با حضور مسئولان شهرستان؛

نمایشگاه کتاب ساوه افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه کتاب ساوه، متشکل از ۵ هزار عنوان و ۲۰ هزار جلد کتاب، به‌مناسبت هفته کتابخوانی با حضور مسئولان شهرستان در فرهنگسرای اداره ارشاد افتتاح شد.

نمایشگاه کتاب ساوه افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، نمایشگاه کتاب شهرستان ساوه به مناسبت هفته کتابخوانی، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و با همکاری فروشگاه کتاب ربانی، در محل فرهنگسرای اداره ارشاد ساوه و با حضور مسئولان شهرستانی، امروز، 24 آبان‌ماه افتتاح شد.

    حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان ساوه، در این مراسم گفت: انسان‌ها دارای دو جنبه مادی و معنوی هستند و برای پرورش هر کدام از این دو جنبه تلاش می‌کنند، جنبه مادی انسان با خوردن و آشامیدن تقویت می‌شود و جنبه معنوی آدمی که درهدایت، رستگاری و پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه بسیار تعیین کننده است با کتاب و کتابخوانی تقویت می‌یابد .

    امام جمعه ساوه تصریح کرد: قرآن با اقرء شروع شده و این نشان دهنده توجه اسلام به جنبه معنوی انسان است، عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال یکی از سوره‌های قرآن را به نام قلم نامگذاری کرده به قلم و به آنچه می‌نویسد، در کتاب خود قسم یاد می‌کند .
    حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ما برای رسیدن به اهداف متعالی باید تلاش کنیم، مطالعه، تبادل افکار و تجارب، آگاهی انسان را بیشتر می‌کند، اهداف اسلام از مقوله فرهنگ است و می‌خواهد فهم و شعور انسان را ارتقاع بخشد.

     حسین محمودی‌فر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه متشکل از 5 هزار عنوان و 20 هزار جلد کتاب در زمینه ادیان، ادبیات، پزشکی، کودکان، تاریخ ، کمک درسی و ... است، که به مدت 20 روز از ساعت 8 الی 20 با20 تا 25% تخفیف پذیرای عموم علاقمندان است.

    محمودی‌فر افزود: توجه اسلام به تفکر و علم آموزی برهیچ کسی پوشیده نیست و این که معجزه پیامبر اسلام(ص) کتاب است نشان دهنده این است که دین اسلام برای انسان‌ها حرمت عقلانی قائل شده و آنها را صاحب فکر و اندیشه می‌داند و بشر را به گفت‌وگوی علمی دعوت می‌کند.

    این مقام مسئول اضهار کرد: کتاب و کتابخوانی یکی از شاخص‌های تربیت اجتماعی است و کسب آگاهی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، برای ارتقاء آگاهی نیاز به خوانش و خواندن است و کتاب تنها عاملی است که انسان را از انزوا و جهل نجات می‌دهد و جوامعی که با کتاب سروکار ندارند به نوعی با مشکلات روانی و انزوا طلبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت