در محل نمایشگاه بین المللی مشهد ؛

گشایش پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی در مشهد

عصر نمایشگاه- پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی سه شنبه شب با حضور مدیر کل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان خراسان رضوی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش یافت.

گشایش پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی در مشهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مدیر کل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: برآورد گردش مالی صنعت چاپ در دنیا 700 میلیارد دلاردر سال و گردش مالی صنعت چاپ در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا 100 میلیارد دلار در سال است.
    محمود رضا برازش افزود: براساس سند چشم انداز 20 ساله ایران در افق سال 1404 باید در زمینه صنعت چاپ به رتبه نخست در خاورمیانه دست یابد اما اکنون ایران در جایگاه پنجم منطقه قرار دارد .
    وی بیان کرد: این در حالی است که کشورهای خاورمیانه در زمینه صنعت چاپ از قدرت و توانایی بسیار بالایی برخوردار نیستند و ایران با استفاده درست از مزیت ها و ظرفیت های خود در این زمینه می تواند جایگاه بهتری را در حوزه صنعت چاپ در منطقه داشته باشد.
    وی اظهار کرد: تراز تجاری ایران در حوزه صنعت چاپ منفی است به این معنا که واردات در این حوزه بیشتر از صادرات است اما در سالهای اخیر ورود ماشین آلات به روز در حوزه صنعت چاپ به این بخش کمک شایانی کرد و باعث شد صنعت چاپ کشور در برخی بخشها از جمله کارت های اعتباری به مرز خودکفایی برسد.
    مدیر کل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری ه روند رو به افزایش صادرات محصولات چاپ و بسته بندی در کشور گفت: صادرات این حوزه به کشورهای همسایه نظیر افغانستان و عراق در سال جاری افزایش قابل توجهی داشته و همچنان رو به گسترش است.
    برازش اظهار کرد: خراسان رضوی در ابعاد صنعتی و فرهنگی مختلف جزو پنج استان برتر کشور و در حوزه چاپ نشریات جزو سه استان برتر کشور است اما این استان در حوزه چاپ صنعتی به رتبه و جایگاه شایسته خود هنوز دست نیافته است.
    وی افزود: انتظار می رود با توجه به سابقه درخشان خراسان رضوی در حوزه چاپ، توانایی های خود در زمینه چاپ صنعتی را گسترش داده و حایز رتبه های برتر و ارائه کننده خدمات صادرات محور در حوزه چاپ صنعتی شود.
    وی اظهار کرد: پنجمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی نیز به نسبت دوره های پیشین رشد خوبی داشته و بعد از تهران دومین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی را به لحاظ کیفی و کمی در کشور دارد.
    مدیر کل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد؛ با حمایت مسئولان استانی شاهد توسعه فعالیت های چاپخانه داران خراسان رضوی در حوزه چاپ صنعتی بود.
    برازش اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خراسان رضوی را در زمینه برنامه ریزی؛ آموزش و تسهیل در برقراری ارتباطات به منظور صادرات حوزه چاپ به کشورهای همسایه یاری دهد.
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: همجواری با مرقد مطهر رضوی، برخورداری از مرزهای طولانی، قرار گرفتن در شرایط ژئوپلیتیکی خاص و ظرفیت های خاص گردشگری و زیارتی می تواند مزیت های صنعتی این استان را در خور توجه همگان قرار دهد.
    سید سعید سرابی افزود: نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی در گردش صنعتی این حوزه نقش مهمی ایفا می کند و می تواند معرف توانمندی ها و ظرفیت های فعالان صنعت چاپ به کشورهای دیگر بویژه همسایه ایران باشد.
    وی بیان کرد: در آستانه معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی تبلور بخشی از قابلیت های این شهر در رویداد فرهنگی 2017 است.
    وی اظهار کرد: خراسان رضوی قطب صنعت چاپ کشوراست و از ظرفیت قابل توجهی به لحاظ ارتباط گیری با کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای میانه برخوردار است.
    وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی می تواند به تقویت فعالان این بخش کمک کرده و زمینه ایجاد تبادلات علمی، تخصصی و اقتصادی را در حوزه چاپ بین فعالان اقتصادی و فرهنگی این استان با دیگر شرکت های خارجی فراهم نماید.
    مدیر اجرایی ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی مشهد نیز در این آیین گفت: این نمایشگاه به منظور رونمایی و ارائه جدیدترین محصولات و خدمات فعالان صنعت چاپ و بسته بندی دایر شده است.
    حامد ایرانی افزود: در پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی شرکتهای داخلی و خارجی در قالب 102 غرفه و در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع به ارائه محصولات خود در حوزه های چاپ افست، چاپ دیجیتال، چاپ تبلیغاتی، بسته بندی مواد غذایی، لیبل و لیزر و انتشارات پرداخته اند.
    وی بیان کرد: شرکت کنندگان از استان های اصفهان، یزد، مازندران، آذربایجان شرقی و تهران و کشورهای افغانستان و ترکمنستان هستند.
    پنجمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی از 25 تا 28 آبان ماه به مدت چهار روز و از ساعت 16 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت