یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو(۱۹)

باتری‌های تولید ایران در راه کانادا

عصر نمایشگاه- شرکت سپاهان باتری نامی شناخته شده در زمینه تولید انواع باتری خودرو در ایران است. این شرکت از حدود یکسال پیش، تولید و عرضه باتری‌های سوزوکی ژاپن در ایران را نیز آغاز کرده است و در نمایشگاه نیز شاهد حضور مدیران سوزوکی کورپوریشن ژاپن بودیم.

باتری‌های تولید ایران در راه کانادا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از عصر خودرو ، سوزوکی کورپوریشن طیف گسترده ای از محصولات از تجهیزات الکترونیکی جانبی خودرو، و تجهیزات IT، لوازم خانگی و ... را تولید ‌می‌کند و هم اکنون محصولات این شرکت با نظارت دفتر مرکزی ژاپن در ایران عرضه ‌می‌شود. در این زمینه با بهنام سبحانی، مدیر توسعه تجارت سوزوکی کورپوریشن به گفت و گو نشستیم تا در زمینه برنامه‌های این شرکت ژاپنی برای تولید و عرضه باتری‌های سوزوکی در ایران آگاه شویم.

    سبحانی در زمینه شروع فعالیت‌های سوزوکی کورپوریشن در ایران گفت:از سال 1391 تحقیق بر روی بازار ایران را آغاز کردیم. هدف ما در آن زمان رصد بازار از نظر رفتار مصرف کننده، شرایط بازار، کیفیت محصولات موجود و ... بود و پس از آن قرارداد‌های خود را در زمینه‌های مختلف با شرکایمان منعقد کردیم. در این زمینه با اطمینان ‌می‌گویم یکی از قویترین نمایندگان ما در ایران شرکت سپاهان باتری است که تولید و عرضه باتری‌های سوزکی ژاپن در ایران را بر عهده دارد. سپاهان باتری علاوه بر تولید باتری‌های سوزوکی برای بازار ایران، به عنوان ‌هاب تولیدی منطقه فعالیت ‌می‌کند و عرضه این باتری‌ها به کشور‌های منطقه هم از تولیدات ایران خواهد بود.

    وی در زمینه علت انتخاب ایران به عنوان هاب تولید باتری‌های سوزوکی در منطقه گفت:یکی از مهمترین مسایل، مزیت‌های لجستیکی ایران بود که هزینه حمل را کاهش ‌می‌داد. به علاوه ثبات سیاسی و اقتصادی ایران باعث شد سوزوکی کورپوریشن سرمایه گذاری در ایران را انتخاب کند. به علاوه ایران مزیت نیروی کار را نیز دارد و در نهایت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید باتری با کیفیت مورد تایید سوزوکی در ایران وجود دارد. مجموع این عوامل باعث شد دفتر سوزوکی کورپوریشن در ژاپن تصمیم بگیرد ایران در زمینه باتری، هاب منطقه باشد. در کنار این ها، سپاهان باتری یکی از بهترین خطوط تولیدی باتری در ایران را دارد و از این نظر با شرکت‌های تولید کننده اروپایی برابری ‌می‌کند. این یک مزیت بزرگ برای ما بود که ما را جلوتر از رقبا قرار ‌می‌داد ضمن آنکه از این نظر ‌می‌توانستیم استاندارد‌های سوزوکی را نیز در تولیدات مد نظر داشته باشیم.

    سبحانی در زمینه برنامه‌های این شرکت برای صادرات محصولات تولید شده در ایران گفت:همان گونه که اشاره کردیم هدف ما در نهایت عرضه باتری‌های تولید شده در ایران به کشور‌های منطقه و حتی فراتر از آن است. در گام اول با بررسی‌هایی که انجام داده ایم، بازار روسیه به عنوان اولین مقصد صادراتی باتری‌های سوزوکی تولید شده در ایران انتخاب شده است. باتری‌های سوزوکی توانای تحمل دمای تا منفی 40 درجه را دارند و از این نظر آزمون‌های سخت گیرانه ای را پشت سر گذاشته اند و به همین دلیل برای شرایط آب و هوایی سرد روسیه بسیار مناسب هستند.

    سپاهان باتری با برند سوزوکی در نمایشگاه اتومکانیکا مسکو نیز شرکت کرده است و باتری‌های تولید شده در این شرکت به شدت مورد استقبال قرار گرفته. در کنار روسیه، صادرات به کشور‌های CIS هدف بعدی ما است اما همانطور که اشاره کردم بازارهای فرامنطقه ای را نیز مد نظر داریم. با توجه به آنکه باتری‌های طراحی شده برای بازار روسیه ‌می‌توانند شرایط آب و هوایی بسیار سرد این کشور را تحمل کنند، از همین باتری‌ها قرار است برای صادرات به بازار کانادا نیز استفاده شود و به زودی شاهد عرضه باتری‌های تولید شده از سوی سپاهان باتری در کانادا خواهیم بود.

    این یک افتخار بزرگ برای ایران است. نمونه باتری‌های تولید شده در ایران، تست‌های لازم در کانادا را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و عرضه آن‌ها به زودی آغاز ‌می‌شود. البته اطمینان ‌می‌دهم سوزوکی توجه ویژه خود را به بازار ایران حفظ خواهد کرد و محصولات عرضه شده در ایران از همان کیفیت و خدمت باتری‌های صادراتی در بازار‌های جهانی بهره مند خواهند بود. وی در زمینه برنامه سوزوکی برای عرضه باتری به بازار ایران گفت:ما برنامه میان مدت و بلند مدتی را در این زمینه تدوین کرده ایم این برنامه بر اساس اطلاعات بازار ایران، مدل‌های موجود و حتی مدل‌هایی است که در آینده عرضه ‌می‌شود و در آن استاندارد‌های خودروسازان در مدل‌های جدید هم دیده شده است. بر اساس آمار موجود، ظرفیت بازار ایران در سال 15 میلیون باتری در سال است که ما در کوتاه مدت قصد داریم سهم سوزوکی را به یک میلیون باتری برسانیم.

    سبحانی در زمینه نظارت سوزوکی کورپوریشن بر روی کیفیت باتری‌های تولید شده گفت:ایران استاندارد‌هایی در زمینه باتری دارد که این مسئله پیش از این هم از سوی سپاهان باتری در تولیدات این شرکت رعایت ‌می‌شده است اما سوزوکی استانداردهای بیشتری هم در زمینه کیفیت و کارآیی باتری دارد که با همکاری و مشارکت سپاهان باتری این استاندارد‌ها در باتری‌های تولید شده در نظر گرفته شده است. ما غیر از همکاری نزدیکی که با این شرکت در زمینه تولید باتری داریم، بازرسی محصول را به صورت تصادفی نیز انجام ‌می‌دهیم. در این روش باتری‌ها از خطوط تولید خارج شده و تحت آزمون‌های سختی همچون تست انفجار، دما و ... قرار ‌می‌گیرند. در کنار این‌ها در صورتی که به هر دلیل باتری دچار مشکل شد سیاست ما تعوض باتری است.

    البته با سیستم شبکه خدمات پس از فروش سپاهان که در سرتاسر ایران گسترده است مشتری از این نظر هم مشکلی نخواهد داشت. پس از تعویض باتری برای مشتریان، ما دلیل خرابی باتری را بررسی ‌می‌کنیم. شاید این خرابی به دلیل استفاده نادرست از محصول باشد و شاید مشکلی در تولید آن بوده است که از سوی ما برطرف ‌می‌شود. به همین دلیل محصولات ما با گارانتی بیشتری نسبت به رقبا در بازار عرضه ‌می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت