بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران (۷۹)

استاندار قزوین:رسانه ها رکن دموکراسی و بهترین ناظر فعالیت مسئولان هستند

عصر نمایشگاه- استاندار قزوین گفت: مطبوعات رکن دموکراسی در عصر کنونی هستند و در توسعه کشور نقش مهمی دارند و می توانند بهترین ناظر فعالیت مسئولان باشند.

استاندار قزوین:رسانه ها رکن دموکراسی و بهترین ناظر فعالیت مسئولان هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، فریدون همتی در این بازدید با اشاره با جایگاه و اهمیت رسانه ها و مطبوعات بیان کرد: نقش مطبوعات ورسانه ها در دنیای امروز برهیچ کس پوشیده نیست و در توسعه فرهنگی جامعه بسیار موثر هستند.

    استاندار گفت:امروزه از رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی یادمی شود و آنها میتوانند ناظران خوبی برامور مختلف جامعه باشند و با کارکرد خود در رشد جامعه در حوزه های مختلف تاثیر بگذارند.

    نماینده عالی دولت در استان قزوین بیان کرد:رسانه ها قادرنددر اصلاح امور و فرهنگ سازی جامعه نقش اساسی ایفا کنند لذا فعالان رسانه باید خود را در برابر ملت و میهن اسلامی مسئول بدانند و نسبت به مصالح و منافع ملی حساس باشند در غیر این صورت جامعه دچار آسیب جدی می شود.

    استاندار خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در راستای حرفه ای تر شدن حرکت کنند تا با تحقق این موضوع شاهد ارتقای اگاهی بخشی، سلامت و شفافیت بیشتر در عرصه اطلاع رسانی باشیم.

    همتی در غرفه خبرگزاری مهر در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات دولت در استان برای حل مشکلات تولید و اشتغال اظهارداشت: باید بپذیریم که اقتصاد ملی در این دوره با اوج تحریم ها که در کشور بوده و کاهش قیمت نفت و مشکلات فروش نفت تحت تاثیرقرار گرفت به همین دلیل اقتصاد استان هم آسیب دید.

    استاندار قزوین بیان کرد: استان قزوین به دلیل تنوع صنعتی آثار تحریم را بیشتر لمس کرده چون ما در ردیف 4 استان صنعتی کشور با حدود 4 هزار واحد کوچک و متوسط و بزرگ هستیم که با حضور سرمایه گذاران خارجی با مشکلات متعددی روبرو بودیم که تامین مواد اولیه و ارز مورد نیاز، مشکل ورود ماشین الات از جمله چالش های جدی صنعت استان بود.

    وی گفت: چند اتفاق رخ داد و بازار فروش بسیاری از صنایع ضعیف شد و قادر نشدند تولید را ادامه دهند و برخی به دلیل تحریم نتوانستند مواد اولیه را وارد کنند و برخی در صادرات مشکل داشتند و تعدادی هم به دلیل اینکه سهامداران با شرکا مشکل داشتند دچار توقف تولید و یا کاهش میزان آن شدند.

    همتی بیان کرد: این روند در یک دهه گذشته رخ داد و بسیاری از واحدها به سمت تعطیلی رفتند و برخی نیز که قادر به رقابت نشدند از صحنه خارج شدند برای نمونه در استان قزوین مجموعه گوشت زیاران که در مقطعی بزرگترین کشتارگاه صنعتی کشور و خاور میانه بود به تطعیلی کشیده شد و صدها نفر بیکار شدند.

    استاندار یادآورشد: مجموعه کشتارگاهی زیاران با ظرفیت 500 هزار راس دام سبک و سنگین در گذشته حدود 10 درصد گوشت کشور را تامین می کرد که در شرایط نامتعادل اقتصادی از صحنه خارج شد که پس از بررسی های کارشناسی تصمیم گرفته شد این واحد به چرخه تولید بازگردد و تسهیلات لازم تامین شود.

    وی اظهارداشت:این مجموعه در کنار دهها مجموعه دیگر که تعطیل شده اند در بسته حمایتی دولت گنجانده شدند و از سال گذشته با جدیت برای فعال شدن واحدهای مهم تعطیل شده اقدام شد و خوشبختانه پیگیری ها نتیجه داد و امروز مقدمات بازگشت این واحد بزرگ تولیدی به چرخه اقتصادی کشور فراهم شده است.

    استاندار اضافه کرد:مجموعه زیاران که امروزنیز می تواند10 درصد گوشت قرمز کشور را تامین کند نوسازی شده ودر مرحله آزمایشی تولید قرار دارد و قرار است 300 میلیارد تومان تسهیلات به آن پرداخت شود تا این واحد به چرخه تولید بازگردد.

    همتی گفت: با فعال شدن این وحد بیش از 1000 شغل مستقیم ایجاد خواهد شد و تحولی در اقتصاد منطقه رخ خواهد داد.

    615 واحد تعطیل شده در مسیر بازگشت به تولید

    وی اظهارداشت: یک گروه کارشناسی در استان تعیین شد تا 615 واحد تعطیل شده در استان را از نزدیک بازدید کند و پس از گفتگو با سرمایه گذار هر واحدی که امکان تولید و فروش محصول داشته باشد و نیازمند تسهیلات باشد در لیست وام  گیرندگان قرار گیرد.

    همتی گفت: در این راستا تاکنون 200 واحد شناساسایی شده که در همین روزهای اخیر ازسه واحد مهم که درشهرک صنعتی کاسپین قزوین قرار دارند بازدید کردیم که به چرخه تولید بازگشته اند و این اتفاق مبارکی است که چشم انداز خوبی را نوید می دهد.

    وی اظهارداشت: 200 واحد تعطیل شده مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته تا حمایت شود و 1500 واحد با ظرفیت کمتر از توان اسمی هم داریم که مشکل سرمایه درگردش دارند و 487 واحد نیز با پیشرفت بیش از 50 درصد داریم که میتوانند از بسته حمایتی دولت برخوردار شوند.

    609 واحد صنعتی در استان حمایت شدند

    استاندار اضافه کرد: تاکنون 609 واحد را حمایت کرده ایم و 712 میلیارد تومان به آنها پرداخت شده تا تولید را ادامه دهند و 10 هزار و 622 شغل جدید نیز ایجاد شده است.

    وی از تهیه سند اشتغال هم خبرداد و گفت: تدوین سند اشتغال، صادرات، توسعه و آمایش سرزمین راتصویب کردیم و امسال 20 هزار شغل در استان تعریف شده که برای تحقق آن با جدیت عمل خواهیم کرد.

    استاندار بیان کرد: در چشم انداز تعریف شده 800 میلیون دلار صادرات را هدف گذاری کرده ایم در حالی که امروز صادرات ما 350 میلیون دلار است و این رقم دو تا سه برابر باید افزایش یابد.

    همتی گفت: در حوزه روستایی نیز سند توسعه روستایی 20 روستای نمونه آماده شده که می توانند با شکوفایی قابلیت های خود در زمینه اشتغال هم نقش ایفا کنند.

    وی افزود: علائمی که دیده می شود بسیار مثبت است و تولیدکنندگان با اشتیاق سرمایه در گردش می گیرند وسازماندهی جدیدی برای صادرات در حال رخ دادن است و برای حضور در بازارهای جهانی هم یک استراتژی مدون داریم و امیدواریم با صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی تا سقف 800 میلیون دلار و یا یک میلیارد دلار شاهد تحول اساسی در این زمینه باشیم.

    تعیین رئیس کل بانک مرکزی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی

    وی با اشاره به جدی گرفته شدن اقتصاد مقاومتی در استان گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی خوشبختانه وزرا به عنوان معین استانها تعیین شده اند که در قزوین جناب آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی معین شده اند که نقش مهمی در تسهیل در روند اعطای تسهیلات و رونق اقتصادی استان ایفا کرده اند.

    استاندار اضافه کرد: جلسات خوبی در تهران و قزوین برگزار شده و مصوبات بسیار عالی برای استان گذارنده شده به گونه ای که وزیر کشور نامه ای به دکتر سیف نوشته اند تا مصوبات قزوین برای سایر مناطق کشور تعمیم داده شود.

    وی گفت: از واحدهای مشکل دار استان بازدید می شود و ارتباط دولت با دورترین مناطق برقرار است و روند گذشته که طولانی بود با این روش حضور وزرا در استانها کارها بسیار تسهیل شده و دولت در شرایط پسا برجام با حضور دائمی و زنده در استانها تصمیمات سازنده می گیرد تا موانع تولید برداشته شود.

    451 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان قزوین

    همتی اظهارداشت: بعد از برجام 451 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان صورت گرفته و امیدواریم تا پایان سال این میزان به یک میلیارد دلار افزایش یابد که این روند نشان می دهد دولت دغدغه تولید و اقتصاد دارد و در عمل دنبال حل مشکلات صنایع است.

    وی گفت: در استان جلسات هفتگی منظم داریم و بازدیدهای دوره ای هم پیش بینی شده تا اقدامات رصد شود و ببینیم
    که کار انجام می شود یا نه و در قزوین به دلیل شرایط خوبی که داریم علاوه بر منابع بانکی شهرستانی از اعتبارات کشور هم برای کمک به تولید استفاده می کنیم.

    استاندار یادآورشد: از مجموع 10 هزار میلیارد تومان کمک دولت در گام اول خوشبختانه تاکنون 712 میلیارد تومان در استان جذب شده که تا پایان سال امیدواریم این رقم تا 1000 میلیارد تومان افزایش یابد که با این کار با قاطعیت برآورد می کنیم بیکاری را در استان مهار کرده و کاهش دهیم.

    وی اضافه کرد: یک تحول بزرگ در شرایط کمبود منابع اعتباری دولت در کشور و استان در حال وقوع است و ما نیز شرایط را برای تولید تسهیل و روان می کنیم تا نقش اقتصاد استان در کشور پررنگ تر از گذشته ایفا شود.

    استاندار قزوین روز جمعه در آخرین روز نمایشگاه مطبوعات از غرفه های مختلف این نمایشگاه و همچنین غرفه استان قزوین بازدید و با خبرنگاران رسانه ها مصاحبه کرد.

    استاندار قزوین با خبرنگاران خبرگزاری های ایرنا، مهر، شبستان، ایکنا، تسنیم و روزنامه های ایران، هفته نامه بازارکار، نشریه شهرآوا، فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری و همچنین ماهنامه پیک توانا ارگان کانون معلولین توانا استان قزوین مصاحبه کرد.

    استاندار در ادامه در غرفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین حاضر شد و از عوامل و دست اندرکاران برگزاری این غرفه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات کشور تقدیر و تشکر کرد.

    استاندار قزوین را دراین بازدید علیرضایی مدیرکل روابط عمومی استانداری، اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، اروجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراهی کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت