رئیس اتاق اصناف ایران عنوان کرد

نمایشگاه‌های فصلی در دست دلالان

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نمایشگاه بهاره را نمی‌توان زیر چادر و در گل و خاک برگزار کرد اگر به اجبار بگویند برگزار کنید، می‌کنیم، اما از مجموع ۲۶ نمایشگاه فصلی سال قبل ۲۲ نمایشگاه توسط دلال‌ها برگزار شد که حتی با حکم دادستانی هم نتوانستیم آنها را پلمپ کنیم.

نمایشگاه‌های فصلی در دست دلالان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس ، علی فاضلی گفت: حدود 16 ماه است که در هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران مستقر شده‌ایم و متاسفانه چیزی به عنوان برنامه در مجموعه اصناف وجود نداشت، نخستین هدف ما بحث تعامل با نهادها بخصوص دولت و مجلس بود، چرا که در 36 سال گذشته چیزی با عنوان وحدت رویه را بین بخش غیر دولتی و اقتصاد دولتی شاهد نبوده‌ایم.

    وی از تدوین یک برنامه 60 ماده‌ای در اتاق اصناف ایران خبرداد و گفت: 30 برنامه در کوتاه مدت شکل اجرایی به خود گرفته و بقیه برنامه‌ها را در برنامه‌ای 5 ساله تدوین کرده‌ایم.

    فاضلی به وضعیت اصناف و نوع تعامل با دولت اشاره‌ای هم کرد و اینکه به هم ریختگی اصناف با دولت زمانی بسیار زیاد بود اما طی این مدت کار به جایی رسید که دولت این قشر عظیم را در تمام کمیته‌هایش پذیرفت و به نوعی برای نخستین بار در کنار دولت اصناف در تدوین برنامه ششم توسعه شرکت کرد تا حدی که در 16 کمیته حضور فعال داشت.

    وی از آماده شدن طرح اصلاح قانون نظام صنفی در اتاق اصناف خبرداد و تصریح کرد: این طرح آماده ارائه به مجلس است که احتمالاً به این دوره مجلس نخواهد رسید.

    رئیس اتاق اصناف ایران در بخش دیگری از سخنان خود به دستاورد سفر اخیر خود به همراه رئیس جمهور به دو کشور فرانسه و ایتالیا اشاره‌ای کرد و افزود: در این سفر برای نخستین‌بار بخش دولتی و غیردولتی تمرین کردند که به طور منسجم کنار هم قرار گیرند و شاهد کمترین هدررفت زمانی در این 4 روز بودیم چرا که سازماندهی این برنامه به دست بخش غیردولتی بود و مشارکت بخش خصوصی چشمگیر بود.

    به گفته فاضلی اصناف بنا دارد تا در بخش بنگاه‌های کوچک و زودبازده با کشورهایی از جمله ایتالیا، کره جنوبی و ترکیه تعامل داشته باشد چرا که به عنوان مثال 99 درصد فعالیت‌های ایتالیایی‌ها در بخش بنگاه‌های کوچک و زودبازده است و 70 درصد تولید ناخالص داخلی GDP این کشور در این بخش قرار دارد.

    وی با اشاره به سخنان برخی افراد مبنی بر اینکه با به جریان افتادن تعاملات با کشورهای اروپایی ممکن است به بازار وارداتی تبدیل شویم، تصریح کرد: ما بنا داریم، تا از الگوی آنها استفاده کرده و بازرگانی داخل کشور را رونق دهیم، نه اینکه بازار کشور را وارداتی کنیم.

    رئیس اتاق اصناف ایران افزود: به عنوان مثال طی سال‌های تحریم در بخش صنایع چرم به ویژه کیف و کفش سالانه 2.2 تا 2.8 میلیارد دلار واردات بی‌رویه داشته‌ایم که اغلب در قالب کالای قاچاق بوده است، اما اکنون به دنبال آن هستیم که با وارد کردن ماشین آلان بتوانیم کیف و کفش چرم را در داخل تولید کنیم و به صادرات مجدد هم فکر می‌کنیم مضاف بر انکه تولید این نوع ماشین‌آلات را در کشور انجام خواهیم داد که ارزش توافقی که با ایتالیایی‌ها در این زمینه داشتیم 200 میلیون یورو بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت