کنفرانس و نمایشگاه بین المللی حفاری بدون ترانشه برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- دبیر علمی کنفرانس و نمایشگاه بین المللی حفاری بدون ترانشه گفت: اگر جاده‌ای را حفاری کنیم ۷۰ درصد از عمر آن کاهش پیدا می‌کند و این امر به مرور زمان هزینه‌های آسفالت را افزایش می‌دهد.

کنفرانس و نمایشگاه بین المللی حفاری بدون ترانشه برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، محمدرضا زارع امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بحث استفاده از تکنولوژی حفاری بدون ترانشه در قراردادها کم کم در اصفهان باز می‌شود اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است. زیرا به خاطر تحریم‌ها در ارتباطات دچار مشکل شده بودیم و دانشگاه و صنعت نیز از یکدیگر فاصله گرفته بودند و این نوع تکنولوژی‌ها توسعه پیدا نکردند.

    وی افزود: اگر این تکنولوژی بدون علم وارد شود، نه تنها مفید نیست بلکه ضرر نیز دارد. البته هنوز مهندسان و مدیران بسیاری از این تکنولوژی اطلاع ندارند و یا اطلاعات بسیار کمی دارند. استانداردها و روش‌ها همچنان مشخص نیست و شناسایی خطوط زیرزمینی یکی از معضلات ما است.

    دبیر علمی کنفرانس و نمایشگاه بین المللی حفاری بدون ترانشه گفت: اگر جاده‌ای را حفاری کنیم 70 درصد از عمر آن کاهش پیدا می‌کند و این امر به مرور زمان هزینه‌های آسفالت را افزایش می‌دهد.

    زارع اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات در دنیا ثابت شده هزینه‌های مستقیم اجرایی در مناطق پرجمعیت شهری در حفاری بدون ترانشه کمتر از هزینه‌های حفاری روباز است و هزینه‌های اجتماعی حفاری بدون ترانشه قابل چشم پوشی است در حالی که در حفاری‌های معمولی این رقم بالا می‌رود. همچنین در حفاری بدون ترانشه از دیدگاه زیست محیطی، ماشین آلات سنگین کمتر استفاده شده و خاک کمتری جابجا می‌شود.

    وی ادامه داد: در خوش بینانه‌ترین حالت در خطوط انتقال آب 30 درصد پرتی آب داریم که این رقم در سال‌های گذشته بین 60 تا 70 درصد بوده در صورتی که اگر لوله‌ها را تأمین کنیم این پرتی آب گرفته می‌شود. به عنوان مثال مطرح بود که اگر پرت شبکه کاشان را مرتفع کنیم، نیازی به انتقال آب مجدد نیست.

    وی ادامه داد: توسعه و بازسازی شریان حیاتی و سازه‌های زیرزمینی با تکنولوژی‌های نوین ساخت، روش‌های حفاری بدون ترانشه و حفظ محیط زیست، بررسی اثرات اجتماعی و اقتصادی حفاری‌های متداول شهری و افزایش رضایتمندی با استفاه از حفاری‌های بدون ترانشه از محورهای این کنفرانس است.

    وی افزود: ضوابط و معیارهای طرحی شریان‌های طراحی در تکنولوژی‌های حفاری بدون ترانشه، حفظ و مدیریت دارایی شریان‌های حیاتی به کمک روش‌های حفاری بدون ترانشه، تکنولوژی‌های نوین در توسعه میادین نفت و گاز و توسعه و نوسازی زیرساخت‌های مخابراتی از دیگر محورهای کنفرانس است.

    زارع با بیان اینکه اگر در خطوط لوله مشکلی ایجاد شود زندگی جمعیت زیادی را تحت شعاع خود قرار می‌دهد، اضافه کرد: هزینه‌های غیرمستقیم حوادث ناشی از حفاری روباز به هزینه‌های مستقیم از نسبت 1 به 1 تا نسبت 20 به یک در نوسان است.

    وی روش‌های بازسازی خطوط بدون ترانشه، روش‌های نوین حفاری بدون ترانشه، کاربرد حفاری بدون ترانشه در صنعت گاز، حفاری افقی در صنعت گاز و نفت و ... را از جمله کارگاه‌های این کنفرانس دانست و افزود: افرادی که در کارگاه‌های این کنفرانس شرکت می‌کنند مدرکی از سازمان برنامه و بودجه به آنها اعطا خواهد شد و تأییدیه ریاست جمهوری و پایگاه جهان اسلام نیز خواهد داشت. مقالات ارائه شده به زبان لاتین و فارسی است.

    وی ادامه داد: استانداری، شرکت آب و فاضلاب، شرکت آب منطقه ای، سازمان نظام مهندسی، سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه اصفهان و ... از جمله ارگان‌هایی هستند که در برگزاری این کنفرانس با ما همکاری داشته‌اند.

    دبیر علمی کنفرانس و نمایشگاه بین المللی حفاری بدون ترانشه اضافه کرد: اولین پروژه بازسازی کشور به این روش در شهر اصفهان در شرکت آب و فاضلاب استان انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت