مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق احیاء خبر داد

حضور برنامه ریزی شده صندوق احیاء در نمایشگاه بین المللی گردشگری

عصر نمایشگاه- مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق احیاء با اعلام خبر حضور برنامه ریزی شده صندوق احیاء در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، گفت: با توجه به ظرفیت قانونی منحصر به فرد صندوق احیاء، این صندوق برای نخستین بار تصمیم گرفته در فضایی بالغ بر ۳ هزار متر مربع در یک سالن نمایشگاهی مجزا، فعالیت ها و ظرفیت های صندوق احیاء و بهره برداران را به جامعه مخاطب عرضه کند .

حضور برنامه ریزی شده صندوق احیاء در نمایشگاه بین المللی گردشگری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از برنا ، محمدرضا پوینده تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در گذشته فعالیت های صندوق احیاء را تحت شعاع قرار داده بود، خلأ در اطلاع رسانی  درباره ظرفیت های قانونی منحصر به فرد این صندوق  و معرفی آن به مخاطبان بوده است.

    وی با اشاره به حضور مهم و تأثیر گذار چهار نفر از اعضای هیئت دولت در هیئت امنای صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، افزود: با توجه به ظرفیت هایی که قانونگذار و مجلس شورای اسلامی در اختیار  صندوق احیاء قرار داده و همینطور اساسنامه ای که در این باره به تصویب هیئت وزیران رسیده، جایگاه صندوق جایگاه تعیین کننده ای در احیاء بناهای تاریخی است که باید با اطلاع رسانی دقیق و به هنگام  در مورد فعالیت ها و تلاش های انجام شده در صندوق، به این مهم جامه عمل پوشاند.

    رییس هیات مدیره صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، ادامه داد: شرح وظایف منحصر به فرد صندوق احیاء که در سرفصل هایی نظیر واگذاری، تعیین کاربری بناهای تاریخی و بهره برداری از این ابنیه تدوین شده است می تواند با اتکا به هماهنگی های میان بخشی و بین سازمانی و همینطور اطلاع رسانی جامع برای آحاد مردم، موجبات پویایی هر چه بیشتر صندوق را فراهم سازد.

    مدیرکل سابق دفتر برنامه‌ریزی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، افزود: روابط عمومی صندوق احیاء در طی ماه های گذشته در بحث آگاهی بخشی به ویژه در مورد شناساندن صندوق به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدامات شایان توجهی انجام داده و حضور صندوق در بازه زمانی یاد شده در رسانه ها پررنگ بوده است چرا که این اطلاع رسانی باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران، افراد صاحب نام و شرکت های بزرگ برای ارتباط مستقیم با صندوق احیاء و شرکت در فرآیند واگذاری ها داوطلب شوند.

    وی تصریح کرد: ارتباط موثر با شرکت ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی منجر به عقد قرار دادهایی برای واگذاری بناهای تاریخی شده و سنجش آماری این واگذاری ها مشخص خواهد کرد که در طول هفت ماه گذشته تعداد واگذاری ها با  واگذاری های انجام شده در طول عمر صندوق برابر بوده است.

    این مقام مسئول، یادآور شد: واگذاری ها در طول چند ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته و علی رغم وجود رکود اقتصادی، بحران نقدینگی و مواجه سرمایه گذاران با شرایط سخت تری که در مورد واگذاری ها  اعمال شده، در نتیجه اطلاع رسانی و شناساندن صندوق در رسانه های مختلف و رسانه ملی، آمار کنونی واگذاری ها محقق شود.

    وی، یکی از عرصه های مطلوب برای اطلاع رسانی در دنیا را حضور در نمایشگاه های بین المللی خواند و تأکید کرد: در نمایشگاهی بین المللی گردشگری که همه ساله در اواخر بهمن ماه مورد استقبال مردم و فعالان این حوزه در داخل و خارج از کشور قرار می گیرد، صندوق احیاء در اقدامی  جسورانه،  برای نخستین بار تصمیم گرفته در فضایی بالغ بر 3000 متر مربع در یک سالن نمایشگاهی مجزا، خود را به جامعه مخاطب خود عرضه کند و این در حالی است که در سال های گذشته این اطلاع رسانی در فضایی در حد یک فضای 20 در 30 متر بوده است.

    پوینده، تصریح کرد: شعار امسال نمایشگاه، خانه ایرانی است که این شعار بهترین فرصت را فراهم کرده که هنر ایرانی در بنای ایرانی به جامعه جهانی بیش از پیش معرفی شود و ما تلاشمان را مصروف کرده ایم که با همیاری سرمایه گذارانی که که در مزایده هایمان برنده شده اند، بتوانیم ظرفیت های صندوق و بهره برداران را به مخاطبان بشناسانیم.

    وی افزود: ما در نمایشگاه فضایی را نیز در اختیار گروه های دوستدار  میراث فرهنگی قرار داده ایم، تا بتوانند خودشان را معرفی کنند و با مردم ارتباط برقرار کنند، همینطور این امکان برای شرکت های طراحی و مرمتی در نظر گرفته شده که بتوانند فعالیت های خود را در زمینه بناهای تاریخی به نمایش بگذارند.

    مدیر عامل صندوق  احیاء، ادامه داد: این صندوق در نظر دارد برای اولین بار  با همکاری نمایندگی منطقه ای یونسکو تمامی آثار ناملموسی را که در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده را در سالن یاد شده همه روزه در معرض دید مردم قرار دهد.

    وی در پایان ادامه داد: مجموعه صندوق احیاء در نظر دارد با تولید اقلام فاخر برای معرفی صندوق در نمایشگاه بین المللی گردشگری، اطلاعات کارآمد و اثربخشی رادر اختیار پیشکسوتان،اساتید، دانشجویان و پژوهشگران قرار دهد و امیدواریم با تلاش های انجام شده  و استفاده بهینه از ظرفیت های نمایشگاه، این نمایشگاه به نقطه عطفی در عرصه شناساندن صندوق احیاء تبدیل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت