در آستانه بزرگترین رویداد فرهنگی فارس مطرح شد:

نمایشگاه کتاب با کاروان های دانش آموزی رونق می گیرد

عصر نمایشگاه- نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز آمادگی خود را برای حضور دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی برای شرکت در پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس اعلام کردند تا با کاروان های دانش آموزی رونق گیرد.

نمایشگاه کتاب با کاروان های دانش آموزی رونق می گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، صبح سه شنبه در دیدار روسای نواحی آموزش و پرورش شیراز که در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس انجام پذیرفت، بهزاد مریدی، دبیر هفته کتاب و مدیر پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس، گفت: همراهی و همگامی نهادهای فرهنگی آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی طلیعه اتفاق های مبارکی را نوید می دهد و بایسته است این تعامل مختوم به هفته کتاب و کتابخوانی نشود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با توجه به درپیش بودن رویداد بزرگ نمایشگاه کتاب، عنوان کرد: امسال سطح نمایشگاه به لحاظ کیفیت ناشران افزایش یافته و نسبت به سال گذشته 800 ناشر ثبت نام کرده اند.

    کاروان های دانش آموزی کتاب رونق بخش نمایشگاه پانزدهم

    وی با اشاره به اینکه در مشارکت کتابفروشی ها و ناشران استانی این رقم به هزار ناشر می رسد، گفت: پارسال با لطف و عنایتی که آموزش و پرورش داشت و با راه اندازی کاروان های کتاب فضای مشارکت خانواده ها را هم فراهم کرد، تاثیری مستقیم در گرمی بخشیدن به نمایشگاه داشت.

    مریدی حضور مردم در رویداد نمایشگاه کتاب فارس را مهم تر از فروش ارزیابی کرد و افزود: حتی لذت بردن از دیدار با کتاب هم موید زنده بودن کتاب است، از این رو انتظار داریم امسال بیش از 1 میلیون و 200 هزار نفر بازدیدکننده داشته باشیم.

    دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس در ادامه گفت: اینکه مسئولان نمایشگاه بین المللی شیراز اذعان می کنند پر رونق ترین رویداد سالانه آنان نمایشگاه کتاب فارس است، امیدوارکننده و لذت بخش است.

    وی به بیان گزارشی از چگونگی برپایی پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس پرداخت و ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی امسال اقدامات موثری انجام گرفته اما بسنده به پوستر و بنر نکردیم و آنچه برای این نمایشگاه اهمیت دارد فراهم شدن شرایط برای راه اندازی تورها و کاروان های کتاب متشکل از اقشار مرتبط با این کالای فرهنگی است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس بر اهمیت حضور کاروان های کتاب با مشارکت نواحی چهارگانه آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: با تشکیل این کاروان ها که از ساعت 9 صبح پذیرای آنان خواهیم بود مطمئنا اتفاقات مثبت و موثری در باب ترویج کتابخوانی درپی خواهد داشت.

    در زمان بندی جلوتر از دوره های پیش هستیم

    معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد فارس هم در این نشست از پیش دستی در اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: امسال در زمان بندی از دوره های پیشین جلوتر از زمان پیش بینی شده اقدامات آغاز شد.

    مهدی امیدبخش از قرار گرفتن بنرهای نمایشگاه در 51 نقطه شهر شیراز خبر داد و افزود: این موارد جدای از تبلیغاتی است که بانک عامل نمایشگاه آغاز کرده و به اطلاع رسانی پرداخته است.

    وی با بیان اینکه سالنهای پنجگانه نمایشگاه بین المللی شیراز در پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس پذیرای علاقه مندان هستند، اظهار کرد: از سه شنبه ناشران به شیراز مراجعه کرده و از سوم آذرماه سالن ها و غرفه ها آمادگی افتتاح را دارند تا از صبح پنجشنبه 4 آذر شاهد بازشدن درهای نمایشگاه به روی همگان باشیم.

    رئیس کمیته فرهنگی پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس از اختصاص دو غرفه مناسب برای آموزش و پرورش خبر داد.

    در ادامه این دیدار روسای نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز آمادگی خود را برای مشارکت جدی و همه جانبه دانش آموزان، مربیان، معلمان و کارکنان این نهاد در پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس اعلام کردند.

    کیانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز پیرامون نمایشگاه کتاب عنوان کرد: در راستای تعمیق و توسعه فرهنگ و فرهنگ عمومی جامعه ضرورت استفاده از یکی از مولفه های بسیار تاثیرگذار در این حوزه که انکارناپذیر است، کتاب قرار می گیرد. از این رو همه شهروندان به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان را به این رویداد بزرگ فرهنگی دعوت می کنیم.

    پرنیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز هم در اینباره، اعلام کرد: ضمن سپاسگذاری از فرهنگ و ارشاد اسلامی که در برپایی نمایشگاه کتاب تلاش می کنند، از یکایک فرهنگیان و دانش آموزان شهر شیراز استدعا داریم در این نمایشگاه که بزرگترین رویداد فرهنگی استان فارس است حضور داشته و شرکت کنند.

    صادقی معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 4 شیراز هم مطالعه کتاب را هنر ارزیابی کرد و گفت: هرکس کتاب را مطالعه کند در زندگی بزرگی خواهد دید.

    اسماعیلی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز نشر کتاب و مطالعه را نشانه ای از رشد و توسعه فرهنگی و به تبع آن رشد و توسعه کشور دانست و عنوان کرد: نمایشگاه کتاب فارس عرصه نشان دادن فرهنگ متعالی است.

    گفتنی است ،آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس پنجشنبه 4 آذرماه جاری ساعت 16 برگزار می شود درحالیکه درهای نمایشگاه بین المللی شیراز از صبح این روز تا 9 آذر به روی علاقه مندان کتاب باز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت