مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

۲۷۰ ناشر کشور در نمایشگاه کتاب استان کرمان حضور دارند

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب این استان به مناسبت بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: ۲۷۰ ناشر کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

۲۷۰ ناشر کشور در نمایشگاه کتاب استان کرمان حضور دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، محمدرضا علیزاده در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: این نمایشگاه 24 آبان ماه با حضور سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می شود و تا 29 آبان ماه میزبان علاقه مندان است.
    وی گفت: حدود 700 ناشر متقاضی شرکت در نمایشگاه کتاب استان کرمان بودند که به دلیل امکانات کم فضای نمایشگاه، حدود 270 ناشر با ارائه بیش از 43 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
    علیزاده برگزاری نشست ها و کارگاه های نقد کتاب را از جمله بخش های جنبی نمایشگاه کتاب استان کرمان عنوان کرد.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری کارگاه های تشکیل باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی افزود:این کارگاه ها با هماهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای فرهنگی استان کرمان هفته گذشته برگزار شد.
    وی برگزاری نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال، نمایشگاه بزرگ قرآن کریم و هفته قرآن و عترت در بهمن ماه سال جاری با هدف تبیین مفاهیم قرآنی را از دیگر برنامه های فرهنگی استان کرمان عنوان کرد و گفت: استان کرمان جز استان های پیشرو در برگزاری انتخاب کتاب سال است.
    علیزاده با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره موسیقی نواحی به میزبانی استان کرمان افزود: این جشنواره پس از چند سال وقفه اردیبهشت ماه امسال با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان در 10 شهرستان استان برگزار و با استقبال هنرمندان، علاقه مندان هنر موسیقی و حتی توریست های کشورهای خارجی استان کرمان مواجه شد.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزاری دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت را به عنوان رویداد بزرگ سینمایی در این استان دانست و گفت: با هماهنگی دبیرخانه جشنواره سینما حقیقت، بخشی از آثار این جشنواره در استان کرمان به نمایش درخواهد آمد.
    وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی استان کرمان در تهران اظهار کرد: این هفته فرهنگی سال گذشته با هدف معرفی ظرفیت ها و ویژگی های این استان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در برج میلاد تهران برگزار شد.
    علیزاده تعاملات فرهنگی بین استان های کشور با شهر تهران به عنوان مرکز کشور را حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد: هفته فرهنگی استان کرمان سال های آینده نیز در شهر تهران برگزار شود.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره ویژگی های بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: این دوره از نمایشگاه پرشورتر از دوره های گذشته است که این امر ناشی از شور و نشاط نشریات، روزنامه ها و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری است که در نمایشگاه حضور فعال دارند.
    علیزاده نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها را مکانی برای تعامل خوب میان نشریات و خبرگزاری های مختلف دانست و اظهار کرد:در حاشیه این نمایشگاه، نشست ها و کارگاه های آموزشی با حضور اساتید و صاحبنظران برگزار می شود که در ارتقای فعالیت مطبوعات و خبرگزاری ها تاثیرگذار است.
    وی با اشاره به شعار بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با عنوان «شفافیت، صداقت» گفت: شفافیت و صداقت، دو رکن اصلی هر رسانه است و رسانه ها باید فعالیت های خود را براساس این اصول انجام دهند که در غیر اینصورت خللی در روند فعالیت های انان ایجاد خواهد شد.
    علیزاده نقد عالمانه و صحیح را در فعالیت رسانه ها لازم و ضروری دانست و گفت: رسانه ها در راستای سیاست های خود برنامه ریزی و اطلاع رسانی کرده و روشنگری افکار عمومی را انجام می دهند که نقد عالمانه و صحیح در فعالیت های آنان مهم و لازم است.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت