نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور گشایش یافت

عصر نمایشگاه- هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران یکشنبه شب طی مراسمی در نیشابور پایتخت سال ۱۳۹۵ کتاب ایران گشایش یافت.

نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: باید انس با کتاب و کتابخوانی در جامعه فراگیر شود.
    سید سعید سرابی افزود: از این رو نمایشگاه امسال ناشران کتاب ایران در نیشابور پایتخت فرهنگ و ادب این سرزمین برگزار شد که برای سال 1395 عنوان پایتختی کتاب ایران را نیز از آن خود کرده است.
    وی ادامه داد: تمام استان خراسان رضوی به مدد این اتفاق فرهنگی خواهند آمد تا بتوان در مسیر آنچه شایسته نیشابور به عنوان پایتخت فرهنگی است گام برداشت و آن را از مهجوریت خارج نمود.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نیشابور به لحاظ فرهنگی از ویژگیهای خاص برخوردار است که در انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران این ویژگیها مد نظر قرار گرفت.
    وی افزود: نیشابور می تواند میزبان خوبی برای این دوره از نمایشگاه کتاب باشد و با دارا بودن دو روز ملی، همچنین برگزاری فعالیتهای فرهنگی و هنری موفق نشان داده که میزبان خوبی برای برگزاری فعالیتهای فرهنگی و هنری ملی و بزرگ است.
    امام جمعه نیشابور هم در ادامه این مراسم گفت: دین ما دین کتاب است و کتاب واقعی قرآن کریم می باشد که در اختیار است.
    وی افزود: انس با کتاب و بیش از آن قرآن باعث ارتقا معنوی و فکری می شود.
    حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم یعقوبی ادامه داد: هیچ چیز نمی تواند جای کتاب را پر کند و با وجود شبکه های مجازی گسترده و وسایل ارتباطی متعدد هنوز کتاب جایگاه اصیل خود در ارتقا فکری جامعه حفظ کرده است.
    دبیر اجرایی هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران هم گفت: این نمایشگاه که تا 21 آبان جاری ادامه دارد متشکل از 220 ناشر از سراسر کشور است که مجموعه ای گسترده از کتابهای متنوع و موردپسند مردم را ارائه کرده اند.
    عباس کرخی افزود: بالغ بر 20 هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف در این نمایشگاه در وسعت حدود پنج هزار مترمربع عرضه شده است.
    وی ادامه داد: همزمان با برپایی هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران مجموعه ای از برنامه های متنوع نیز همچون شبهای فرهنگی، مراسم تجلیل از خانواده معظم شاهد و مدافعان حرم، نشستهای فرهنگی و رونمایی کتاب در حاشیه آن برگزار می شود.
    او گفت: غرفه‌های فرهنگی نیز در نمایشگاه فعال خواهد بود ضمن آنکه غرفه معرفی کتب نویسندگان نیشابوری و غرفه پایتخت کتاب ایران همچنین مشاوره توسط روحانیون در این نمایشگاه راه اندازی شده است.
    سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: بن کتاب نیز توسط بانک شهر در محل نمایشگاه به علاقه مندان ارایه می شود و با تلاش شرکت مخابرات خراسان رضوی اینترنت پرسرعت هم در سایت نمایشگاهی فراهم شده است.
    وی ادامه داد: همچنین بر اساس هماهنگی با راه آهن خراسان تمامی قطارهای عبوری در نیشابور توقف خواهند داشت و شرکت اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز خطوط ویژه ای را برای خدمت رسانی به بازدیدکنندگان ارائه می کند.
    نمایشگاه ناشران کتاب ایران در محل نمایشگاه بین المللی خیام در جاده باغرود نیشابور تا 21 ابان ماه دایر است.
    نیشابور در فاصله 110 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت