بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران (۱۳)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : سازمان نظام رسانه ای تشکیل می شود

عصر نمایشگاه- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مطبوعات را نمادی از گفت وگوی فرهنگی و نیز نمادی از سلایق، نیل ها و اندیشه ها زیر یک سقف دانست و گفت: دولت تدبیر و امید به تکثر افکار و سلایق در حوزه رسانه احترام می گذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : سازمان نظام رسانه ای تشکیل می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از اقتصادایران،" سید رضا صالحی امیری" روز شنبه در آیین افتتاحیه بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، با تبریک به اهالی رسانه، مطبوعات و نخبگان دست اندرکاران این نمایشگاه افزود: اکنون لحظه ای باشکوه برای همدلی و هم نوایی اهالی رسانه است که میزبان رییس جمهوری محبوب ایران هستند.
    وی ضمن تقدیر از حضور پربرکت و معنادار رییس جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات گفت: این حضور هم پیام احترام به این خانواده بزرگ و هم نشان اهمیت رییس جمهوری و دولت یازدهم به این حوزه است.
    عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: بی شک مطبوعات و رسانه چراغی روشن برای دستیابی به نظام فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... به قله های پیشرفت خواهد بود.
    صالحی امیری افزود: هر میزان این چراغ پرفروغ تر باشد حرکت در مسیر توسعه پیشرفت می کند و جامعه کمتر به انحراف خواهد رفت.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این نمایشگاه علاوه بر حضور اصحاب رسانه، مکانی برای تعامل فرهنگی نخبگان، مدیران و اصحاب رسانه از طریق گفت وگوی متقابل و درست است برای اینکه درک بیشتری از یکدیگر داشته و به کاهش تنش ها کمک کنند.
    وی تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به گفت وگو نیاز داریم زیرا در فضایی که گفت و گو وهمدلی وجود داشته باشد شایعه رواج پیدا نمی کند.

    گفتمان اعتدال را باید عرصه رسانه تعریف کنیم
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مطبوعات را نماد همدلی دانست و گفت: شعار دولت تدبیر و امید حرکت در مسیر اعتدال و پرهیز از رفتار های جناحی است.
    صالحی امیری افزود: در سال های که در کنار دکتر روحانی بوده ام، فهمیدم که ایشان اعتدال را در کارهای فرهنگی مبنا قرار می دهد، باید این رفتار را در عرصه رسانه باز تعریف کنیم.
    وی عنوان کرد: در این گفتمان، عقلانیت، امنیت فرهنگی و تعامل فرهنگی شاخص های بنیادین برای رسیدن به توسعه فرهنگی هستند.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اصحاب رسانه باید این گفتمان را در سطح ملی بازتولید کنند.
    صالحی امیری ادامه داد: رسانه ها باید عقلانیت را با درک مسایل جهانی در عرصه ملی عملی کنند.
    وی گفت: جوهر رفتار حجت الاسلام والمسلمین روحانی، اخلاق مداری در حوزه رسانه است، آقای روحانی تاکید دارد اصل اخلاق از اصل انقلاب مهم تر است.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته اعتماد سازی، شفافیت، نظام مندی، عدالت رسانه ای و توجه به نشریات محلی و خصوصی را جزء برنامه های خود قرار داده و این مسیر همچنان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه می یابد.

    سازمان نظام رسانه ای تشکیل می شود
    صالحی امیری با مخاطب قرار دادن رییس جمهوری گفت: جناب رییس جمهوری! جامعه مطبوعاتی افرادی شریف هستند که در شرایط سختی به سر می برند و اقتصاد مطبوعات برای تداوم حیات به حمایت خاص حضرتعالی نیاز دارد.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به یک نقطه مطلوب نیازمند سازمان نظام رسانه ای هستیم، اظهار کرد: خوشبحنانه از این منظر اقدامات جدی انجام شده و در این دولت با تصویب سازمان نظام رسانه ای، بسیاری از اصحاب مطبوعات در چارچوب سازمان، سامان پیدا خواهند کرد و دخالت دولت به حداقل خواهد رسید.
    وی اصل گردش آزاد اطلاعات که قانون آن توسط رییس جمهوری ابلاغ شد را مبنای برجام داخلی دانست و افزود: بر اساس این قانون دولت امانتدار اطلاعات و رسانه صاحب اطلاعات است و دولت اصل پاسداری از گردش آزاد اطلاعات را دنبال خواهد کرد.

    دولت به تکثر افکار و سلایق در حوزه رسانه احترام می گذارد
    صالحی امیری دولت را گوش شنوا برای شنیدن نقد و نگرش های مختلف از طریق رسانه ها دانست و ادامه داد: دولت به اصل اساسی صداقت و شفافیت تاکید و باور درونی دارد و به تکثر افکار و سلایق در حوزه رسانه احترام می گذارد.
    وی خاطرنشان کرد: دولت نقد را به عنوان کارکردی می پذیرد و تخریب را چون موریانه کاهنده شفافیت می داند.
    وزیر فرهنگ و ارشاد ابراز امیدواری کرد این دولت بتواند لبخند را بر لبان بیش از 20 هزار فعال رسانه ای سختکوش در سراسر کشور بنشاند.
    بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تا 21 آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت