در اولین روز ؛

۷ کالای راهبردی ساخت داخل صنعت نفت در نمایشگاه خوزستان رونمایی شد

عصر نمایشگاه- در نخستین روز برپایی هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با حضور محمد رضا مقدم معاون وزیر نفت از هفت کالای راهبردی ساخت داخل رونمایی شد.

۷ کالای راهبردی ساخت داخل صنعت نفت در نمایشگاه خوزستان رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، این تجهیزات شامل دستگاه فوران‌گیر چرخشی مدل شیفر، پمپ‌های فرآیندی، flame tube توربین گازی رستون، پمپ تراک سیمان کابین‌دار، پکیج پمپاژ تزریق پساب کارخانجات استحصال نفت، رتور کمرسور الیوت و روتور توربین نیروی GEC هستند که روز دوشنبه با حضور مسئولان رونمایی شد.

    فوران گیر چرخشی سرچاهی یکی از کالاهایی بود که رونمایی شد. این کالا به عنوان یک جزء مهم از سیستم کنترل فوران چاه های نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک تجهیز منحصربفرد و حیاتنی شیوه های نوین حفاری دورانی را امکان پذیر می سازد. این  سیستم قابلیت نشت بندی انواع رشته های حفاری، اتصالات و لوله های جداری در زمان انواع عملیات حفاری را دارد.

    نحوه کار این دستگاه به گونه ای است که مانند یک سد یا مانع میان تشکیلات عملیات حفاری و سکوی حفاری قرار گرفته و در حین عملیات حفاری جریان سیال برگشتی از درون چاه را منحرف و به فاصله ایمن از دکل هدایت می کند و به این شکل با تغییر مسیر جریان، فوران گازها و سیالات سازندی، شرایط مطلوب  و متعادل را در تمام مدت عملیات حفاری جهت حفاظت از پرسنل فراهم می آورد.

    طراحی و ساخت پمپ های فرآیندی BB3

    با توجه به اینکه پمپ های فرآیندی BB3 از جمله پمپ های با فناوری بالا محسوب می شوند و در صنعت نفت در زمره کالاهای استراتژیک قرار دارند و دقیقا در قطعنامه تحریم به آن اشاره شده بود. بنابراین تصمیم بر آن شد تا دانش طراحی این پمپ ها در ایران ایجاد و بومی گردد. در این راستا کارگروهی تخصصی از ادرات مرتبط با موضوع تشکیل و پس از توانسنجی سازندگان داخلی و تهیه لیست سازندگان بالقوه و توانمند برای طراحی و ساخت از طریق برگزاری مناقصه و عقد قرارداد طراحی و ساخت این پمپ ها آغاز شد.

    flame tube توربین گازی رستون TB4000

    گازی رستون TB4000 از جمله توربین های مناسب در تولید انرژی برق و نیرو  است و کاربرد گسترده ای در صنعت نفت کشور با مشخصات زیر دارد.

    روتور کمپرسور الیوت

    کمپرسورهای سانترفیوژ دسته ای از توربوماشین های انرژی گیر هستند که برای افزایش فشار گازها به کار می روند. این کمپرسورها با استفاده از تیغه های دوار فشار گاز ورودی را بر اساس افزایش انرژی جنبشی و سرعت یک جریان پیوسه افزایش می دهد. این افزایش سرعت در اثر نیروی گریز از مرکز ایجاد می گردد.

    روتور توربین نیروی GEC

    توربین نیروی GEC از جمله توربین های نیرویی است که بر روی توربین مولد گاز رولزرویس با توان 16 مگاوات به منظور تامین نیروی محرکه لازم جهت راه اندازی دیگر ماشین آلات فرآیندی از قبیل پمپ ها و کمپرسورها  در صنعت نفت کاربرد وسیعی دارد.

    پکیج پمپاژ تزریق پساب کارخانجات استحصال نفت

    پکیج پمپاژ تزریق پساب کارخانجات استحصال نفت (واحدهای نمک زدایی) قابلیت تزریق پساب هشت هزار تا 13 هزار بشکه در روز را دارد و فشار تزریق پساب را تا حداکثر 1500 psi متحمل می شود. این پکیج منطبق با استانداردهای زیست محیطی است و جایگزینی مناسب برای پمپ‌های چند مرحله ای BB3 و BB5 می شود.

    دستگاه پمپ تراک

    دستگاه پمپ تراک (دستگاه سیمانزنی چاههای نفت و گاز) که از نوع کابین دار است با استفاده از توانمندیهای داخلی  برای نخستین بار در کشور و توسط یک سازنده خوزستانی بومی سازی شد.

    هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان روز دوشنبه 17 ابان با حضور محمد رضا مقدم معاون وزیر نفت افتتاح شد و تا 20 آبان ماه بر پا خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت