما فقط توانسته‌ایم 35 درصد نیاز کشور را با تولیدات داخلی تأمین کنیم.

    وی افزود: اتحادیه مبلمان به منظور ترغیب شرکت‌های تولیدی به سمت صادرات برنامه 5 ساله‌ای را تدوین کرده است که بر اساس آن شرکت‌های تولیدی باید در کشورهای هدف صادراتی شعبه دایر کنند.

    رییس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان در عین حال اظهار داشت: صادرات ما در بخش صنایع چوبی هم اکنون 20 میلیون دلار است که طبق نقشه راه تدوین شده باید این میزان با افزایش 10 برابری در 5 سال آینده به رقم 200 میلیون دلار برسد.

    احمدیان با اشاره به کشورهای هدف صادراتی ایران، اضافه کرد: قزاقستان، افغانستان، آذربایجان، عراق، عمان، ارمنستان، ترکمنستان و غیره مهمترین بازار صنایع چوبی کشور هستند که با توجه به بعد مسافت، اشتراکات فرهنگی و تشابهات سلیقه‌ای با آنها ظرفیت صادرات به این کشورها برای تولیدکنندگان ایرانی بسیار گسترده است.

    وی ادامه داد: در هشتمین نمایشگاه صنعت چوب، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته که بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود با توجه به نیازسنجی کشور در صددیم نقاط ضعف را برطرف و همکاری مثبت و سازنده‌ای را با کشورهای صاحب تکنولوژی برقرار کنیم.

    رییس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان کشور درباره بهره‌برداری از فضای نمایشگاه چوب برای ورود تکنولوژی به کشور نیز اظهار داشت: ما از 80 سال پیش به این طرف نسبت به ورود تکنولوژی‌های روز به صنعت چوب کشور اقدام کرده‌ایم؛ در این نمایشکاه هم با توجه به مطالعات و بررسی‌هایی که اتحادیه در راستای شناسایی مشکلات انجام داده، اقدامات مقتضی را انجام خواهیم داد.

    وی در مورد مشکلات گریبانگیر این صنعت نیز عنوان کرد: اکثر تولیدکنندگان مبلمان با ماشین‌آلات روز دنیا کار می‌کنند در حالی که ضعف ما در مواد اولیه، خدمات پس از فروش ماشین‌آلات وارداتی و  همچنین یراق‌آلات و ام.دی.اف است که در این نمایشگاه برای مذاکره با طرف‌های خارجی و برطرف کردن مشکلات تولید و صادراتی‌مان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

    احمدیان خاطرنشان کرد: در خلال برگزاری هشتمین نمایشگاه صنعت چوب، کارگاه‌های آموزشی نیز در زمینه بهره‌برداری از تکنولوژی‌های روز دنیا و غیره برگزار می‌شود که امیدواریم برای فعالان این صنعت مفید باشد.

    وی با بیان اینکه عوارض گمرکی یکی از عمده‌ترین موانع افزایش تولید و صادرات صنایع چوبی کشور است، یادآور شد: برای افزایش قدرت رقابت‌پذیری در کشورهای خارجی باید مواد اولیه با هزینه کمتری وارد کشور شود؛ چرا که هم اکنون یک تولیدکننده برای واردات این اقلام 10 تا 55 درصد عوارض گمرکی پرداخت می کند.

    این فعال اقتصادی در پایان اشاره‌ای به رقبای ایران در بازارهای جهانی کرد و افزود: چین، ترکیه و کشورهای اروپایی مهمترین رقبای ما هستند، اما اگر مشکل عوارض گمرکی واردات مواد اولیه و همچنین خدمات پس از فروش برطرف شود خواهیم توانست با این کشورها رقابت جدی داشته باشیم؛ چراکه مثلا تولیدات ما در بخش مبلمان اداری بسیار بهتر و باکیفیت‌تر از ترکیه است، در سرویس خواب تقریبا برابر هستیم و در مبلمان اداری و مدرن نیز بسیار رقابت تنگاتنگی داریم.

    گفتنی است ،هشتمین نمایشگاه صنعت چوب، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته (WoodExpo 2017) با مشارکت 13 کشور آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، فنلاند، چین، ترکیه، روسیه، سوئیس، اوکراین، قزاقستان، هنگ‌کنگ و تایوان به همت شرکت میلاد نور برگزار می‌شود.

    تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان صنعت چوب می‌توانند برای ثبت‌نام و مشارکت در این رویداد به وبسایت www.miladfair.ir مراجعه و یا از طریق شماره‌های 02188653307 اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت