مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی خبر داد

ارسال یکهزار و ۶۰۰ طرح به چهارمین نمایشگاه فناوری ربع رشیدی

عصر نمایشگاه- مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، از ارسال بیش از ۱۶۰۰ طرح به دبیرخانه چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی خبر داد.

ارسال یکهزار و ۶۰۰ طرح به چهارمین نمایشگاه فناوری ربع رشیدی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، علی جهانگیری در نشستی با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی اظهارکرد: حضور فناوران از استان های مختلف کشور در این جشنواره نکته مثبتی است و تا به امروز شاهدیم که 549 طرح از خارج استان و 16 طرح نیز از خارج کشور در این جشنواره و نمایشگاه حضور می یابند.
    وی، اعلام کرد: امسال همزمان با برگزاری این نمایشگاه رویدادهای مهمی در حوزه فناوری در استان اتفاق می افتد که می توان به نخستین جشنواره ایده تا کسب و کار، نخستین جشنواره شهر خلاق، نخستین نمایشگاه فروش محصولات دانش بنیان، برگزاری کارگاه های تخصصی و برگزاری نشست های تخصصی اشاره کرد.
    وی با اشاره به مزایای حضور شرکت های فناور و متخصصین حوزه های مختلف فناوری در این نمایشگاه و جشنواره، گفت: آشنایی با نهادها و صندوق های حمایتی و فرآیند دانش بنیان شدن، امکان معرفی و عرضه طرح یا محصول فناورانه به جامعه و بازار هدف از جمله مزایای حضور فناوران در این جشنواره و نمایشگاه است.
    اخذ مشاوره از طریق ارتباط و تعامل با نهادها و صندوق های حمایتی حاضر در نمایشگاه و جشنواره، تکمیل و توسعه فرآیند تجاری سازی طرح از طریق تعامل و ارتباط با نهادهای تخصصی و حمایتی و کسب تجربه و اخذ ایده و الگوهای جدید و نوآورانه توسط فناوران از دیگر حضور فناوران در این جشنواره و نمایشگاه است.
    جهانگیری از حضور 14 ستاد فناوری در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در طی برگزاری نمایشگاه ستادهای فناوری استان، دستاوردهای فناوری را ارئه خواهند کرد.
    وی با تاکید بر نقش رسانه های جمعی در پیشبرد اهداف این نمایشگاه در امر فرهنگ سازی خاطرنشان کرد: انتظار داریم رسانه ملی برای تحقق اهداف کلان این نمایشگاه که با نگاه ویژه به رویکرد اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان است ما را در فرهنگ سازی این امر همراهی کند.
    مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این نشست از آمادگی این مجموعه به منظور اطلاع رسانی گسترده چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی خبر داد.
    سید محسن لطیفی با تاکید بر حمایت ویژه از برنامه هایی که در قالب اقتصاد مقاومتی تولید می شوند، گفت: برنامه های متنوعی در قالب برنامه های اقتصادی در استان تولید و پخش می شود که این نمایشگاه نیز مورد توجه ما قرار دارد.
    وی از ورود این مرکز به برنامه های اقتصاد مقاومتی به صورت جهادی خبر داد و گفت: رسانه ملی به اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی توجه ویژه دارد.
    لطیفی، با اشاره به اهمیت علم و فناوری در سیاست های کلی کلان کشور افزود: برای همراهی رسانه با طرح های دانش بنیان تعاملی دوجانبه نیاز است تا بتوان به اهداف ترسیم شده دست یافت.
    مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، استفاده از ظرفیت های ویژه بخش علمی منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی را مورد توجه قرار داد و افزود: برای هر یک از ستادهای فناوری استان یک گزارش ویژه خبری تا پایان سال تولید و پخش می شود.
    وی ادامه داد: تمامی رویدادهای نمایشگاه و جشنواره نیز به صورت ویژه در بخش های مختلف صدا و سیما و بخصوص بخش خبر، رادیو و تولید پوشش داده شده و تلاش می کنیم تا همزمان با این رویداد رادیو فناوری را در محل نمایشگاه بین المللی تبریز دایر کنیم.
    چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی 20 تا 23 آبان در تبریز برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت