به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

نمایشگاه کتاب در روستای خانم آباد کامیاران گشایش یافت

عصر نمایشگاه- به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی روز یکشنبه نمایشگاه کتاب در روستای خانم آباد از توابع بخش مرکز شهرستان کامیاران گشایش یافت.

نمایشگاه کتاب در روستای خانم آباد کامیاران گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، آیین گشایش این نمایشگاه کتاب با حضور جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان، دوستداران و علاقمندان کتاب و کتابخوانی و جمعی از اهالی این روستا برگزار شد.
    آیین گشایش این نمایشگاه که در آن انواع کتاب های ادبی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و کمک آموزشی عرضه می شد، با استقبال خوب اهالی این روستا بویژه دانش آموزان روبرو بود.
    فرماندار کامیاران در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه در روستا نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و تشویق بچه های روستا برای کتاب خواندن است.
    به گفته مسعود روحانی روستای خانم آباد در طی سال جاری به عنوان برترین روستای کتاب خوان کشور در جشنوار روستاهای برتر کتاب خوان کشور برگزیده شد است.
    وی اظهار کرد: رسانه هایی که در امر آموزش همگانی نقش مهم و مسئولیت بزرگی را بر عهده دارند باید در زمینه اهمیت و نقش کتاب برنامه داشته باشند.
    روحانی با بیان اینکه درصد بسیار بالای از جامعه امروز کشور با این دوست قدیمی قهر کرده اند اضافه کرد: راه آشتی با این دوست قدیمی این است که همه ما از مسئولان گرفته تا افراد عادی، دغدغه از دست ندادن فرهنگ غنی خود را در ذهن داشته باشیم و در جهت حفظ آن بکوشیم.
    فرماندار کامیاران گفت: برای تربیت نسلی سالم و علمی باید پدر و مادرها بچه هایشان را هرچه بیشتر به خواندن کتاب عادت دهند.
    روحانی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح جامعه و اقشار مختلف مردم در دنیای امروز را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و افزود: رسیدن به این هدف در گرو برنامه ریزی جامع و هدفمند از سوی مسئولان فرهنگی است.
    به گفته روحانی گسترش فرهنگ کتاب خوانی و نهادینه و تبدیل کردن آن به یک فرهنگ عمومی وظیفه ای است گران بها که تمامی مسئولان در عرصه های مختلف باید برای تحقق آن تلاش کنند.
    24 آبان ماه، روز کتاب و کتاب‌خوانی است، روزی که در آن بر فایده ورزش مغز تاکید می‌شود و با توجه به ضرورت انجام کارهای فرهنگی زیاد در این راستا این روز به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی شناخت شده است.
    کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت