رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری :

برگزاری نمایشگاه کتاب در مازندران

عصر نمایشگاه- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری گفت : که بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب مازندران ۲۳ آبان در این شهر برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب در مازندران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، حمید رضا عشریه  افزود : این نمایشگاه در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واقع در ساری برپا می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت .
    به گفته وی ، 34 ناشر استانی و کشوری بیش از 45 هزار جلد کتاب در زمینه های مختلف را در 40 غرفه این نمایشگاه در معرض نمایش و فروش می گذارند.
    عشریه رونمایی کتاب ، جانمایی سرای اهل قلم و نقد و بررسی ، عضوگیری رایگان در ١١کتابخانه عمومی ساری ، اهدای کتاب رایگان به مدارس نواحی ١و٢ مرکز استان و برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان را از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه اعلام کرد.
    وی گفت : تجلیل از ناشرین و فعالان حوزه نشر، افتتاح کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد ساری، برپایی جشن امضای کتاب و عصری باشعر از دیگر برنامه های بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب است.
    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری ، پائین بودن سرانه مطالعه را معضل بزرگ فرهنگی کشور دانست و افزود : برگزاری نمایشگاههای کتاب عاملی برای ترغیب شهروندان به مطالعه است .
    او با اعلام این که کتاب ها در نمایشگاه کتاب مازندران با تخفیف قابل ملاحظه عرضه می شوند ، ابراز امیدواری کرد که با این اقدام فرهنگی ، کتاب در سبد خرید خانواده ها قرار بگیرد.
    عشریه ، سرانه مطالعه ، شمارگان انتشار کتاب و برگزاری رویدادهای فرهنگی را از جمله نشانه های توسعه یک کشور معرفی کرد و گفت : با وجود ظهور ابزارهای ارتباطی و فناوری های نوین برای انتقال فرهنگی ، هنوز هیچ ابزاری نتوانسته است جایگزین مناسبی برای کتاب شود .
    وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی شکوفایی استعدادها و تحول اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را همراه دارد، افزود : نباید از تشویق، موارد انگیزشی و تبلیغات و اطلاع رسانی در ترویج کتابخوانی غافل شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت