مدیرکل توسعه و آموزش معاونت صنایع دستی کشور خبر داد

تغییر زمان برگزاری نخستین مسابقه بزرگ طراحی صنایع دستی

عصر نمایشگاه- مدیرکل توسعه و آموزش معاونت صنایع دستی کشور درباره نخستین مسابقه بزرگ طراحی و خلاقیت در صنایع دستی ایران که قرار بود دی‌ماه برگزار شود، گفت: به‌دلیل کوتاهی زمان ارسال آثار، با ۸۰ هنرمند جلسه گذاشتیم و تصمیم گرفته شد، نمایشگاه مربوط به این مسابقه هفته آخر فروردین‌ماه سال آینده برگزار شود.

تغییر زمان برگزاری نخستین مسابقه بزرگ طراحی صنایع دستی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، علی حاجی شیزری درباره دلیل جابه‌جایی زمان برگزاری نمایشگاه این مسابقه توضیح داد: برای آن‌که بتوانیم زحمتی را که هنرمندان و طراحان کشیده‌اند، به‌درستی به‌نمایش بگذاریم، تصمیم گرفته شد آثار هنرمندان در سال 96 به‌نمایش گذاشته ‌شود، اما در واقع اجرایی شدن این کار از امسال شروع شده است.
    او ادامه داد: مهلت دریافت ایده‌ها در این مسابقه را تا 18 آذرماه افزایش دادیم. جلسه اول هنرمندان و طراحان برگزار شده، ایده‌ها در حال وصول به دبیرخانه است و چون با حجم بسیاری از طرح‌ها مواجه شدیم، منتظریم تا ایده‌ها تایید شود و از بین آن‌ها برترین‌ها را انتخاب کنیم.
    مدیرکل توسعه و آموزش معاونت صنایع دستی با بیان این‌که ایده‌های تاییدشده به مرحله تولید می‌رسد، اظهار کرد: این ایده‌ها در بخش دوم داوری می‌شوند، زیرا ما در این مسابقه بخش ایده، طرح و مسابقه را به‌صورت مجزا داوری می‌کنیم.
    حاجی شیزری بیان کرد: بعد از ارزیابی طرح‌ها متوجه شدیم بهترین زمانی که بتوانیم خروجی مناسبی از این برنامه بگیریم، هفته آخر فروردین‌ماه در سال 96 است. در جلسه اولی که برای طراحان و هنرمندان در بخش‌های مختلف برگزار کردیم نیز حدود 80 نفر از چهره‌های سرشناس طراحی حضور داشتند و امیدواریم این کار بزرگ مورد توجه ویژه قرار گیرد.
    او در پاسخ به این‌که معاونت صنایع دستی کشور چه کمکی می‌تواند به صاحبان آثار برگزید این مسابقه کند؟ گفت: برگزیدگان به‌جز این‌که جوایزی را دریافت خواهند کرد، می‌توانند تسهیلاتی هم از صندوق کارآفرینی امید برای آن‌که آثارشان را به مرحله تولید برسانند، بگیرند. ما با صندوق کارآفرینی امید مذاکراتی داشتیم تا به نفرات برتر و کسانی که آثار آن‌ها منجر به تولید می‌شود و نیاز به ایجاد کارگاه دارند، تسهیلاتی با کارمزد 4 درصد پرداخت کند.
    مدیرکل توسعه و آموزش معاونت صنایع دستی درباره این‌که تا چه سقفی به صاحبان آثار تسهیلات داده می‌شود، بیان کرد: وام صندوق کارآفرینی امید سقف مشخصی دارد، اما ممکن است محصولی به 20 میلیون تومان و یک رشته دیگر صنایع دستی به 100 میلیون تومان برای تولید نیاز داشته باشد. بنابراین ما متناسب با فراخور هر طرحی که دریافت می‌کنیم، هنرمندان را تامین می‌کنیم تا محصولات آن‌ها به تولید انبوه برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت