مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد

حضور ۱۵ شرکت تعاونی گلستان در نمایشگاه بین المللی ترکمنستان

عصر نمایشگاه- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان از حضور ۱۵ تعاونی صادرات محور استان در نمایشگاه بین المللی دستاوردهای ایران در ترکمنستان خبر داد و گفت: این تعاونی ها در بخش های خدمات، صنعت، فرش و صنایع دستی فعال هستند.

حضور ۱۵ شرکت تعاونی گلستان در نمایشگاه بین المللی ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، امراله عباسی هدف از اعزام نمایندگان این شرکت های تعاونی به نمایشگاه بین المللی ترکمنستان را تلاش در جهت افزایش سهم صادرات و بهبود وضعیت اقتصادی استان با توجه به گسترش صادرات غیرنفتی بیان کرد و افزود: توسعه صادرات موجب تقویت بخش تعاون و اقتصاد کشور است.

    وی زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی دستاوردهای ایران درترکمنستان را از 2 تا 7 اسفند سال جاری بیان کرد.

    عباسی همچنین حمایت از تولیدات صادرات محور شرکت های تعاونی از طریق هدایت کمک ها و تسهیلات به سمت شرکت های تعاونی توانمند صادراتی را از مهمترین راهکارهای توسعه بخش تعاون دانست.

    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه تعاون یک بخش ویژه اقتصادی در کشور است، افزود: باید برای ارتقاء این بخش و جذب سهم 25 درصدی آن در اقتصاد تلاش شود.

    به گفته وی تعاونی ها در راستای کارآفرینی و مشارکت عمومی و جمع آوری سرمایه های خرد دارای اهمیت فراوانی است.

    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان پیش از این گفته بود که با ثبت 10 هزار و 961 شرکت تعاونی در بخش های مختلف در سطح استان، گلستان رتبه پنجم کشور را در این بخش دارد.

    وی افزوده بود که در تعاونی های به ثبت رسیده یک میلیون و 270 هزار و 457 نفر گلستانی عضو هستند.

    همچنین 52 اتحادیه در بخش های مختلف در استان به ثبت رسیده که تنها 18 اتحادیه فعال است،گلستان در بخش تعاونی های بانوان رتبه نخست و در زمینه ثبت تعاونی ها در بخش دهیاری ها، صیادی و مرزنشینان رتبه سوم کشوری را دارد.

    به گفته عباسی در زمینه سرمایه تعاونی ها، استان با 21 میلیارد و 900میلیون ریال در جایگاه نهم کشور بوده و بیشترین فعالیت تعاونی های ثبت شده گلستان به میزان 49 درصد در زمینه کشاورزی است.

    همچنین به لحاظ تعداد اعضا گلستان رتبه 13 و از نظر اشتغال ایجاد شده در تعاونی به تعداد 65 هزار و 725 نفر، نیز در رتبه 13 کشوری قرار دارد.

    شایان ذکر است ،در این خصوص به لحاظ شهرستانی گنبدکاووس با 2 هزار، گرگان یک هزار و 922 و علی آباد با یک هزار و 57 مورد بیشترین تعاونی های ثبت شده را دارند و کمترین تعاونی با 209 مورد در مراوه تپه به ثبت رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت