امام جمعه محمودآباد تاکید کرد

برپایی نمایشگاه دائمی کتاب در محمودآباد

عصر نمایشگاه- امام جمعه محمودآباد خواستار دایر شدن نمایشگاه دائمی کتاب در این شهرستان شد و گفت: با برپایی این نمایشگاه‌ها بیشتر مشکلات در این حوزه حل می‌شود.

برپایی نمایشگاه دائمی کتاب در محمودآباد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، در حاشیه برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی محمودآباد فرصتی دست داد تا در هنگام بازدید حجت‌الاسلام سید داود موسوی امام جمعه محمودآباد به همراه امیر امیرنیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان درباره کتاب و کتابخوانی گفت‌وگویی انجام دهیم.

    امام جمعه محمودآباد با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ کتابخوانی در اولویت مسؤولان کشور قرار گیرد، گفت: با وجود بی‌مهری‎هایی که از طرف سایر مسؤولان شهرستان دیده است به‌ویژه از سوی شهرداری که باید نیم درصد بودجه به این بخش کمک کنند ولی تاکنون به وعده‎هایشان عمل نکردند و آنها بدون اعتراض کارشان را به پیش می‎برند.

    حجت‌الاسلام سید داود موسوی درباره توصیه نسل جوان به مطالعه، اظهار کرد: اعتقادم این است که جامعه‎ای رنگ و بوی سعادت و سلامت و عزت مندی را می‎گیرد و می‎تواند خودش را سرپا داشته که اهل مطالعه و نشاط باشد و نشاط هم در کتاب و کتابخوانی است نه اینکه فقط به خواندن روزنامه و چند مقاله اکتفا کنیم.

    وی درباره مقایسه فرهنگ کتابخوانی در اسلام و سایر کشورها، بیان کرد: باید نیم نگاهی به جامعه توسعه یافته داشته باشیم مثل کشور ژاپن که چرا محصولات آنها در دنیا به‌صورت گسترده عرضه می‎شود و همیشه خواهان دارد و باید ببینیم که بحث مطالعه در سبد زندگی مردم ژاپن چقدر اثرگذار است و باید آن را با ایران مقایسه کنیم که میراث‌دار یک فرهنگ غنی و عالی در دین مبین اسلام در بخش کتاب و کتابخوانی هستیم و واقعا در طول شبانه روز چند ساعت مطالعه می‎کنیم.

    موسوی درباره توصیه مردم به کتابخوانی و اثر آن در جامعه، گفت: البته این هفته، هفته نمادین هست و فرصت خوبی است که اگر بخواهیم جامعه‎ای شاداب و پویا و سرزنده داشته باشیم باید هر روز و هر هفته ما روز و هفته کتاب باشد و یک نویسنده چند سال زحمت می‎کشد و خون دل می‎خورد و ما با یک‌بار مطالعه کتاب و آثار وی باید خودمان را در شرایط نویسنده قرار دهیم تا از دغدغه وی اطلاع کسب کنیم.

    این مسؤول ادامه داد: فرهنگ هدیه دادن کتاب برای جشن تولد و اعیاد گسترش یابد و کتاب را به عنوان کالایی گران بها در بین فرزندانمان باب کنیم و همه باید کار کنیم که اگر به بچه‎ها کتاب دادیم آنها از سایر وسایل دل بکنند و به سمت کتاب بروند و این در سایه تلاش همگان میسر خواهد بود.

    امام جمعه محمودآباد افزود: ستاد نماز جمعه شهرستان محمودآباد آمادگی کامل دارد که حتی در اطراف مصلی نمایشگاه کتاب برپا شود و چنانچه بالاتر از وظیفه ما هم کمکی از دست ما ساخته باشد در خدمت کتابخانه عمومی و گسترش و نشر فرهنگ کتابخوانی هستیم.

    موسوی گفت: در بیشتر هفته‎ها در بین دو نماز جمعه معرفی یک کتاب را برای نمازگزاران داریم و از نویسنده و ناشر و مؤلف و محتوای کتاب یک اطلاعاتی را به مردم می‎دهیم اگر ما یک نمایشگاه دائمی کتاب در شهرستان داشته باشیم بیشتر مشکلات در این حوزه حل می‌شود.

    وی تصریح کرد: باید همه مسؤولان دست به دست هم دهند تا جوانان را به سمت کتاب بکشانیم و از داخل فضای مجازی و سایت‎های مختلف دور کنیم و معجزه کتاب این است که هر کسی وارد کتابخانه‎ای شود فضای کتاب بر آن مستولی می‎شود و با وجود همه فضاهای مجازی کتاب چون خورشیدی می‎درخشد.

    * مردم به کتاب و کتابخوانی اهمیت دهند

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد نیز با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند که کتاب مونس ماست و این درس بزرگی برای همه است.

    امیر امیرنیا تصریح کرد: دانایی یک لطف و عنایت و یک برکت هست و کارهای خوبی در شهرستان انجام شد و امیدواریم که این نمایشگاه به‌صورت دائمی در شهرستان محمودآباد دایر شود و ما هم صاحب یک نمایشگاه دائمی در کنار دریا باشیم تا مسافران متوجه نقش فرهنگی این شهر در زمینه کتاب باشند و از رسانه‎ها می‎خواهیم که این نقش برجسته‌تر شود تا شهروندان هم متوجه کتاب و کتابخوانی باشند.

    وی درباره مشکلات حوزه کتاب و فرهنگ، اظهار کرد: با توجه به اینکه نقص‌هایی در این زمینه و سایر زمینه‎های فرهنگی در شهر وجود دارد باید همه ما این نواقص را مطالبه کنیم و رسانه‎ها باید نقش مطالبه‌گری را از مسؤولان داشته باشند.

    امیرنیا در پایان گفت: کنار دریای محمودآباد جای بسیار خوبی برای برپایی خیلی از نمایشگاه‎‌ها به‌ویژه کتاب است که باید در اولویت قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت