جلوگیری از هدررفت بودجه نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- چنانچه بودجه‌ای را برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در نظر گرفته‌اید، باید توجه داشته باشید که بعضی از اشتباهات استراتژیک می‌توانند تمام تلاش شما را ضایع کرده و به اهدافی که برای حضور در نمایشگاه در نظر داشتید، دست نیابید. بر همین اساس در این مطلب ۹ شیوه برای کنترل هدررفت بودجه‌های نمایشگاهی شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید از طریق آن اهداف خود را عملی کنید.

جلوگیری از هدررفت بودجه نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، هر کسی که روی پروژه‌های بازسازی خانه کار کرده است، می‌گوید: در صورتی که به هزینه متریال‌های نمایشگاهی توجه نداشته باشید، بخش بزرگی از بودجه شما در سریع‌ترین زمان ممکن صرف مصالح بی مورد خواهد شد. شاید فکر کنید که بازسازی خانه چه ربطی به بازار نمایشگاهی دارد؟ حقیقت غم‌انگیز این است که وقتی موضوع خرید فضاهای نمایشگاهی جدید مطرح می‌شود، بسیاری از مدیران نمایشگاهی با مالکان نگون‌بخت (خانه) تفاوت چندانی ندارند. هرچند در حالی که احتمالا مالکان خانه‌ها سعی می‌کنند زیاد ولخرجی نکنند، اما مدیران نمایشگاهی اغلب تصمیماتی می‌گیرند که بسیار هزینه‌بر است (مثلا فراموش می‌کنند تاثیر طراحی غرفه نمایشگاهی بر هزینه‌های انبارداری و حمل و نقل را محاسبه کنند و در نظر بگیرند. در نتیجه قیمت تمام شده بیشتر از بودجه آنها می‌شود).  بنابراین برای اینکه در نمایشگاه بعدی بتوانید بودجه خرید خود را مدیریت کنید، مجله اگزیبیتور دیدگاه‌های 6 کارشناس ارشد نمایشگاهی را در قالب 9 شیوه هدردادن بودجه به شما معرفی می‌کند. اینها روش‌هایی هستند که مدیران نمایشگاهی به طور معمول انجام می‌دهند و موجب افزایش هزینه‌ها می‌شوند. شما با اجتناب از آنها می‌توانید از افزایش هزینه‌های غیرضروری و هدررفتن بودجه‌تان جلوگیری کنید.

    1-  شروع طراحی قبل از بازاریابی
    باید پیش از ساخت غرفه نوع مصالح را تعیین کنید و بدانید که برای طراحی این غرفه به چه مواردی نیاز دارید. تونی کاستارینو، طراح ارشد شرکت طراحی نمایشگاهی نیویورک در رابطه با این موضوع می‌گوید: ارائه ناقص یا دادن اطلاعات نادرست به تیم طراحی غرفه منجر به ساخت چندباره غرفه می‌شود و هزینه مازادی نیز به شما تحمیل می‌کند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از هدررفت پول با طراح غرفه خود به یک درک متقابل از غرفه و طراحی آن برسید. شما هنوز هم می‌توانید در طول راه تغییراتی ایجاد کنید اما تغییرات بسیار کم؛ در نتیجه هزینه ایجاد تغییرات اساسی در طراحی را می‌توانید ذخیره یا صرف ساختار غرفه کنید.
    همچنین، قبل از ملاقات با طراح، با مدیران داخلی خود گفت‌وگو داشته باشید. لیزی تمبورینو مدیرعامل شرکت آمریکایی فون هاگن در این رابطه می‌گوید: بسیاری از مدیران فکر می‌کنند که همچنان فرصت دارند و در هفته منتهی به نمایشگاه در مورد طراحی نمایشگاهی فکر و ایده‌پردازی می‌کنند و به دلیل کمبود زمان نشانه‌های مورد نیاز را از دست می‌دهند. در این فرصت کوتاه هر تغییری ایجاد کنید، بودجه نمایشگاهی شما هدر می‌رود.
    پیش از آغاز فرآیند طراحی، دستورات و نقطه نظرات خود را به مدیران داخلی خود انتقال دهید. سپس درباره هرگونه تغییر مورد نیاز در مورد هر ایده مثل اجرای سبک و رنگ، تغییر ساختار نهایی و غیره بحث کنید. تمبورینو می‌گوید: همیشه از مشتریان خود بپرسید که چی دوست ندارند. من طرح‌های بزرگ زیادی را دیده‌ام که مورد توجه قرار نمی‌گیرند به همان دلیلی که مثلا مدیرعامل یک شرکت، رنگ نارنجی را دوست ندارد. بنابراین ذینفعان را خاطر نشان کنید که هر چیزی را دوست ندارند، می‌توانند از غرفه نمایشگاهی خود حذف کنند.
    در نهایت، مذاکرات درون‌سازمانی خود را تا رسیدن به یک وحدت نشانه‌ای و فکری ادامه دهید. اگر ذینفعان شما به سختی تغییر ایده می‌دهند، می‌توانید ارتباط زمان صرف شده برای طراحی و هدر رفت بودجه نمایشگاهی برای تغییرات و کوتاهی زمان منتهی به نمایشگاه را به آنها یادآوری کنید و تذکر دهید که بر اساس گزارش انجمن اقتصادی طراحان و تولیدکنندگان نمایشگاهی، هر یک ساعت از زمان منتهی به نمایشگاه به طور متوسط هزینه‌ای معادل 102.19 دلار برای طراحی به شما تحمیل می‌کند. به همین منظور برای محافظت بیشتر از بودجه بهتر است تا از تغییرات و اصلاحات اضافی در طراحی کاسته شود یا از بودجه‌های جایگزین برای نمایشگاه خود استفاده کنید. تمبورینو می‌گوید: مدیریت نباید به تنهایی درگیر مسائل مربوط به نمایشگاه شود بلکه باید از نیروهای داخلی نیز کمک و همفکری بگیرد تا از دوباره‌کاری جلوگیری شود.
    2-  طراحی باید با عناصر مرتبط باشد
    کسترینو در مورد بخش‌های مختلف یک غرفه نمایشگاهی می‌گوید: بسیاری از طراحی‌هایی که دریافت کردم، شامل مجموعه‌ای از اهداف بازاریابی به همراه فهرستی از عناصر مورد نیاز مانند کیوسک‌ها، اتاق‌های کنفرانس، انبار و غیره بوده است. اما غرفه شما نباید مجموعه‌ای از مبلمان باشد بلکه باید نماینده برند شما باشد. اگر شما روی عناصر مختص برند خود کمتر تمرکز کنید، اثربخشی نمایشگاهی خود را از دست می‌دهید و به احتمال زیاد از زمانی که پیش‌بینی می‌کردید، کمتر توجه جلب خواهید کرد.
    دستورات بازاریابی جدید روشن ایجاد کنید و بعد هر کدام از محتواهای نمایشگاهی خود را از طریق تست لیتموس تنظیم کنید تا بتوانید تعیین کنید که آیا محتواها با دستورات شما هماهنگی دارد یا نه؟ از طرفی بررسی کنید که آیا تحقق این محتواها از گزینه‌های موجود دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود؟ کاسترینو می‌گوید: اگر محتوای تولیدی به این سوالات پاسخ منطقی نمی‌دهد، بهتر است پول خود را در جای دیگری صرف کنید.
    برای به تصویر کشیدن روند کار، بعضی از منابع، افکار خود را در قالب یک نشان آویخته ارائه می‌کنند که در اغلب اوقات غیر ضروری است. جیک مرزیگیان، مدیر شرکت زیگ زیبیت (شرکت نمایشگاهی در نیویورک) می‌گوید: به دلیل هزینه‌های کاذبی که طراحی نشانه‌های استاندارد (معمولا به میزان هزار دلار) به هزینه نمایشگاهی شرکت اضافه می‌کند، از خود بپرسید که این نشان چه هدفی را برای شما تبیین خواهد کرد. در عمده موارد علامت‌های تجاری برای جلب مردم به سمت غرفه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین اگر جلب توجه مردم یکی از اهداف شما باشد، ایجاد نشان تجاری بیشتر مفید خواهد بود و تنها باید برای آن هزینه کنید.
    تمبورینو در مورد نشان‌های تجاری شرکت‌ها در نمایشگاه می‌گوید: یک گام به عقب بردارید و از خود بپرسید که برای دستیابی به اهداف خود به چه محتوای نمایشگاهی نیاز دارید و آیا می‌توانید به جای سرمایه‌گذاری در نشان تجاری، بودجه‌ای را برای یک کمپین تبلیغاتی صرف کنید؟ زیرا کمپین تبلیغاتی ممکن است مردم را بیشتر به سمت غرفه شما جلب کند و از نشان تجاری آویزان شده نیز اثرگذارتر باشد. کلید کار این است که اطمینان حاصل کنید هر عنصر نمایشگاهی دارای یک هدف تعریف شده است و باید هدفمند انتخاب شود.
    3-  اندازه و شکل کالا مهم نیست
    تقریبا تمام مواد نمایشگاهی در اشکال و اندازه‌های استاندارد وجود دارند. هر زمان که طرحی با شکل و اندازه غیر استاندارد انتخاب کنید به همان نسبت، هزینه نهایی نیز افزایش می‌یابد. برای مثال، اگر شما می‌خواهید یک پانل دیواری پوشیده از لمینیت به عرض 13فوت داشته باشید اما محصول‌های استاندارد نمایشگاهی 12 فوت باشند، طراح شما ناچار است تا دو صفحه را به هم بچسباند تا پانل مورد نیاز شما را بسازد این به آن معنی است که شما تنها برای یک فوت اضافه باید دو برابر  هزینه کنید. این می‌تواند علاوه بر صفحات طراحی در موارد دیگر نیز صدق کند. به همین دلیل می‌توانید با کمی توجه از اندازه‌های استاندارد استفاده کنید تا از بار هزینه‌های کاذب بر بودجه نمایشگاهی خود بکاهید.
    وس مورر، رئیس ارتباط با مشتریان شرکت دیزاین شاپ سازنده غرفه‌های نمایشگاهی در نیو اورلئان در این مورد می‌گوید: در مورد تمامی متریال‌هایی که ساختار منحنی شکل دارند نیز این اصل صدق می‌کند (مگر اینکه ماهیت آن مواد قابلیت انعطاف داشته باشد، مثل پارچه). شاید منحنی از دیدگاه بصری تاثیرگذار باشد، اما به طور کلی هزینه متریال‌هایی که خاصیت انحنایی داشته باشند، بسیار بالاست. برای مثال، ساخت یک طرح به شکل کلیه نه تنها زمان زیادی برای برش مواد و ساخت علائم نیاز دارد بلکه چنانچه متریال مصرفی قابلیت ایجاد انحناهای لازم را نداشته باشد، شکل واقعی کلیه ایجاد نمی‌شود و نمی‌تواند شکل اصلی را منتقل کند. همانطور که می‌دانید داشتن یک کانتر منحنی 50 تا 100 درصد به هزینه‌های شما نسبت به یک نمونه مستطیل با اندازه‌ها و سایز مشابه می‌افزاید. اما اگر باید در غرفه خود کانتر منحنی داشته باشید، بهتر است که از مواد اولیه مناسب استفاده کنید.
    بدیهی است کارشناسان در برابر منحنی‌ها و طول‌های غیراستاندارد مواد سفارشی هشدار نمی‌دهند. در عوض، آنها به سادگی به این نکته اشاره می‌کنند که غرفه‌داران اغلب بدون در نظر گرفتن هزینه‌های اضافی این نمونه‌ها را انتخاب می‌کنند. بنابراین طراحان در مورد هر چیزی که شما انتخاب می‌کنید، سوال می‌پرسند که قیمت‌ها را افزایش دهند و از نظر آنها خرید یا سفارش ساخت غرفه شما موقعیتی برای یک سرمایه‌گذاری ارزشمند ایجاد می‌کند. مرزیگیان در مورد هزینه‌های تحمیلی توسط طراحان می‌گوید: طراحان  ترجیح می‌دهند تا انتخاب‌های شما به جای مواد استاندارد و از پیش ساخته شده به صورت سفارشی و منحنی و استفاده از موادی با کیفیت بالا باشد. فقط مطمئن شوید که این گزینه موجب خسارت مالی برای شما نشود و عدم استفاده از آن شما را از رسیدن به اهداف شرکت منع نکند.
    4- زیبایی‌شناسی در  انتخاب متریال‌ها
    مرزیگیان در مورد نوع کالای مصرفی برای سازه نمایشگاهی می‌گوید: مطمئنا، یک سازه فلزی براق علاوه بر درخشندگی غرفه هزینه‌های طراحی را نیز  بالا می‌برد. برای مثال، قیمت یک ورق لمینیت سفید استاندارد 100 دلار به ازای هر صفحه است. در حالی که یک بافت براق یا صفحه فلزی در همان اندازه، هزینه‌ای معادل 400 دلار به شما تحمیل می‌کند. به علاوه، به دلیل حساسیت، این صفحات ممکن است خراش برداشته یا آسیب ببینند. بنابراین حمل و نقل آن نسبت به نمونه رایگان لمینیت شده بیشتر خواهد بود.
    راندال هرجو، رئیس شرکت طراحی سه‌بعدی در کنوشا (ویسکانسین) پیشنهاد می‌دهد که همیشه به میزان جلب نظر شرکت‌کنندگان توجه داشته باشید و به عنوان یک شرکت‌کننده از این دیدگاه که چه طرح‌هایی توجه مرا جلب می‌کند و می‌تواند با من ارتباط برقرار ‌‌کند، به متریال‌های انتخابی نگاه کنید. بعضی از متریال‌ها به خودی خود می‌توانند توجه بازدیدکنندگان را جلب کنند و بعضی دیگر ممکن است خسته‌کننده باشند. به یاد داشته باشید، سازه‌های نمایشگاهی ساده نیز با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند و نیاز ندارید تا برای نمایشگاه برج ایفل بسازید.
    کارشناسان استفاده از تمام متریال‌های غیراستاندارد را پیشنهاد نمی‌کنند. در عوض، به شما پیشنهاد می‌کنند که تمامی متریال‌های تیم طراحی آنها را متناسب با قیمت امتحان کرده و سپس گزینه نهایی را انتخاب کنید. سپس می‌توانید مطمئن باشید که بهترین گزینه را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده‌اید و این هزینه اضافی ارزش آن را داشته است.
    تمبورینو اصرار دارد که برآورد هزینه‌های غرفه نمایشگاه در هر زمان باید بخشی از نشست‌های طراحی آن باشد. او می‌گوید: در برخی از شرکت‌ها، یک نمایشگاه توسط طراح ایجاد می‌شود اما باید توسط مشتری تایید شود. بنابراین می‌توان ارزش طراحی را برآورد کرد. در این مورد، شما و در برخی موارد طراحان شما تنها یک ایده از میزان هزینه ساخت و طراحی غرفه دارند. بنابراین در مورد هزینه‌ها نه تنها یک برآورد اولیه داشته باشید بلکه پس از اتمام کار نیز از هزینه‌های ساخت و روشنایی و متریال‌های مصرفی بپرسید. انجام این کار شما را به سمت یک خرید آگاهانه سوق می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا در مورد بودجه درک بهتری داشته باشید.
    5-  فراموش کردن برخی هزینه‌ها
    هنگامی که در حال خرید یک غرفه نمایشگاهی جدید هستید، بسیاری از افراد تنها روی هزینه طراحی و ساخت تمرکز می‌کنند. اما اندازه، وزن و بسته‌بندی و نیروی کار مورد نیاز برای ساخت این سازه روی پول شما تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. صد در صد شما نمی‌خواهید برای ایجاد یک غرفه زیبا بودجه مالی گزافی که منجر به ورشکستگی شما می‌شود، هزینه کنید.
    مرزیگیان در این مورد می‌گوید: روند جدید ساخت همیشه باید شامل بحث در مورد عوامل از دست دادن بودجه باشد؛ به این معنی که هر هزینه‌ای که ارزشی برای برنامه‌های شما نداشته باشند (از جمله هزینه‌های حمل و نقل، بارگیری و نیروی کار و انبار)، اضافی بوده و باید حذف شوند. به عنوان یک چشم‌انداز، اجازه دهید بگوییم شما در حال ایجاد یک غرفه 20 در 20 فوتی هستید که با توجه به گزارش انجمن اقتصادی طراحان و تولیدکنندگان نمایشگاهی به طور متوسط هزینه‌ای معادل 65269 دلار (65 هزار و 269 دلار) خواهد داشت که شما به احتمال زیاد علاوه بر آن 10 هزار دلار به ازای نمایشگاه و عوامل از دست رفتن بودجه پرداخت می‌کنید. بنابراین اگر شما سالانه در 10 نمایشگاه شرکت کنید، می‌توانید یک غرفه به ارزش 65269 دلار داشته باشید که تنها یک بار هزینه ساخت آن را پرداخت می‌کنید و تنها 100 هزار دلار برای اجاره فضا و شرکت در نمایشگاه به هزینه سالانه شما اضافه می‌شود.
    مرزیگیان برای کاهش هزینه‌های اضافی پیشنهاد می‌کند که در مراحل مختلف طراحی سوالات زیر را از طراحان خود بپرسید: وزن متریال غرفه چقدر است؟ چه نوع و اندازه از بسته‌بندی برای حمل و نقل آن نیاز است؟ چند نفر و چقدر زمان برای راه‌اندازی این غرفه نیاز است؟ آیا یک گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر که به همان میزان اثرگذاری داشته باشد، وجود دارد؟
    هرجو می‌گوید: شاید به جای یک جعبه سنگین، یک بسته ساخته شده سبک‌تر نیز همان کار را انجام دهد. یا شاید شما بتوانید از متریال‌های آلومینیوم یا پارچه برای بسته‌بندی استفاده کنید. برای مثال، یک پانل جعبه‌ای یک‌طرفه و لمینیت شده معمولا 3 اینچ ضخامت دارد و شما فقط 10تای آنها را در یک جعبه چوبی استاندارد می‌توانید بسته‌بندی کنید. اما اگر شما آن پنل را با یک سیستم آلومینیوم اکستروژن با ضخامت 25 اینچی حمل کنید تنها یک سوم هزینه حمل و نقل را برای انبار کردن کالا پرداخت می‌کنید و نصف نمونه‌های چوبی وزن خواهد داشت.
    مرزیگیان در مورد هزینه‌های نیروی کار می‌گوید: در مورد نیروی کار نیز زمان مورد نیاز برای راه‌اندازی غرفه و میزان پیچیدگی این عملیات تعیین‌کننده است. در مورد نصب غرفه، میزان ساعت کاری نیروی متخصص و کارگر ساده برای شما هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت. بنابراین هر چه راه‌اندازی غرفه پیچیده‌تر باشد به همان نسبت هزینه‌های شما به احتمال زیاد افزایش می‌یابد.
    6-  رفتن به سمت تکنولوژی
    نمایشگاه خود را با ابزارهایی با تکنولوژی بالا و گجت‌ها که عملا به ابزار کار این روزها تبدیل شده‌اند، مجهز کنید. استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته یک تلاش ارزشمند برای غرفه شما محسوب می‌شود. اما بسیاری از غرفه‌داران سنت‌های قدیمی و استفاده از تکنولوژی را با هم تلفیق می‌کنند. استفاده از فناوری‌های جدید بهترین راه برای کاهش هزینه‌های نمایشگاهی است.
    مرزیگیان در مورد استفاده از تکنولوژی در طراحی غرفه می‌گوید: فناوری بخش بزرگی از طراحی‌های نمایشگاهی امروز است، اما متاسفانه اکثر شرکت‌ها برای استفاده از تکنولوژی در نمایشگاه به‌راحتی هزینه نمی‌کنند. این تجهیزات نسبتا شکننده و گاهی اوقات نیازمند نصب و راه‌اندازی هستند و حداقل یک کارمند یا تکنیسین برای روشن‌کردن و نظارت بر آنها در نمایشگاه نیاز است. استفاده از فناوری یک ترفند برای کاهش هزینه‌های چاپ و... است. به علاوه، اگر کارکنان شما چگونگی کار با ابزارهایی با تکنولوژی بالا را بلد نباشند برای مشتریان و شرکت‌کنندگان نمایشگاه یک دیدگاه منفی ایجاد خواهید کرد.
    لیسبت کانیلیارو، ایده‌پرداز شرکت اکسپوتکنیک آمریکا در سووانی (جورجیا) هشدار می‌دهد: نباید تا زمانی که هزینه‌های مرتبط و موارد عملیاتی بالقوه را در نظر نگرفتید از تکنولوژی ترکیبی استفاده کنید. همچنین باید بدانید که چگونه این تکنولوژی خاص اهداف بازاریابی را محقق می‌کند‌. آیا شما واقعا به یک صفحه نمایش پلاسما در یک غرفه 10 در 10 فوتی نیاز دارید؟ یا یک کارمند زرنگ و آشنا به آیپد نیز می‌تواند به همان نسبت کار شما را پیش ببرد؟ آیا تلاش برای جلب مخاطب موجب دستیابی شرکت به اهداف بازاریابی می‌شود؟ آیا تکنولوژی میزان توجه شرکت‌کنندگان را زیاد می‌کند و ارزش آن میزان سرمایه‌گذاری را دارد؟ اگر پاسخ مثبت است، پس آن را دنبال کنید. اما اگر یک درصد از میزان تاثیر استفاده از گجت‌ها در غرفه نمایشگاهی خود مطمئن نیستید هزینه‌های خود را ارزیابی کنید.
    7- بازبینی و به‌روزرسانی
    هنگامی که غرفه‌داران تصمیم می‌گیرند که غرفه‌های قدیمی خود را به‌روزرسانی کنند، هزینه‌های تعمیر و نوسازی دو برابر می‌شود. در حالی که برخی غرفه‌های یک‌بار مصرف را انتخاب می‌کنند، بعضی دیگر از سازه‌ای استفاده می‌کنند که می‌توانند دوباره آن را مورد استفاده قرار دهند. هر دو رویکرد هزینه‌هایی را به شما تحمیل می‌کند.
    تامبورینو در رابطه با ساخت غرفه‌های جدید می‌گوید: ساخت یک غرفه 40 در 40 فوت جدید با برج ID  18 فوتی در مرکز آن می‌تواند خیلی مورد پسند باشد و محوطه اطراف آن بسیار جذاب به چشم آید. اما اگر آنقدر برای ساخت این غرفه جذاب هزینه کنید که از بودجه سال آینده حضور در نمایشگاه کاسته شود، ممکن است دیگر نتوانید در یک نمایشگاه تجاری جدید مهم حتی با یک غرفه 10 در 20 فوت حضور پیدا کنید. بدیهی است که نباید غرفه‌ای با 10 اندازه مختلف داشته باشید. باید متناسب با فضایی که هر سال می‌توانید اجاره کنید قطعات و سازه نمایشگاهی مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. شاید اگر این کار را انجام ندهید در هزینه طراحی فعلی شما تاثیری نداشته باشد اما برای نمایشگاه‌های بعدی مجبور می‌شوید که دوباره به همین میزان برای خرید اجزای جدید با یک فضای دیگر هزینه کنید.
    کاسترینو در رابطه با هزینه کلی ساخت یک غرفه نمایشگاهی می‌گوید: طراحی یک غرفه با الگویی واحد و برای همه اندازه‌ها، هزینه‌های جانبی شما را افزایش می‌دهد. غرفه شما نباید احتمالا همه لوازم یک غرفه 10 در 10 فوت تا یک غرفه بزرگ جزیره‌ای را داشته باشد. هر چه انعطاف غرفه بیشتر باشد میزان هزینه‌های تحمیلی آن برای ساخت نیز بیشتر خواهد بود. از طراح خود بپرسید که کدام شیوه برای سرمایه‌گذاری معقول‌تر است: ساخت یک غرفه ثابت با تنظیمات یا ساخت غرفه‌ای برای دو گونه نمایشگاهی و سپس اجاره قطعات برای پر کردن فضاهای خالی در نمایشگاه‌های بعدی؟
    8- قدرت زیاد طراحان نمایشگاهی
    یک طراح خوب دارای درک اولیه از عناصر نمایشگاهی مثل همه موارد دکوراسیون، روشنایی مانیتورها و تزئینات فرش است. اما طراحان نمایشگاه در طراحی غرفه بیشتر متخصص هستند و شما نمی‌توانید از آنها  انتظار تخصص یک برقکار یا لوله‌کش یا کارشناس مولتی مدیا و غیره را داشته باشید.
    تمبورینو در مورد طراحان کارشناس می‌گوید: اگر شما طراح خود را همه‌چیزدان فرض کنید، برای تامین عناصر اضافی به غرفه و تغییر بعضی موارد نیازمند نیروهای دیگری هستید که این خود به شما هزینه‌هایی را تحمیل خواهد کرد. برای مثال، اگر شما برای یک دیوار از صفحه نمایش لمسی یکپارچه با ویژگی‌های دیگر در نمایشگاه استفاده کنید، ممکن است از طراح انتظار داشته باشید که سیم‌کشی غرفه از جمله الزامات مسیریابی سیم، نصب و استقرار زاویه لازم برای جلوگیری از تابش خیره‌کننده، ابزار مسدود‌کننده نور، اجزای مورد نیاز مهندسی و غیره و غیره را نیز برای شما انجام دهد، این در حالی است که طراح شما چنین تخصص‌هایی را ندارد.
    کارشناسان معتقدند که شما می‌توانید برخی از این الزامات مهندسی را برای کاهش هزینه‌های آتی به متخصص همان رشته واگذار کنید تا متناسب با تخصص خود مواردی چون فناوری‌های بالا، مولتی مدیا و لوازم جانبی روشنایی را برای شما نصب کند یا تضمین بگیرید که کارشناس در این زمینه تجربه دارد یا در تیم فنی خود از نیروهای متخصص نیز استفاده می‌کند تا از مشکلات بالقوه آینده جلوگیری شود.
    9- اشتباه در برآورد متوسط هزینه‌ها
    هیچ کس نیست که قبل از یک خرید بزرگ در مورد جزئیات یا قیمت آن تحقیق نکند اما مدیرانی وجود دارند که بدون بررسی در مورد چگونگی معامله خود برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی اقدام می‌کنند. مطمئنا، اگر قیمت نهایی ساخت غرفه در بودجه شما قابل تعریف باشد، خیلی لازم نیست صرفه‌جویی کنید اما اگر برآورد پرداختی شما بیش از حد متوسط باشد، بهتر است برای کنترل هزینه تمام شده چند بخش غیرضروری را از سازه غرفه حذف کنید.
    با نگهداری سوابق هزینه‌های گذشته و مقایسه آنها با هزینه‌های جاری نمایشگاهی می‌توانید برآوردهای مناسبی از میزان هزینه‌ها و میزان بودجه مورد نیاز نمایشگاهی خود داشته باشید. اغلب برای صرف هزینه‌های اضافی در ساخت غرفه دلایل خوبی وجود دارد اما باید بدانید که متناسب با پرداخت بیشتر چه ارزش بیشتری را به دست می‌آورید.
    بنابراین، زمانی که می‌خواهید غرفه جدید خود را بسازید مانند یک مالک بی‌تجربه در نمایشگاه نباشید. در عوض در مورد تصمیم خود سوال کنید و پس از تجزیه و تحلیل گزینه‌های موجود، گزینه خود را بر اساس 9 اشتباه ذکر شده در بالا بررسی کنید. به جای ایجاد یک چاه برای پول، می‌توانید غرفه رویایی خود را بسازید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت