رایزن فرهنگی ایران در باکو خبر داد

نمایشگاه آثار ۶۰ نقاش مطرح جمهوری آذربایجان در ایران

عصر نمایشگاه- رایزن فرهنگی ایران در باکو از برگزاری نمایشگاه آثار نقاشان برجسته جمهوری آذربایجان در ایران با هدف توسعه همکاری‌ های فرهنگی و هنری بین دو کشور خبر داد.

نمایشگاه آثار ۶۰ نقاش مطرح جمهوری آذربایجان در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر ، سید ابراهیم ابراهیمی با اشاره به بازدید اخیر خود از آکادمی دولتی نقاشی جمهوری آذربایجان و دیدار با مسئولان ارشد این آکادمی، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه نقاشان مطرح جمهوری آذربایجان در ایران، شکوفایی بیش از پیش روابط فرهنگی و هنری دو کشور همسایه را موجب می شود.

    وی با بیان اینکه پایدارترین و زیباترین روابط بین دو ملت، فرهنگ و هنر است به ویژه اگر دارای پشتوانه‌ای غنی از تاریخ و تمدن باشد، افزود: به زودی نمایشگاه آثار 60 نفر از نقاشان برجسته جمهوری آذربایجان در شهرهای تهران و تبریز برگزار می شود و در این رابطه رایزنی فرهنگی ایران در باکو هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

    ابراهیمی ظرفیت‌های بالای دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشورمان در عرصه‌های هنری به ویژه نقاشی و گرافیک را یادآور شد و تأکید کرد: با ارتباط بسیار خوبی که بین رایزنی فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان با دانشگاه دولتی باکو، دانشگاه هنر و اتحادیة نقاشان این کشور وجود دارد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقاشی توسط اساتید دانشگاه‌های ایران در جمهوری آذربایجان و اعزام اساتید مجسمه‌سازی آذربایجان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی مشترک در کشورمان را در دستور کار داریم.

    همچنین رایزن فرهنگی ایران در باکو از توافق رایزنی فرهنگی سفارت ایران و آکادمی دولتی نقاشی جمهوری آذربایجان درمورد برگزاری دوره‌ای سمپوزیوم‌های مشترک بین دو کشور در زمینه نقاشی و پیکرتراشی، تشکیل کارگاه‌های آموزشی توسط اساتید هر دو کشور برای دانشجویان در رشته‌های نقاشی، مجسمه‌سازی و قالیبافی و همچنین برگزاری روز ایران در آکادمی دولتی نقاشی جمهوری آذربایجان خبر داد.

    وی افزود: برگزاری کنفرانس‌های چندجانبة ایران و آذربایجان با کشورهای دیگر منطقه مانند ترکیه و گرجستان از دیگر توافقات به دست آمده رایزنی فرهنگی ایران در باکو با آکادمی دولتی نقاشی آذربایجان است.

    ابراهیمی اراده جدی عمر الداراف رئیس آکادمی دولتی نقاشی جمهوری آذربایجان جهت همکاری‌های همه‌جانبه با مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و گفت: هنر، منادی صلح و محبت و ایمان به خدا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت