غرفه‌هایی که به چشم می‌آیند

کوچک‌های برتر

عصر نمایشگاه- عده‌ای تصور می‌کنند هر چیزی مثل ماشین، خانه یا ... که بزرگ‌تر باشد، بهتر است. شاید به همین خاطر است که عده‌ای برای خرید یک خانه بزرگ‌تر، پول بیشتری فراهم می‌کنند یا فروشندگان فست‌فود با عرضه محصولات بزرگ‌تر از مشتریان پول بیشتری دریافت می‌کنند. اما چه به این موضوع اعتقاد داشته باشید یا نه، کوچک‌ترها به هیچ روی بد نیستند؛ به ویژه زمانی که پای غرفه‌های نمایشگاهی در میان باشد.

کوچک‌های برتر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، کلر والینگ در مقاله‌ای که مجله اگزیبیتور منتشر کرده، به بررسی این موضوع پرداخته است. در این مقاله 4 نمونه از غرفه‌های 10 در 10 فوت و 10 در 20 فوت ارائه شده است. مالکان این غرفه‌ها برای جذب بیشترین مخاطبان دست به تبلیغات، ارسال ایمیل قبل از نمایشگاه، ارائه تخفیف‌های جالب و برخی فعالیت‌های دیگر زده‌اند. 
    GLOBE TROTTER
    به جای نصب آگهی در اطراف غرفه یا استفاده از سازه‌های بزرگ که به شرکت‌کننده در نمایشگاه یا شرکت صاحب غرفه اشاره دارد، بهتر است از تکنیک‌های خلاقانه تبلیغاتی برای جذب مخاطب استفاده شود به گونه‌ای که بازدیدکننده نمایشگاه حداقل نگاهی گذرا به محصولات و خدمات ارائه شده در غرفه شما داشته باشد. به عنوان مثال، شرکت  VAISALA OYJتوانست با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی نو بازدیدکنندگان بی‌شماری را به سمت غرفه 10 در 10 خود جلب کند و قابلیت‌های دستگاه جدید CCL 100 لاگر را نیز به مشتریان معرفی کند.
    لاگر یک دستگاه کوچک است که شرایط محیطی حمل و نقل در طول سفر را ثبت می‌کند. به عنوان مثال، مشتریان می‌توانند در داخل یک محموله مواد حساس به دما، مانند دارو را قرار دهند تا درجه حرارت بالا در حمل و نقل را مشخص کند.
    Turf and trivia
    نمایشگاه‌های کوچک، فضاهای کوچکی برای اعلام پیام محصول در اختیار شرکت‌کننده قرار می‌دهند. شرکت بیمه آمریکایی ACUC نیز به همین دلیل به جای استفاده از گچ‌کاری یا زیباسازی‌های معمول مثل نمادهای گرافیکی، برای جذب بازدیدکنندگان به سمت غرفه جهت انتقال پیام کلیدی شرکت و اطلاعات خدمات و محصولات خود آنها را در قالب یک بازی معمولی قرار داد.
    قبل از نمایشگاه شرکت CUNA برای بازدیدکنندگان از طریق یک ایمیل شعار «از چمن خود محافظت کنید» را ارسال کرد و در ایمیل 2بلیت برای شرکت در بازی حفاظت از چمن را نیز ارسال کرده بود که بازی‌کنندگان می‌توانستند در خلال بازی با شیوه عملکرد شرکت بیمه برای حفاظت از آنها در مقابل خطرات گردش مالی و خطرات پیش‌بینی نشده آشنا شوند. علاوه بر این، برای افزایش انگیزه بازدیدکنندگان از نمایشگاه، به بازی‌کنندگان وعده داده بود که در صورت برنده شدن، جایزه ویژه‌ای نیز دریافت خواهند کرد. تبلیغات محیطی شرکت CUNA در غرفه نیز شامل تصاویر بازی‌کنندگان قبلی در کنار متن «گاهی اوقات بهترین حمله، دفاع خوب است»  بود.
    هنگامی که شرکت‌کنندگان وارد غرفه 10 در 20 فوتی آنها می‌شدند، کارکنان آنها را به سمت دو مانیتور 23 اینچی با صفحه نمایش مسطح دعوت می‌کردند تا از طریق آن بازی کنند.
    هنگامی که بازیکن جواب درست می‌دهد، پیام «تماس خوب، ما حمایت‌کننده شما برای پرونده‌های حقوقی ناشی از اشتباهات، حذفیات، نقض و مسائل دیگر هستیم» را دریافت می‌کند و اگر شرکت‌کنندگان پاسخ نادرست را انتخاب کنند، پاسخ صحیح برای آنها توضیح داده می‌شود. هر دور بازی شامل 4 سؤال است که همگی محصولات CUNA و مزایای آن را توضیح و ارائه می‌دهد.
    بازدیدکنندگان بعد از بازی یک پتو ورزشی مارک به عنوان هدیه دریافت می‌کنند. این اقدام شرکت بیمه CUNA توانسته در حدود 190 درصد نسبت به سال گذشته مشتریان شرکت را افزایش دهد.
    Brews and I Dos
    بررسی مصرف‌کنندگان نمایشگاهی نشان می‌دهد که گاهی داشتن غرفه‌های بزرگ بیانگر جذب مخاطب نیست بلکه تزیین کردن غرفه متناسب با ارزش‌ها و ساختن غرفه‌ای زیبا هم در جلب مخاطب نمایشگاهی موثر است. به عنوان مثال، شرکت آبمیوه‌سازی سنت آرنولد در نمایشگاه نوشیدنی‌ها از نمای کلیسا و محراب ازدواج در تزیین و ساخت غرفه خود بهره گرفت.
    به تمام بازدیدکنندگان یک نیم استکان از آبمیوه داده شد و بعد آنها را به درون غرفه برای دیدن کلیسا دعوت کردند. مطابق معمول مراسم ازدواج، در داخل غرفه دستگاه دریافت مجدد آبمیوه نیز وجود داشت که به این شکل مخاطب خود را در کلیسا فرض می‌کند. سنت آرنولد برای طراحی غرفه نمایشگاهی خود از شکوه و جلال مراسم ازدواج الهام گرفته و آن را در فضای 10 در 20 فوتی ساخته بود.
    به این شکل که یک طرف شبیه یک کلیسای کوچک عجیب و جالب، دارای یک قسمت بیرونی مصنوعی با آجر، ورودی جلو قوسی شکل و دو طرف باز است. در همین حال، نیمی دیگر از غرفه به یک منطقه پذیرایی با آبمیوه تنظیم شده است. تعدادی از کارکنان نیز لباس کشیش را بر تن کرده‌اند تا مراسم ازدواج را تداعی کنند.
    استفاده از پیام ازدواج سنت آرنولد نه‌تنها توانست بازدیدکنندگان زیادی را به غرفه 200 فوتی خود جلب کند بلکه در سراسر فضای نمایشگاه نیز نشاط آورده بود.
    Goodwill Games
    غرفه‌سازان تلاش می‌کنند تا طراحی غرفه به گونه‌ای باشد تا یک اینچ از فضای غرفه بی‌مصرف نماند و حتی از فضای بیرونی غرفه نیز برای معرفی محصولات و ارائه خدمات خود بهره می‌گیرند. شرکت کانادایی تیلور نیز برای جذب بازدیدکنندگان نمایشگاه به سمت غرفه خود از یک بازی استفاده کرده است که مخاطب می‌تواند از طریق یک ایکس باکس که به دیوار بیرونی غرفه نصب شده است، بازی کند. بازی‌کننده باید در زیر جعبه‌های قهوه‌ای امتیازهایی را جمع‌آوری کند و در این راه با شعارهای شرکت تیلور یعنی عبارات «استراتژی پیشرفته، عملکرد پیشرو، راهبرد، طراحی هدفمند و راه‌حل‌های نوآورانه» را دریافت می‌کند. در پایان، بازی‌کننده نام و تصویر همراهان خود در بازی که اعضای هیات مدیره شرکت هستند را روی صفحه نمایش می‌بیند.
    در مرحله بعد، بازیکنان به میز پذیرش نمایشگاه می‌روند؛ جایی که آنها می‌توانند نام خود را در یک قاب بژ رنگ با قلب‌های رنگارنگ و شعار «قلب برنامه‌های ما» یاداشت کنند. بعد کارکنان توضیح می‌دهند که جایزه بازی کردن آنها یک کوله‌پشتی سیاه و سفید با آرم شرکت است و می‌توانند آن را دریافت کرده یا هزینه آن را به خیریه واگذار کنند.
    از این طریق نه‌تنها شرکت‌کنندگان زیادی را به درون یک غرفه 200 فوت مربع جلب کرده‌اند بلکه امکان انجام اعمال خیرخواهانه را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت