از فردا؛

جزئیات متفاوت‌ترین نمایشگاه هوایی ایران در جزیره کیش

عصر نمایشگاه- انجام نمایش‌های هوایی جنگنده‌های خارجی برای اولین بار در تاریخ هوانوردی ایران از فردا به مدت ۴ روز در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

جزئیات متفاوت‌ترین نمایشگاه هوایی ایران در جزیره کیش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران از فردا چهارشنبه 26 آبان ماه به مدت 4 روز با نام «خلیج فارس» در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

    نخستین نمایشگاه در سال 2002 میلادی تحت عنوان، Iran Asirshow 2002 در جزیره کیش برگزار شد که به عنوان اولین تجربه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شد و بیش از 100 شرکت‌، مؤسسه‌، مرکز و ارگان فعال در حوزه هوافضائی داخلی و بیش از 15 کشور از سراسر جهان در آن حضور یافتند و برای نخستین بار نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی هوایی در سطح بین‌المللی و جهانی ثبت شد.

    به‌ این ترتیب 6 نمایشگاه بعدی در سال‌های 2005‌، 2007‌، 2008‌ ،2010 ، 2012 و 2014 میلادی برگزار شد.

    سازمان های صنایع هوایی، هوافضا، صنایع دفاع، شرکت صنایع الکترونیک ایران وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توانمندی های تحقیقاتی و تولیدی خود را در حوزه های مختلف هوایی و هوافضایی در این نمایشگاه ارائه می کنند.

    در این نمایشگاه 173 محصول، سامانه و توانمندی در حوزه های تولید و تعمیر هواپیما، بالگرد، پهپاد، موتور، پیشرانه، خدمات و فناوری ها از طرف شرکت‌های صها، پنها، هسا، قدس، سمت و پژوهشکده سازمان صنایع هوایی به نمایش گذاشته می‌شود.

    در این نمایشگاه انواع جنگنده‌های نیروی هوایی حضور خواهند داشت و هم اکنون نیز جنگنده‌های MiG-29 (فالکروم) و صاعقه 1 و 2 در جزیره کیش حاضر شده‌اند و طبق برخی شنیده‌ها، قرار است انواع دیگری از هواپیماهای جنگی ازجمله F-4 (فانتوم)، F-14 (تامکت) و میراژ F-1 نیز در این نمایشگاه حضور داشته و به اجرای نمایش هوایی بپردازند.

    البته جنگنده های تامکت و فانتوم بدون استقرار در جزیره کیش و از پایگاه مبدا دیگری در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

    حضور شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه نیز یکی از جنبه های مهم آن خواهد بود که طی آن، تیم‌های آکروجت «شوالیه» از روسیه و «زنبورهای بالتیک» از لتونی در آن به نمایش هوایی خواهند پرداخت.

    شوالیه های روس که نام تیم آکروجت نیروی هوایی این کشور است با جت‌های جنگنده Su-27 (فلانکر) پرواز می‌کنند.

    بنا بر اعلام وزارت دفاع کشورمان، تیم نمایش شوالیه‌های روسی با 5 فروند سوخوی 27 در حاشیه این نمایشگاه بر فراز جزیره کیش به انجام نمایش هوایی می‌پردازند.

    انجام این نمایش آکروباتیک برای اولین بار در تاریخ هوانوردی ایران صورت می‌پذیرد که از فردا به مدت 4 روز از ساعت 14 برگزار خواهد شد.

    زنبورهای بالتیک هم دیگر تیم آکروجت حاضر در این نمایشگاه است که این تیم از اروپای شرقی با هواپیماهای جت L-39 به کیش می‌آیند.

    این جت‌ها پس از توقف در روسیه، از آسمان ارمنستان وارد ایران شدند و در فرودگاه اصفهان به زمین نشستند.

    در صفحه اینستاگرام زنبورهای بالتیک نیز گفته شده سعی خواهند کرد تا بهترین برنامه خود را در ایران اجرا کنند.

    از طرف دیگر، با توجه به برنامه ایران برای خرید هواپیماهای مسافربری از دو شرکت بزرگ بوئینگ و ایرباس، به احتمال زیاد این دو شرکت نیز اقدام به اعزام هواپیما به نمایشگاه کیش خواهند کرد.

    در هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران 12 شرکت اروپایی و آسیایی و یکصد شرکت داخلی فعال در عرصه صنایع هوایی از جمله 30 شرکت دانش بنیان حضور دارند و پیش بینی می شود امسال یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های هوایی منطقه در جزیره کیش برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت