رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی تاکید کرد

لزوم حضور کشورهای عضو سازمان اکو در نمایشگاه صنعت چاپ مشهد

عصر نمایشگاه- رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی بر لزوم حضور کشورهای عضو سازمان بین المللی همکاری های اقتصادی 'اکو' در نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی مشهد که سالانه در این شهر برگزار می شود، تاکید کرد.

لزوم حضور کشورهای عضو سازمان اکو در نمایشگاه صنعت چاپ مشهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، علی مغانی در باره پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی مشهد گفت: برگزاری نمایشگاه چاپ، کار بسیار پسندیده ای است که منجر به جذب بازارهای خارجی و معرفی توانمندی های داخلی در حوزه چاپ و بسته بندی می شود.
    وی افزود: شمار چاپخانه های فعال در این استان محدود است و باید ظرفیت خالی نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی را با حضور شرکتهای کشورهای آسیای میانه یا کشورهای عضو سازمان اکو تکمیل کرد.
    وی اظهار کرد: در کشورهای مزبور بیش از 430 میلیون نفر زندگی می کنند که همه آنان به چاپ و بسته بندی نیاز دارند لذا نباید فرصت تجارت با آنها را از دست داد.
    مغانی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه سالانه چاپ و بسته بندی نیازمند سازماندهی مسئولان نهادهای دست اندرکار برای ارتقای کیفی آن است تا با دعوت از فعالان فرهنگی و اقتصادی کشورها عضو اکو زمینه معرفی بهینه توانمندی های صنعت چاپ این منطقه را فراهم کنند.
    وی گفت: ظرفیت صنعت چاپ و بسته بندی در خراسان رضوی فوق العاده و متمایز از سایر استانهاست ضمن اینکه این استان راه ورود به کشورهای آسیای میانه است و همه آنها به توانمندی های صنعت چاپ و بسته بندی این منطقه نیاز دارند.
    وی افزود: پیشتر فعالان صنعت چاپ در این استان به بسیاری از کشورهای آسیای میانه خدمات صادر می کردند اما این روند توسعه چندانی نداشته است.
    مغانی اظهار کرد: برای کشورهای آسیای میانه و عضو سازمان اکو خرید خدمات بخش چاپ و بسته بندی از ایران بسیار مقرون به صرفه است لذا نباید این فرصت را از دست داد و باید از طریق برگزاری نمایشگاه های بین المللی و تعامل نهادهای دست اندرکار با دعوت از تجار آن کشورها از این فرصت استفاده کرد.
    هم اکنون 300 چاپخانه در خراسان رضوی وجود دارد که 20 درصد آنها به چاپ و نشر کتاب مشغول هستند.
    علاوه بر آن 430 واحد چاپ، ویتوگرافی و جعبه سازی نیز زیرپوشش اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی فعالیت می کنند.
    پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی مشهد از 25 تا 28 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت