بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران (۵۴)

استاندار استان خراسان رضوی:امسال مردم با شور و نشاط بیشتر در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا کردند

عصر نمایشگاه- استاندار استان خراسان رضوی گفت: بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های امسال با حضور پر شور و نشاط مردم در حال برگزاری است .

استاندار استان خراسان رضوی:امسال مردم با شور و نشاط بیشتر در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، علیرضا رشیدیان در حاشیه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های در مصلای تهران افزود: طی سفر استانی ریاست جمهوری در سال 1393 و صدور دستوراتی در خصوص حل مشکلات حاشیه نشینی شهر مشهد، ستادی برای ساماندهی وضعیت این منطقه تشکیل شد.
    وی ادامه داد: حاشیه شهر مشهد دارای هشت پهنه، 66 محله و با بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت است به عبارتی جمعیت این منطقه بیش از 16 استان کشور می باشد.
    رشیدیان با اشاره به اینکه استانداری فعلی میراث دار انباشت مشکلات پیچیده این شهر است، گفت: وجود این مشکلات دلیل بر این نیست که از حل آن شانه خالی کنیم به همین منظور براساس وظایف تعیین شده ستادی زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان برای ساماندهی اوضاع فرهنگی حاشیه شهر مشهد تشکیل شد.
    وی گفت: آیت الله علم الهدی نیز طی برگزاری جلساتی راهکارهایی برای حوزه های علمیه، مساجد و دیگر کانون های فرهنگی طرح کردند که در حال حاضر در دست اقدام است.
    رشیدیان تصریح کرد: بیشتر فعالیت مسئولان استانی در این مدت در بخش های زیربنایی حاشیه شهر مانند احداث امکانات لازم برای بهره برداری از آب، برق، گاز، فاضلاب، مدرسه، کلانتری و همچنین مسایل فرهنگی در آموزشگاه ها، کانون های فرهنگی مساجد و تشکلات اجتماعی بوده است.
    وی به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و اظهار کرد: در رابطه با رفع بیکاری و ایجاد اشتغال فعالیت های تخصصی دفاتر فنی و حرفه ای در این محدوده شهری فعال شده اند.
    استاندار استان خراسان رضوی افزود: در این راستا با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان بیش از هزار شغل در حاشیه شهر ایجاد شده است.
    وی با اشاره به مشکلات موجود در خصوص فاضلاب شهری نیز گفت: وضعیت کشف رود شهر مشهد نیز در این مدت به رودخانه ای از فاضلاب تبدیل و کانونی برای ایجاد بیماری های پوستی مانند سالک شده بود.
    رشیدیان افزود: اقدامات گسترده در این خصوص توسط دستگاه های اجرایی مختلف مانند سازمان آب، منابع طبیعی، شهرداری، نیروی انتظامی، فرمانداری و دستگاه های قضایی صورت گرفت تا کشف رود به وسعت 68 کیلومتر پاکسازی شود.
    وی افزود: از دیگر اقدامات در حاشیه شهر مشهد آزادسازی بیش از هزار هکتار از اراضی تصرف شده در بستر و حریم رودخانه ها بود که حدود بیش از 60 هکتار از آن برای ایجاد فضای سبز به شهرداری تحویل داده شد.
    رشیدیان گفت: بیش از 200 کیلومتر از اراضی این منطقه نیز با پیمان سپاری به منظور مهار پساب های سطحی برای ایجاد فاضلاب شهری واگذار شد که درحال حاضر حدود 75 کیلومتر از آن ساخته شده است.
    وی با بیان اینکه با کمک خیرین و بخش خصوصی بحث مسکن سازی را شروع کرده اند، اظهار کرد: از این اراضی، محدوده هایی تخریب و مناطقی با مسکن سازی ساختمان های مقاوم و مطمئنی ساخته می شود.
    وی با اشاره به اینکه چند قرارداد جدید مسکن سازی نیز در حال پیگیری است، گفت: بنیاد مسکن با اعلام آمادگی یک مجموعه چهار هزار واحدی و همچنین خیرین مسکن ساز نیز احداث یک مجموعه هزار واحدی در مناطق حاشیه شهر برعهده گرفتند.
    وی افزود: در یک پروسه برنامه ریزی شده بسته هایی تهیه و به دولت ارائه شده است که در صورت تامین اعتبار امید است کارها به سرعت در حاشیه شهر انجام شود گرچه با وجود امکانات فعلی اقدامات در این خصوص تعطیل نشده است.
    استاندار استان خراسان رضوی در پایان گفت: در آخرین جلسه شورای اجتماعی کشور گزارش عملکرد استان خراسان رضوی در رابطه با بحث حاشیه نشینی به عنوان گزارش نمونه انتخاب شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت