مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری:

ایران را از طریق نمایشگاه گردشگری به دنیا معرفی می کنیم

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه ایران را با نمایشگاه گردشگری به دنیا معرفی خواهیم کرد، افزود : نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در سه سال آینده بهترین نمایشگاه منطقه و بالاتر از نمایشگاه های «امیت» استانبول و «ای.تی.ام» دبی خواهد شد.

ایران را از طریق نمایشگاه گردشگری به دنیا معرفی می کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران 18 تا 21 بهمن ماه (9 فوریه 2017) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
    علی باقر نعمتی زرگران اظهار کرد: تعداد زیادی نمایشگاه ملی و بین المللی در فصول مختلف و شهرستان های دیگر برگزار و این موضوع باعث می شد تا توان گردشگری ایران بصورت یکپارچه و یکجا نمودی پیدا نکند.
    نعمتی زرگری افزود: این موضوع باعث می شد نمایشگاه های ما برای شرکای خارجی، جذابیت لازم را نداشته باشند، روش های مختلف در این زمینه را در کشورهای مختلف بررسی و توانمندی های خود را احصا کردیم و تصمیم گرفتیم فقط یک نمایشگاه بین المللی داشته باشیم که همه توانمندی های کشور در آن تجلی یابد و نمایشگاه های استانی و منطقه ای در جای خود محفوظ باشد.
    وی تصریح کرد: برای برگزاری این نمایشگاه بین المللی هم تصمیم گرفتیم تا سازمان میراث فرهنگی فقط به عنوان متولی و سیاستگذار باشد و کمک کند تا تمام توانمندی های بخش خصوصی و داخلی در آن بسیج شوند تا عرصه خوبی برای نمایش توان و ظرفیت گردشگری ایران برای جهانیان باشد.

    ** رشد 400 درصدی فضای نمایشگاه در طول سه دوره
    مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری میراث فرهنگی گفت: نمایشگاه در دور هشتم از دو سالن محقر به 17 هزار متر رسید و از نظر برنامه ریزی و حضور کشورهای خارجی رشد 200 درصدی داشت.
    وی ادامه داد: در دوره نهم نیز مساحت از 17 هزار متر به 34 هزار متر رسید که 32 هزار مترمربع آن، سالن مسقف بود که غرفه های آن به طور کامل فروش رفت. 2 هزارمترمربع نیز فضای باز بین سالن ها هم متقاضی زیادی داشت و البته برای چهار هزارمتر دیگر ثبت نام کرده بودند که فضا تامین نشد؛ این استقبال گسترده ما را مطمئن کرد که مسیر درستی می رویم.
    وی گفت: از بهمن سال گذشته که نمایشگاه نهم تمام شد بلافاصله جلسات هماهنگی نمایشگاه دهم را برگزار کردیم و امسال برای نمایشگاه یک کمیته راهبری از بخش خصوصی تعریف کردیم و در مراسم رونمایی نزدیک به 30 نفر از سفیران یا کاردارهای سفارت های خارجی در مراسم رونمایی حاضر شدند و بخش خصوصی که قبلا اطمینان کافی را به ما نداشت با همه قوا در این برنامه حضورپیدا کرد.
    نعمتی زرگران عنوان کرد: برای امسال ما 11 سالن را در متراژ 40 هزار مترمربع پیش بینی کردیم و در بعد خارجی هم تا کنون برای سه هزار مترمربع قرارداد بسته اند که بر همین اساس توقع داریم بخش بین المللی سالجاری باشکوه تر از سال گذشته برگزار شود.

    ** ایران را از طریق نمایشگاه گردشگری به دنیا معرفی می کنیم
    مدیرکل بازاریابی گردشگری در پاسخ به پرسش خروجی ها و فواید نمایشگاه سال قبل نیز تصریح کرد: همه کشورها چه گردشگر فرست باشند و چه گردشگرپذیر بدنبال این هستند که تجارت گردشگری را به داخل کشور خود بیاورند.
    وی ادامه داد: از طریق این نمایشگاه ایران را به دنیا معرفی می کنیم و نمایشگاه تهران یک میعادگاه برای علاقه مندان به گردشگری ایران شده است. علاقه مندان هم در نمایشگاه شرکت و هم موضوعات تخصصی خود را دنبال می کنند تا این نمایشگاه از حالت صوری خارج شده و بستری برای مذاکرات و رویدادهای جانبی باشد.

    ** شرایط بد کنونی معلول عقب ماندگی های گذشته است
    نعمتی زرگر تاکید کرد: امسال بنا داریم رویدادهای جانبی نمایشگاه را تا حد ممکن افزایش دهیم؛ مثلا نشست های کسب و کار دوطرفه را افزایش می دهیم تا شرکت های داخلی و خارجی رودر رو مذاکره کنند و به توافق برسند.
    وی افزود: ظرفیت ایران بسیار بیشتر از شرایط کنونی است و شرایط کنونی، معلول عقب ماندگی های گذشته است، از این رو تلاش می کنیم تا با کمک بخش خصوصی و کمیته اتاق فکر این نمایشگاه به مرحله ای برسیم که نمایشگاه تهران از استانداردهای ممتازبین المللی برخوردار باشد و تبدیل به مرکز نمایشگاهی گردشگری منطقه شود.
    مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: کشورهایی که در اطراف ما هستند در آسیای مرکزی در قفقاز و ... می توانند کمک کنند تا نمایشگاه ما به محور منطقه تبدیل شود زیرا نمایشگاه آذربایجان خیلی قوی نیست. نمایشگاه «ای. تی.تی» روسیه دور از ما است و «امیت» ترکیه هم به خاطر ناآرامی های اخیر با مشکل مواجه است.
    وی ادامه داد: از همین رو بیشتر کشورهای منطقه نشست های خود را در کشورهای اروپا و غیره مثل نمایشگاه های «ای.تی.بی» برلین، «دابلیو.تی.ام» لندن یا «فیتور» اسپانیا برگزار می کنند.
    نعمتی زرگر درباره محصولات و نتایج نمایشگاه دوره قبل نیز گفت: نمایشگاه دوره نهم به ما امکان داد تا ظرفیت های گردشگری کشور را به شکل بهتری برای شرکای داخلی و خارجی نشان دهیم. کمک کرد تا قدری به برندکردن این نمایشگاه نزدیک شویم و بخش خصوصی را نسبت به کار ما و ایجاد انگیزه همکاری مصمم کرد.
    وی ابراز امیدواری کرد تا نمایشگاه بین المللی تهران در آینده به یک نقطه عطفی در گردشگری منطقه تبدیل شود و بتواند سلیقه های مختلف را تامین کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت